BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Oplossing voor piepen en kraken van cabriodak
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

Oplossing voor piepen en kraken van cabriodak

door Janmgf » wo jul 27, 2011 2:05 pm

Deze tip zal beslist niet nieuw zijn, maar toch nog maar eens voor de zekerheid:

Als ik (vooral bij wat kouder weer) wegrijdt maakt de kap een piepend en krakend geluid. :x

Bij mij komt dit door het "wrijven" van de portierruiten tegen de rubber afdichting op de kap.
    Tijdens het rijden wordt het geluid wel minder, maar helemaal weg is het nooit.

Totdat ik de dakrubbers waartegen de ruit "wrijft" met een doek met siliconenspray erop heb ingewreven. Het geluid is totaal weg :!:

Als extra voordeel ontdekte ik dat de kleine lekkage in de hoekjes voor/bovenaan de ruiten ook verdwenen was. Waarschijnlijk omdat de ruit wat beter tegen de rubbers aan komt te liggen.

Direct proberen :thumbsup: :thumbsup:
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

Re: Oplossing voor piepen en kraken van cabriodak

door BlackFox » wo jul 27, 2011 2:08 pm

Bij mij is het eerder de hele constructie van het dak die rammelt, denk ik :|

Niettemin goede tip, doe ik ook vaak om lekkages te verminderen :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

Re: Oplossing voor piepen en kraken van cabriodak

door ErikB » do jul 28, 2011 1:07 pm

De rubbers (en rubberslangen) behandelen met de siliconenspray behoort bij onze auto's tot het standaard onderhoud.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1