MG TF --> meest onbetrouwbare motor van alle auto's
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

MG TF --> meest onbetrouwbare motor van alle auto's

door Coen » wo jul 13, 2011 1:26 pm

Aldus een Britse verzekeringsmaatschappij die een lijstje heeft samengesteld met de meest onbetrouwbare motor onderdelen.

De meest onbetrouwbare auto ooit

Gepost op 13-07-2011 om 11:04 door sir_smokalot in Funny | 31 Reacties »

Monster Mk1
    Is het een Talbot? Een oude Alfa misschien? Of toch een Triumph? Niets van dat: maak kennis met de Monster Mk1, een gammele, Frankenstein-achtige creatie, gemaakt van een samenraapsel van de meest onbetrouwbare onderdelen van afzonderlijke auto’s.

De basis voor de originele creatie werd gelegd door de Britse verzekertoko Warranty Direct. Zij beschikken over een forse database, en besloten deze eens uit te splitsen naar onderdelenclaims. Om de garantiegevallen er uit te filteren werd er gekeken naar auto’s met een gemiddelde leeftijd van 5 jaar.

De grootste grafbak ter wereld heeft remmen van een Audi A8, een versnellingsbak van een Land Rover Freelander, vering van een BMW M3 en de electronica van een Renault Megane. Hij kost jaarlijks 2.050 pond (ca. 2.300 euro) om op te lappen. Schokkend: van de twee laatstgenoemde auto’s schijnt elk jaar 40% met de genoemde falende onderdelen te maken (of zou het wat met de rijstijl van M3-rijders te maken hebben?).

Afbeelding

Uit bovenstaande kan je natuurlijk maar één conclusie trekken: laat al die Europese rommel links liggen, en koop een Japanner, of een Amerikaan. Een Italiaan mag trouwens nog wel, want ook deze zien we namelijk niet in het lijstje. (via carscoop)

http://www.autoblog.nl/archive/2011/07/ ... post-44346
    Lotus Elise S2 111s
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

Re: MG TF --> meest onbetrouwbare motor van alle auto's

door Coen » wo jul 13, 2011 1:27 pm

Wel weer een bevestiging voor wat ik al jaren zeg. VAG auto's zien er degelijk uit maar ze zijn het niet. 33% van het lijstje bestaat uit VAG auto's!

Nog een reactie specifiek op de TF onder het artikel:

"Ha, motor van de MG TF. Dat is de K-serie motor waar Rover zo trots op was. Deze motor is in een aantal varianten in veel modellen verschenen. Niet alleen Rover, maar ook in de Lotus Elise, Freelander en hij schijnt ook verkocht te zijn geweest naar het oostblok (Polonez?). Ik heb zelf ook een auto met dit blok gehad. Inderdaad geen prettig ding. Waterpomp gaat maar 40K km mee, eenmaal een lekke koppakking, altijd een lekke koppakking (bij oververhitting meteen een kromme kop) en een waardeloos niet uitleesbaar onstekingssysteem. Verder een lawaaiig kleppensysteem en geen vermogen en koppel onderin."
    Lotus Elise S2 111s
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

door ovi » wo jul 13, 2011 2:33 pm

Allen spijtig dat het zo'n mooi ding is en zo lekker rijdt! :devil-(

Als je zoals ik een Tf koopt voor uw vrouwke om gewoon lekker mee rond te cruisen is er geen mooier en goedkoper alternatief denk ik! :wink:

# niet quoten op een direct bovenstaand bericht aub
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » wo jul 13, 2011 5:05 pm

Hele hoop lulkoek, zo klinkt het in mijn oren.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » wo jul 13, 2011 6:46 pm

Ik blijf het zeggen, er blijft altijd geouwehoer bestaan over auto's. Gisteren zelfs nog een verhaal op TV van een oud stel op vakantie, hoort iets raars in de wagen op de terugweg en laten bij een of andere garage in Luik de turbo vervangen voor 1800 euro. Blijkt bij nader onderzoek dat ding prima in orde en was het de koppeling, nog eens 1700 euro erbij. Volgens mij reden ze een Volkswagen diesel oid maar dergelijke bedragen heb ik nog niet aan een wagen gehad. Blijft imo meer een kwestie van geluk en fatsoenlijk onderhoud.
    De nachtspotter!
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » wo jul 13, 2011 7:14 pm

Ach, als het lijstje klopt verkeren we in ieder geval in goed gezelschap (M3, A8, C70) en wij kunnen in ieder geval gewoon normaal tot stilstand komen en lopen ook niet het risico om uit de bocht te vliegen. ;)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

door Ronald MG TF » wo jul 13, 2011 7:19 pm

Ondertussen weten we wel wat de zwakke punten van onze F/TF zijn en we leren er mee leven.
    Ik denk dat ieder merk wel zijn foutjes heeft, maar tevens ook zijn sterke punten.
    Verder is het hier al aangehaald, maar ook dat geldt voor iedere auto...een regelmatig nazicht/onderhoud is aanbevolen.
    Wat niet wil zeggen dat je niets meer kan overkomen..... :mrgreen:
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » wo jul 13, 2011 7:24 pm

Coen schreefColonUit bovenstaande kan je natuurlijk maar één conclusie trekken: laat al die Europese rommel links liggen, en koop een Japanner,

Klopt, ik heb in 3 jaar MG meer aan onkosten betaald dan 20 jaar Toyota.
    Ik heb in die 3 jaar ook meer fun gehad dan in 20 jaar Toyota. :lol: Hobby kost geld. :mrgreen:
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

door Ronald MG TF » wo jul 13, 2011 7:27 pm

^ Dat is juist 't probleem..ik heb teveel hobbies... :lol:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo jul 13, 2011 9:14 pm

Inderdaad geen prettig ding. Waterpomp gaat maar 40K km mee, eenmaal een lekke koppakking, altijd een lekke koppakking (bij oververhitting meteen een kromme kop) en een waardeloos niet uitleesbaar onstekingssysteem. Verder een lawaaiig kleppensysteem en geen vermogen en koppel onderin."

Wel jammer dat zo'n teksten worden geschreven door mensen die het klokje weten hangen maar nog niet van een klepel hebben gehoord. Met de waterpomp is niks meer mis, dan met die van een ander merk. Daarenboven is het vervangen ervan goedkoper dan een klein onderhoud op andere merken. "Eenmaal koppakking, altijd één", is ook een wat rare uitrspraak. Niemand ontkent dat koppakkingen geen probleem zijn, maar niet zoals de auteur in zijn artikel het denkt te bedoelen. Dat het ontstekingssystreem waardeloos is en niet uitleesbaar, snap ik al helemaal niet en slaat dus op niks. en dat de wagen tenslotte geen vermogen en koppel onderin zou hebben is al helemaal volledig verkeerd. T'is een atmospherische 1.8 motor (van meer dan 10 jaar oud), die binnen zijn klasse op dat vlak nog steeds uitstekend scoort. Dat zegt de dag van vandaag nog steeds genoeg denk ik. Ik nodig veel turbo blokken uit om de test aan te gaan in performantie. Wat een zever allemaal. Door zo'n onozelaars krijg je hier dus steeds dezelfde vragen die terug komen en krijgt de F/TF steeds af te rekenen met het imago van onbetrouwbaarheid.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo jul 13, 2011 11:10 pm

Typische journalistiek .... daar liggen we niet meer van wakker. Grappig is wel dat ik een collega heb met een M3 en reeds ophangingswerk moeten uitvoeren en eentje met een Megane en die had 2 maand geleden een elektrisch probleem. En ja onze k-series heeft ook al last gehad.

@Bruno: een deel wat je aanhaalt komt uit een lezersreactie en is niet voor de rekening van de auteur
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935

door ovi » do jul 14, 2011 9:34 am

Bruno schreefColon[ Wat een zever allemaal. Door zo'n onozelaars krijg je hier dus steeds dezelfde vragen die terug komen en krijgt de F/TF steeds af te rekenen met het imago van onbetrouwbaarheid.

Heb de MGF/TF altijd een heel mooi (slette)bakje :devil-( gevonden maar durfde door het toch wel heel slecht imago nooit één te kopen. Ik werk wel graag aan auto's maar voor mij zelf wil ik wel een auto waar ik niet contunu moet onder liggen dus... :wink:
    Ik heb op een gegeven moment dan een Lotus Elan gekocht (wat ook weer zo'n ondergewaardeerde auto is) en zo kwam ik dus in het Lotus milieu terecht en kwam al vrij snel tot de ontdekking dat in een Elise dezefde motor zit dan in een MG? :shock:
    Via internet dan eens echt beginnen bestuderen wat nu juist echt de problemen zijn en ook op dit forum heel veel goede info gekregen! :thumbsup:
    Dit jaar dus voor mijn vrouwke een TF gekocht en het is gewoon een zalige auto! :D
    Dikke bulshit dat dat ding geen koppel heeft dus dat is ook weeral een bewijs dat zo'n klojo's zo maar iets schrijven zonder het zelf eens geprobeerd te hebben. :roll:
    Het is natuurlijk geen beestig snelle auto maar de prestaties zijn toch zeker meer dan voldoende om af en toe eens wat te spelen! :mrgreen: Je kan deze auto ook gewoon zelf sneller maken zoals er hier enkele zijn dus ook dat is geen probleem. Aan elke auto gaan dingen stuk dus vindt zeker niet dat een MG slechter is dan een ander veel duurder merk.
    Ik heb trouwens ook een paar Rovers gehad en ook dit zijn ongelooflijk luxueuse auto's die heeeeeel erg ondergewaardeerd zijn en je ziet hoe het ook daar dan op een gegeven moment stopt! :(
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » do jul 14, 2011 4:37 pm

Bruno schreefColon T'is een atmospherische 1.8 motor (van meer dan 10 jaar oud), die binnen zijn klasse op dat vlak nog steeds uitstekend scoort.

Ik vind de prestaties in de standaard F prima in verhouding alleen bij het zien van de TF zou ik minimaal 160Pk als standaard zien.

De TF oogt naar mijn mening sneller en dat is hij dus niet echt.
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935

door ovi » vr jul 15, 2011 9:04 am

Voor ik mijn Elan kocht heb ik met een Trophy 160 pk gaan rijden en ook dit vond ik niet snel! :? De MGF/TF is gewoon te zwaar en daar kan je weinig aan veranderen. :wink:
    Mijn Tiger heeft een Toyota 20v met VVT dus ook 160 pk maar voor 660 kg.
    Das heel snel maar toch ben je ook dat weer vlug gewoon en kom je toch ook weer gasten tegen die daar dan 220 pk of meer in steken! :-s

Ik heb ook nog 6 jaar met een Triumph Spitfire rondgereden en dat ging dus helemaal niet vooruit en die blokken waren pas echt slecht dus al die jonge gasten reden die motoren gewoon naar de kl... :evil: Gewoon nooit boven de 5.000 tr/min en op de autostrade rustig tegen 100km/hr en dat ding ging nooit stuk :thumbsup: . Ik had die van mij gekocht met een defecte motor, gereviseerd en gewoon 6 jaar mee gereden en we gingen er ieder jaar mee op vakantie zonder problemen. 8)

Met de MGF is dat dus juist hetzelfde! Gewoon gebruiken binnen zijn limieten en als je een echt snelle auto wil iets anders kopen! :devil-(

Begrijp trouwens niet dat mensen klagen over de prestaties??? Voor je zo'n auto koopt ga je toch eerst even kijken naar de gegevens! Ik kende dus de prestaties van onze TF voor ik hem kocht en al is hij inderdaad niet snel vindt ik het dus toch een lekker autoke om mee te rijden. :D
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr jul 15, 2011 7:01 pm

alles is relatief. Een F is zeker niet traag te noemen. Een 160 gaat rond de 7,.. seconden. Wat noemen jullie nu traag eigenlijk. Ben je een Tiger gewoon, is een TF traag ja, maar een Tiger is dan ook weer niet echt nog een auto in mijn ogen. Nogmaals, alles is relatief. Ik knalde eens een dag lang in een 911 Turbo. In het begin van de dag, leek dit onmenselijk snel. Op het einde van de dag, was het al eerder van "ca va", tot ik terug in de C701 kroop. Geen trage wagen te noemen, verre van, maar komende uit de Turbo, was de C70 plots zoooooo vreselijk traag.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer