BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
pas MGTF135 gekocht!
  • roland sleurs
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON wo jun 08, 2005 1:13 am
    WoonplaatsCOLON Beringen

    pas MGTF135 gekocht!

    door roland sleurs » wo jun 08, 2005 10:43 pm

    HI MG guys,

    pas jullie forum ontdekt. Als nieuwbakken MG TF135 bezitter(bwj 2002 -10.000 km )zeer geinterresseerd in jullie (lange) MG(T)F ervaringen.
    Ga mijn wagen dagelijks gebruiken om naar het werk te rijden(40km per dag). Zijn er nog MGF rijders die hun wagen dagelijks gebruiken?

    Heb naast MGTF nog een TVR S3C uit 1990 waar we net een V6 Cosworth hebben ingelegd. Deze wordt enkel als hobbywagen en op circuit gebruikt.
    Gezien mijn onbekendheid met MGTF (vorige wagen Rover 620 SDI!)
    graag jullie ervaringen en advies voor dagelijks gebruik

    Roland
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo jun 08, 2005 10:54 pm

    Ok ik ben alvast eerst om een keertje mee te rijden in de TVR ;)

    Ik doe komende augustus alweer 2 jaar zonder problemen minimaal 40km per dag in mijn Fje van 1997.
    Zorg ervoor dat je niet over de 3000rpm (120km/u)komt als de olie onder de 90graden is en je zou geen problemen mogen hebben.

    Wat ik daar bovenop ook nog eens doe is altijd zorgen dat de kachel op het aller warmst staat en de aanjager op 0 (totdat er (onaangenaam) warme lucht uit de blazers komt dan zet ik hem zoals ik wil). Ik doe dat om een geleidelijkere opwarming te krijgen omdat het thermosstaat (naar de radiateur) open-dicht-open-dicht-... gaat gezien de kleine koelvloeistof inhoud van de cilinderkop en het lange traject van de koelvloeistof naar de radiateur. Op deze manier hoop ik dat het blok ietsje geleidelijker opwarmt.
    Niet dat bewezen is dat het waarde toevoegt hoor maar de theorie is leuk ;)
    Building >200BHP K-series
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » do jun 09, 2005 1:51 am

    Sluit me volledig aan bij advies van Sander: netjes warm rijden alvorens je de toeren omhoog gaat jagen.

    Gebruik mijn TF135 ook (bijna) dagelijks, meestal langere ritten van ca. 120 Km enkele reis.
    Staat nu na ca. 1,5 jaar zo'n 55.000 op de teller en nog geen centje pijn.

    Let vooral in de winter op met koude motor: dan is de klap met kou uit de radiateur het grootst. De truc met de kachel van Sander zal juist dan helpen om die klap te verkleinen.

    groeten,

    John
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » vr jun 10, 2005 1:35 am

    Ik gebruik 'm ook dagelijks, zelfs vaak voor eigenlijk veel te korte stukjes. Eenmaal warm ontzie ik mijn F zeker niet. Maar respecteer je olietemperatuurmeter zeker!
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • roland sleurs
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON wo jun 08, 2005 1:13 am
    WoonplaatsCOLON Beringen

    door roland sleurs » zo jun 12, 2005 12:15 am

    Bedankt voor jullie reactie. 'k zal jullie goede raad zeker toepassen.
    Na een weekje dagelijks met de MG TF gereden te hebben, heb ik me de aankoop nog geen seconde beklaagd, integendeel...
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten