Graag wat info MG ZR 105
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

Graag wat info MG ZR 105

door ovi » do jun 30, 2011 6:17 pm

Vriend van mijn dochter had graag een MG ZR 105 gekocht!
    Ik heb nu gezien dat hier een 1400 cc motor in zit dus mijn vraag is of deze ook zo veel problemen heeft met de koppakking of is dit een geen Rover motor? :wink:
    Graag wat info over dit type MG zodat ik weet op welke problemen ik moet letten.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

Re: Graag wat info MG ZR 105

door Kasper » do jun 30, 2011 7:51 pm

ik heb een aantal jaren een Rover 214 Si gereden 104 pk. In basis dezelfde motor als in een ZR.

Zover ik weet, en mijn ervaring is, is de kans op een HGF bij een willekeurig K-blok in een voorwielaandrijver een heel stuk lager vergeleken met de opstelling zoals in een MGF.
    Het blok is ontwikkeld voor toepassingen zoals met kleine auto's vaak gebeurt: korte afstanden, veel koude starts etc. Iets wat met een K-blok in voorwielaandrijver perfect gaat. Daar waar de koeling totaal anders van opzet is, daar wil het wel eens mis gaan.

Ik heb zelf in zo'n 75kkm geen HGF meegemaakt, ik rijd nog wel eens in een vegelijkbare 214SI (1995) waarbij dat ook vreemd is (225kkm) en van een andere weet ik ook dat er veel meer dan 100 kkm mee gereden is, zonder problemen. Maar er zullen er altijd zijn die pech hebben gehad.

Fijne en relatief zuinige motoren, met name halverwege de jaren 90 was 105 pk uit een 1400 cc motor erg veel. Moet wel toeren draaien.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do jun 30, 2011 9:27 pm

Is ook een K-series ..... sterk gesteld, met wat Dremel-werk, maak je er een 1.8 120pk van.
    Onnodig te zeggen dat het risico dan vergroot. Gooi dan de motor achter de voorzetels en je hebt zoals Kasper aangeeft een kwetsbaardere situatie.

Bullet- en Idiotproof noem ik de 1.4 niet, want dat is uitdagen. 'k Lees echter weinig van falende 1.4's?
    (en die zijn best populair in de ZR)
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

door Ronald MG TF » do jun 30, 2011 9:30 pm

Heb er ooit één gehad en eigenlijk motorisch gezien geen problemen ondervonden.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » do jun 30, 2011 9:57 pm

Mijn vader heeft zowel een Rover Tourer als Rover 200 met 1.6 K-series voorin gereden en volgens mij is alleen bij de 200 de koppakking een keer vervangen. Verder waren het probleemloze en fijne auto's!

Volgens mij hangt het inderdaad af van de auto waarin de motor gemonteerd zit. Ik hoor bijvoorbeeld niet vaak koppakkingsproblemen bij de ZR 160 (1.8 VVC) terwijl het bij de Rover 1.8i wel vaak voorkomt (zware auto, (te) lichte motor).
    Laatst bijgewerkt door 2 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

door Ultimate » do jun 30, 2011 9:58 pm

Ik ken ook iemand met eenZR 105, heeft ook het koppakking probleem gehad.
    Voor de rest nog niets en hij is zeer te spreken over de wagen
    Respect a man's car, and the man will respect you

- MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935

door ovi » vr jul 01, 2011 7:06 am

Bedankt mannen! :D
    Zal wel even mee gaan kijken naar dat ding en het voordeel van een koppaking vervangen van een ZR is dat het een makkie is. :wink:
    Was vooral om te weten of ik nog op andere problemen moet letten maar dat valt dus mee. :thumbsup:
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » vr jul 01, 2011 10:08 am

Let trouwens op roest bij de scharnieren van de achterklep, dat wil nog wel eens voorkomen als de boel niet goed schoon gehouden is namelijk.
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935

door ovi » vr jul 01, 2011 11:23 am

Thanks! :wink:
  • Sigrid
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103
    GeregistreerdCOLON za jun 17, 2006 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerken

door Sigrid » za jul 02, 2011 11:53 am

hier ook een zr'ke 1.4, 60000km relatief rustig rijden en koppakking kapot....
    Denk dat de k-series toch niet zo geweldig zijn, een honda blokje is toch net wat betrouwbaarder.
    Vindt trouwens een 1.4 wat weinig voor de looks van de wagen, ik ga me binnenkort een 1.8 halen om in de wagen te steken.
    Voor de rest geen slechte auto maar de zetels konden toch net wat beter. Wij hebben hem voornamelijk gekocht omwille van z'n embleemke :-)
    een mga een bgt.....mgfle75
    Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

door Edgecrusher » za jul 02, 2011 5:28 pm

Zowel bij de 1.4 als de 1.6 k-serie een koppakking eruit gehad bij ca. 100k km.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935

door ovi » zo jul 03, 2011 9:13 pm

Morgen gaan we er naar kijken dus ik laat het wel weten! :wink:
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935

door ovi » di jul 05, 2011 9:49 am

Voila, gisteren gaan kijken en alles oke! :thumbsup:
    Inderdaad beetje roest aan de scharnieren v/d koffer maar voor de rest mooi otoke en een mooi droog niet lekkend motorblokje. :wink:
    Kereltje moest nog wel even aan zijn vader wat sponsering vragen want hij moet eerst nog zijn vakantiejob doen om genoeg centjes te hebben. :wink:
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » di jul 05, 2011 5:25 pm

Maar Ovi dat sponsor jij toch even, maak je meteen een goede beurt als aanstaande schoonvader. Gaat ie vast pa tegen je zeggen :lol: :lol:
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » di jul 05, 2011 11:36 pm

ovi schreefColon(...)Inderdaad beetje roest aan de scharnieren v/d koffer(...)

Zorg dat hij dat meteen behandelt zodra hij de auto heeft, want dat wordt alleen maar erger. Bij onze 200 was er jaren niets aan gedaan en moesten er daarom op een gegeven moment nieuwe stukken ingelast worden en is het complete dak overgespoten. Niet goedkoop, zeg maar. ;)

Verder mooi dat de auto goed bevallen is, het zijn leuke auto's!