Nadat mijn pakketje was aangekomen (lees werk aan de winkel) ben ik vandaag begonnen met het oude uitlaatsysteem te verwijderen. Al een aantal dagen op voorhand de bouten ingespoten met free maar toch heb ik nog moeten slijpen aan de bouten van de katalisator. O2 sensoren zaten wel redelijk vast. In een keer ook MIL eliminator geplaatst. Maar dan....ik wilde de 4-2-1 plaatsen maar dat lukt langs geen kanten. Er is gewoon niet genoeg plaats om hem op z'n plek te krijgen. Langs boven is geen optie nog minder plaats. Is er truc die ik niet toepas om de 4-2-1 voorbij het subframe te krijgen? Ik verwijderde de beschermplaat van de alternator om wat plaats te winnen. De oliefilter wil ik nu precies niet direct verwijderen. Ik denk dat er niet genoeg afstand tussen subframe en motorblok is, blok losmaken?
Kan er iemand mij verder helpen voordat ik nog meer gespierde taal ga spreken (tegen mezelf weliswaar)
Groeten, Paul.
Edit Rick: link naar foto's aangepast.




bovenin normaal), waardoor het het blok snel leek, maar de dyno bracht dus andere cijfers aan het licht. Een herprogrammatie van de Mems3 kan inderdaad een oplossing brengen, ofwel een Emerald plaatsen. Zomaar blindelings de benzinedruk opdrijven echter,door middel van een "genepen" OEM benzinedrukregelaar, of een regelbare FPR, zou natuurlijk dom zijn. Je wil immers niet dat je blok te arm of te rijk loopt. De dyno op dus, met zo'n modificatie, maar ik denk dat er nog meer mis is met je blok dan enkel een FPR-probleem. Het piekvermogen was goed, de complete curve echter was "crap", maar het blok is een geweldig goede basis om er iets geweldig "potent" van te maken.