BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
HGF ?
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    HGF ?

    door adaerts » wo jul 20, 2011 1:47 pm

    Mijn TF160 die ik begin juni kocht, ben ik nog niet echt blij mee.
    bovenste fuseekogels zelf vervangen, ging best gemakkelijk. daarna laten uitlijnen en stuurt weer prima.
    gisteravond kort ritje van ca 10km, plotseling de watertemp omhoog naar maximum terwijl de olie nog geen 100' aan gaf. direct daarna veel rook uit de uitlaten. koelvloeistof reservoir bijna leeg.
    's morgens nog niveau koelvloeistof gecontroleerd, was toen goed.
    volgens mij een HGF !!! kan dit veroorzaakt zijn door het niet openen van de thermostaat?
    in overleg met garagehouder mag ik zelf voor onderdelen zorgen, dus dat wordt Land Rover koppakking, zwaarder oil-rail en nieuwe thermostaat (gemodificeerd met klein gaatje)
    zijn er nog extra dingen waar ik aan moet denken???

    groetjes,
    Ad
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: HGF ?

    door Rob » wo jul 20, 2011 8:19 pm

    da's niet zo mooi. Ik mag aannemen dat je de "how to" topic" http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=30&t=11891 al gelezen hebt.
    daarin staat btw ook dat de "landroverpakking" geen vanzelfsprekendheid hoeft te zijn.
    Bij welke garagist kom je eigenlijk en is het nog garantie?
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    Re: HGF ?

    door adaerts » wo jul 20, 2011 8:30 pm

    hallo Rob,

    in mijn "even voorstellen" heb ik het een en ander geschreven over mezelf en de MG TF160.
    heb deze op 6 juni jl zonder garantie gekocht bij Auto Totaal in Twello.
    voel me dus nogal belazerd, vooral nu ook nog de koppakking stuk is.
    en de garage waar ik de auto nu laat repareren bevind zich in Melick, de eigenaar is een "oude" bekende die vroeger bij een keverclub in de omgeving werkte.

    maar de Land Rover koppakking is me aanbevolen.
    als er meer dingen zijn waar ik aan moet denken hoor ik dat graag.

    m.vr.gr.
    Ad
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    HGF ?

    door RemcovanKuilenburg » wo jul 20, 2011 11:04 pm

    Ik zou gewoon voor een payen pakking gaan. hebben wij goede ervaringen mee ook met de racer. Landrover kan maar is erg omslachtig. Denk er ook aan om toch je kop bouten te vervangen en controleer of je klepdeksel pakking niet verbrand is. Deze zou ik ook vervangen.

    Als je toch bezig bent neem je ook je distributie riem, spanner en waterpomp mee? Het ligt toch open en het zijn de kosten niet. Vergeet dan niet dat je een vvc blok hebt en dat er ook aan de andere kant nog een riem zit die je ook moet vervangen.

    Om het te doen valt het mee. Alleen een vraag is je blok niet te warm geweest? Je gaf aan temperatuur die omhoog schoot. Laat je kop checken want warmte kan hij niet goed tegen. En ik zou persoonlijk voor een low water alarm gaan. Ben je altijd 5 stappen voor dat het te erg is.

    Succes
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    Re: HGF ?

    door adaerts » do jul 28, 2011 8:49 pm

    inderdaad HGF, kop is vandaag gevlakt hopelijk morgen gereed inclusief nieuwe APK.
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: HGF ?

    door etienne » do jul 28, 2011 9:49 pm

    nou hopelijk blijft de ellende nu achterwege en kun je eens genieten van de auto :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: HGF ?

    door ttdesign6 » do jul 28, 2011 10:16 pm

    Mooi de vaart erachter gezet :thumbsup: Veel plezier met je wagen!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten