BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Zekering « Thread started: Mar 18th, 2004, 1:25 pm »
  • Johan V

    Zekering « Thread started: Mar 18th, 2004, 1:25 pm »

    door Johan V » wo maart 24, 2004 10:00 am

    Gisteren reden we in de MG....
    Klapt ineens de radio dood.....

    En later bleek ook de binnenverlichting niet meer te werken, en de klok bleef staan op het betreffende tijdstip.....

    Dus......ik denk een zekering.....
    Iemand andere ideeen?
    En welke zekering? Kom ik daar makkelijk bij?
    Misschien een iets zwaardere zekering erin?
    Komt het vaker voor?

    Ik hoor graag tips van jullie!!!
    (en mijn vriendin ook, want die heeft nu geen radio meer in de auto.... )
    ------------------Reply Johan----------------------
    Zeker geen zwaardere zekering. Eerst de zekering vervangen en kijken wat er dan gebeurt. Deze zekering zit volgens mij in de voetenruimte bij de pedalen, kijk maar in je handleiding.

    Als het dan weer gebeurt zou ik eens kijken achter de radio, of daar misschien een stukje isolatie is weggeschuurd. Dit gebeurt vrij regelmatig.

    Johan

    ------------------Reply ErikB----------------------

    Ik volg Johan...... het springen van een zekering is een waarschuwing of een signaal niet zo zeer een probleem op zich (of toch zeeeeeer zelden).

    Achter de radio kom je makkelijkst door het middenste verluchtingsrooster weg te halen.

    Zekeringen in overvloed in de MGF: een setje onder de voorste kap en een setje net onder je knieën, bij wijze van spreken schuin onder het stuurwiel. Daar is een klepje dat je met behulp van een muntstuk kan openen. Kijk vooral naar zekering nr. 12 (15 Ampère)

    http://www.mgtf.be/DE_Fuses.html

    Cheers,
    ------------------Reply JohanV----------------------
    Zekering vervangen, maar helaas klapte ie er weer uit.
    Idd, ik dacht ook al aan een draad achter de radio die sluiting geeft.
    Dat kijk ik van het weekend wel ff na.
    Moet goedkomen.

    ------------------Reply Sander----------------------
    Met een grote schoevendraaien (VOORZICHTIG) wip je zo het luchtrooster boven de radio eruit. Ja kan dan mooi zien hoe de kabels lopen naar de radio en je kan een evt probleem goed verhelpen.

    suc6

    ------------------Reply johanV----------------------
    Probleem opgelost!

    Toen ik de radio eruit haalde, zag ik het lampje van het klokje hangen met draad en al....was uit z'n fitting getrilt (denk ik, of ooit door een monteur vergeten terug te zetten) en zat natuurlijk lekker sluiting te maken tegen de radio.....
    Lampje terug in de fitting en het probleem is opgelost....en nu zien we het klokje ook weer in het donker!

    Overigens is dat dashboard wel heel makkelijk los te krijgen zeg.....
    Ik had het hele front in mijn handen, na op z'n "opels cq volkswagens" aan het dashboard te trekken......
    Zit allemaal net ff iets anders in elkaar.....maar dus nu wel handig!!


    ------------------Reply Sander----------------------
    Als je het hele front "eruit hebt getrokken" zijn de metalen clipjes welke onder de radio zitten hoogstwaarschijnlijk erin gevallen

    Als je er rammeltje erbij hebt weet je waar je moet zoeken

    ------------------Reply JohanV----------------------
    Nog geen rammeltje gehoord....maar bedankt voor de tip iig!
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten