BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
oliepeilstok/dop huis, help !
  • Avatar gebruiker
    pim123
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di jul 12, 2011 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

    oliepeilstok/dop huis, help !

    door pim123 » vr aug 05, 2011 2:33 pm

    Ik wilde het oliepeil controleren en merkte toen dat dat kunstof huis waar de dop en de peilstok inzitten los hingen. Hij wiebelde dus eigenlijk alleen op de vulbuis.
    Als ik achter de auto sta zit er links aan dat ding een 'bout' die aan het blok vast hoort te zitten.
    Deze is los en er zit geen schroefdraad op, het lijkt meer een plug (ik heb een wekplaatshandboek in bestelling vandaar deze vraag en vage omschrijvingen)
    Was dit wel een bout en is hij afgebroken ?
    Ik heb het kunstof huis waar de dop en de peilstok inzitten nu ff profisorisch vastgezet met wat tiewraps...
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: oliepeilstok/dop huis, help !

    door Sander » vr aug 05, 2011 3:37 pm

    Het kunstof deel zit in een metalen bracket, deze zit vast met een bout aan je spruitstuk.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    pim123
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di jul 12, 2011 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

    Re: oliepeilstok/dop huis, help !

    door pim123 » vr aug 05, 2011 3:47 pm

    Shit, dus het is een bout geweest ...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: oliepeilstok/dop huis, help !

    door Bruno » vr aug 05, 2011 7:34 pm

    Die metalen bracket is een gekend probleem. Na vele kilometers breken ze door de trillingen gewoon af. Een nieuwe kost dacht ik 12 euro tegenwoordig. Een werkje van niks.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: oliepeilstok/dop huis, help !

    door RemcovanKuilenburg » vr aug 05, 2011 7:37 pm

    Als het goed is ligt er nog een nieuwe van mij bij Bruno en uit mijn hoofd ook nog een plastic gedeelte waar je peilstok in gaat. Heb ik vorig jaar bij hem achter gelaten toen ik het dubbel had.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    pim123
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di jul 12, 2011 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

    Re: oliepeilstok/dop huis, help !

    door pim123 » vr aug 05, 2011 11:48 pm

    Ik heb gebrobeerd het restant van de bout uit de bracket (dat is toch die stalen strip ?) te halen...moervast ...
    Hoe zit die bracket op de vulbuis vast ? (ik wilde dat dat werkplaatshandboek eens kwam ... :cry: )
    En kan die bracket ook van dat plastic ding af ? (niet goed gekeken en hij zit nu onder de tiewraps :D )
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: oliepeilstok/dop huis, help !

    door RemcovanKuilenburg » za aug 06, 2011 2:43 am

    Met een werkplaats handboek kom je even ver. En een bout kan vast zitten daar heb je geen handboek voor nodig Gewoon kijken hoe het vast zit en logisch nadenken. Het is een 1 2 3 vevang gebeuren en no rocket signs.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • RicardoMGF
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 131
    GeregistreerdCOLON zo apr 11, 2010 1:18 pm
    WoonplaatsCOLON Krommenie (nl)

    Re: oliepeilstok/dop huis, help !

    door RicardoMGF » za aug 06, 2011 7:30 pm

  • Avatar gebruiker
    pim123
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di jul 12, 2011 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Delft

    Re: oliepeilstok/dop huis, help !

    door pim123 » za aug 06, 2011 7:42 pm

    Handig, tnx !
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten