BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Dynojet « Thread started: Feb 24th, 2004 »
  • sander

    Dynojet « Thread started: Feb 24th, 2004 »

    door sander » wo maart 24, 2004 9:43 am

    Bruno wilde eens een keer een Nederlands "meeting". Dit zal als het gebeurt niet morgen gebeuren maar ergens komende zomer. Ben een beetje aan het overdenken wat de opties zijn, vandaar de poll. Kijk voor meer info over een mogelijke bestemming op:

    http://www.tovami.com/
    ------------------Reply Bruno ----------------------
    Lijkt me inderdaad wel eens tof. Men deed het onlangs in Engeland ook. Vraag is of het niet schadelijk kan zijn voor de motor. Ik weet wel beter , want heb zelf met vorige wagens al een testbank aangedaan, maar als "die-hard-testbanker", is het volgens mij best dat jij iedereen hier even gerust stelt Sander, want voor de meeste onder ons is de MG nogal heel erg nauw aan het hart liggend en soms zelfs van suiker. Dus wil je succes met deze zeer originele meeting, zal je wat meer uitleg moeten plaatsen. Daarenboven is een prijskaartje ook wel interessant, maar mijn steun heb je volledig, count me in !!
    In combinatie met een tripje kan dit een zeer leuke meeting worden. Zij die liever hun wagen niet testen, kunnen natuurlijk nog altijd gewoon de trip mee rijden, en achteraf gewoon het geheel met argus ogen volgen als de andere mg's de test ondergaan.
    Zeer goed initiatief Sander, Goeie !!

    ------------------Reply Sander----------------------
    Het kost voor 1 losse wagen ergens tussen de 60 en de 70 euro. Zijn zijn ongeveer 20 minuten bezig met het opbouwen van de opstelling en 10 minuten met testen. Voor dit geld krijg je ook meteen een uitdraai mee van het vermogen en het koppel, als je wilt door de versnellingen heen. Men kan er meteen tips geven over het leveren van meer vermogen met betrekking tot jou wagen.

    Het belangrijkste is dat ze ook problemen met je wagen kunnen oplossen. De 106 GTi van een vriend van me leverde maar 90 pk aan de wielen in de 5e versnelling. Hij wist van niets. Bleek zijn gaspedaal krom te zijn. Hebben te voor niets gerepareerd en hij ging met 120 pk aan de wielen naar huis (ja, in een 106)

    Mijn MGF vond ik een beetje schokkerig rijden. Op de testbank bleek hij maar 80pk aan de wielen te leveren. Ze hebben brandstof bijgespoten langs het luchtfilter en er was 100pk aan de wielen. Conclusie: verstop injector, kapotte lambda of te lage brandstofdruk. Ik met dit verhaal naar de rover; Deze hebben 3 dagen gezocht en wat bleek ? kapotte brandstofslang in tank met een te lage brandstofdruk als gevolg. De volgende run had ik 110 pk aan de wielen. (zie http://www.geocities.com/sander_bogersvoor desbetreffende uitdraai. Vogel zelf maar uit wat de slechte, met bijspuiten en de laatste is )

    Er word met een vette ventilator (waait je bijna omver) rijwind gesimuleerd dus de F heeft niets te lijden. Hij staat aan de transportogen aan de onderkant ingespannen aan ankers in ge grond (4x). Ook een Supra met 600 pk heeft aan die ankers vast gezeten dus dat zit wel goed. Ze nemen uiteraard geen verantwoording op zich maar het is naar mijn mening gewoon 100% safe !

    ------------------Reply Ghostrider----------------------
    Count me in too.
    Nu al zin in!! Wou em toch al een keertje laten testen.
    Kan iedereen meteen eens een keertje live babbelen. Gaat mij beter af als typen in ieder geval :-).

    ------------------Reply Bruno ----------------------
    30 min per wagen, dus als er veel geintreseerden zijn, zullen we ook maar een bak bier meenemen (natuurlijk N.A.)
    De prijs echter valt best mee, vooral als je weet dat je extra tips krijgt.
    Sander, normaal gezien zijn we met een +10 tal wagens op een tripje. Als 50 procent een testje wil, zijn we 2.5 uur bezig (of zijn er meer testbanken ?), wat mijn inziens wel haalbaar is.
    Wel zou ik dus eerst een mooie trip plannen, en de dag afsluiten met de dynojet-test, zodanig dat niet geintresseerden kunnen vertrekken wanneer ze willen en dus niet hoeven te wachten, alhoewel ik denk dat de meeste MG'ers dat toch zullen doen.

    ------------------Reply Sander----------------------

    Goed idee. Als zoals eerder gezegt zal het wel richting zomer gaan. Ik had zelf het idee de bank een dagdeel af te huren; lijkt me goedkoper dan per auto. Ik hoop er zo'n €50,- per wagen van te kunnen maken maar dat is nog even af wachten.

    Er is maar 1 testbank.
    ------------------Reply ldp----------------------
    Sander, zoals al gezegd, een goed idee !

    schrijf er mij ook maar al bij !

    mvg,

    lieven

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    ------------------Reply JohanV----------------------
    Ik zie het ook helemaal zitten!!!
    Lijkt me helemaal top.....ik ben wel benieuwd

    ------------------Reply ErikB ----------------------
    Beter niet in de zomer, maar op een frisse, zonnige maar toch luchtvochtige winterdag.... meer pk's

    Alvast m'n K&N beginnen poetsen.

    BTW, als je auto op de bank faalt, dan kan ie ook in real life falen (doe mij dan maar als ie goed is vast gesjort ipv. tegen 200km/h)

    ------------------Reply Elan----------------------
    Heb ook JA gestemd.
    Prima idee, in combinatie met een leuk ritje.

    Moet wel dikwijls in het weekend werken

    ------------------Reply Sander----------------------
    BTW, als je auto op de bank faalt, dan kan ie ook in real life falen (doe mij dan maar als ie goed is vast gesjort ipv. tegen 200km/h)


    Als er iets misgaat op de bank was dat in real-life ook gebeurt idd

    Vorige keer ging mijn auto 215 op de tellen (op de bank) en 205-210 in het echt. De bank is nml geijkt

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Ik wil 'm (inmiddels) eigenlijk wel zsm eens op de bank zetten, om zeker te weten dat ie de beloofde pk's levert....
    Is er al iets bekend wanneer we het collectief doen?
    Of Sander, kan je me wat meer info geven waar ik het het beste kan laten doen, en wat het zou kosten als ik evt. alleen ga?
    Nou we zijn geweest...
    (bij Ruud Fredriks)

    Gelukkig was het allemaal in orde, onze MGF heeft 131,1Pk op de achterwielen.
    Gewoon netjes voor een VVC.
    Als tip gaf ie alleen een ander luchtfilter te monteren....
    Dus....dat doen we nog wel eens.....

    ------------------Reply Sander----------------------
    bakverliezen zijn 16% bij een MGF: 131 * 1,16 = 152 pk blokvermogen

    Errug netjes !!!

    De mijne is een MPI; ik had zonder verdere modificaties 105pk op de wielen == 122pk blokvermogen

    Hoe duur was het ook alweer ? €60,- ?

    Als je op mijn "site" kijkt zie je de dynoman aan de 206 van een maat van me rommelen.

    Heb je nog een afdruk laten maken met mijn vermogen erbij (slaan ze op in de PC) ? Zou wel stoer zijn; kun je mooi het echte verschil tussen een MPi en een VVC zien.
    Hebben ze nog zonder luchtfilter geprobeert hoeveel winst je hebt ?


    ------------------Reply JohanV----------------------
    Hee...152pk....das niet verkeerd nee....ik had met 15% gerekend....

    Nou, ik wist jouw achternaam niet, hij had alleen achternamen opgeslagen.
    Dus....

    Luchtflilter gaf ie wel als tip mee, met een ander luchtfilter van ca. 75 euro zou ie al weer wat beter lopen....maar goed, dat zal er dus ook wel binnen nu en korte termijn opkomen.....ik zag een mooi fliter setje op www.mgfnl.nl waar de VVC nogal wat extra winst aan kan hebben...maar die was wel ff wat duurder...

    Het kostte overigens 75 euro...

    ------------------Reply Sander----------------------
    Ik heb zelf een Green paneel filter met een licht verbouwde box. Kosten: €50,-
    Ik heb simpel weg de luchtslang van de resonantiebox gekoppeld aan het luchtfilterhuis. De creatie lijkt zo op een ITG/Viper/enz

    Ik heb er baat bij en het klinkt subtiel.

    b.v. Bruno daarintegen (en vele anderen) heeft een open luchtfilter. Dit kost idd ongeveer €75,- en levert meer pk's (en herrie) op MITS je er koude lucht naartoe krijgt.

    Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur... Voor beiden valt iets te zeggen

    overigens koop je bij de testbank een universeele K&N voor €75,- een kit met een correcte aansluit slang (voor gereduceerde herrie; altijd doen) kost ongeveer €100,-

    ------------------Reply JohanV----------------------

    Ik kijk nog ff, wat ik precies doe zie ik nog wel....
    Maar dat er een ander filter komt, is zeker!
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten