door Kasper » wo aug 03, 2011 11:00 pm
yep, de remlichtschakelaar wil wel eens opspelen.
Deze schakelaar is vanuit de cabine te "bereiken" (tussen haakjes onderschrijf je wel na het werkje) en zit aan de zijde van het gaspedaal tegen het mechanisme van het rempedaal.
Zodra je het rempedaal indruk wordt een palletje van het schakelaartje af bewogen, en worden de lampen geactiveerd. Het is een fail safe werkingsprincipe. Wat zo nu en gebeurt is dat een en ander niet goed mee komt en de remlamp gaat branden bij het intrappen van het koppelingspedaal of erger, altijd blijft branden.
De schakelaar zit vast met een moertje aan een beugel, losnemen, even de plunjer heen en weer bewegen en weer terug monteren.
(kind kan de was doen, al is de lenigheid van een kind welkom bij het demonteren en later weer monteren)
MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel