BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
vraagje ivm engelse f invoeren
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    vraagje ivm engelse f invoeren

    door gille » za jun 25, 2011 9:47 am

    hoi,
    na onlangs door de mgf microbe gebeten te zijn,wil ik dit
    nu graag aan mijn andere wens koppelen.
    hier rondrijden met een rechtsgestuurde.(was eigenlijk wel om te rijden met
    een rechtse mustang)
    ik zoek dus een van de volgende weken ff over en weer naar engeland te gaan
    om daar een f'je op te halen,
    iemand die mij kan vertellen wat ik nodig heb om deze hier in te schrijven?(belgieland)
    en welke weg ik moet afleggen om dit gedaan te krijgen??
    Laatst bijgewerkt door 1 op gille, in totaal 0 keer bewerkt.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: vraagje ivm engelse f

    door Kevin » za jun 25, 2011 10:58 am

    -edit- niet gezien dat het belgië is...
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: vraagje ivm engelse f

    door Kasper » za jun 25, 2011 12:44 pm

    Wacht even tot er wat mensen terug zijn uit Engeland, er zijn er meer geïmporteerd uit Engelsenland naar Vlamingenland.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    Re: vraagje ivm engelse f invoeren

    door em-gee-efke » wo jun 29, 2011 10:54 am

    Kan hier iemand een beetje uitleg over geven? Carl? Erik?

    Onze papa is ook van plan om een F/TF in Engeland te halen maar zit op een woordje uitleg te wachten over het reilen en zeilen om een Engelse F/TF in te voeren in België.
    MGF Co-pilote
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: vraagje ivm engelse f invoeren

    door Coen » wo jun 29, 2011 11:06 am

    Op de BVA veiling staan ook nog een boel Engelse F/TF'jes te koop. Wellicht is dat interessant?
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: vraagje ivm engelse f invoeren

    door ErikB » wo jun 29, 2011 11:49 am

    Wat heb je in Engeland nodig (als ie niet op de trailer wordt gezet)
    - MOT (schouwing/autokeuring) moet nog OK zijn
    - TAX (verkeersbelasting) moet nog OK zijn
    - Insurance: bel met je eigen verzekeraar of regel iets met de vorige eigenaar
    - V5 document (deel van het document stuurt de vorige eigenaar binnen bij de DVLA), ander deel krijg je mee.
    - Factuurtje - aankoopbewijs

    Wat moet er in België gebeuren
    - auto invoeren via een kantoor van de douane: V5 en factuurtje/aankoopbeijs, kost peanuts
    - auto aanbieden voor een Europese gelijkvormigheidsprocedure. Aangezien de Engelse auto geen gelijkvormigheidsattest heeft en je dat niet bij MG-Rover kan gaan ophalen, is er een speciale procedure voor MG Rover voertuigen. D.w.z. een afspraak maken in een daartoe geschikt keuringsstation. IIRC, mag de auto dan aangeboden worden met z'n originele nummerplaten.
    - wachten op de administratieve mallemolen (kan lang duren heeft men me verteld)
    - auto aanbieden voor Keuring voor Verkoop. Keuring zoals elke andere keuring voor verkoop. Aangezien de auto nog niet ingeschreven is, moet deze voorzien zijn van handelaarsplaten (of trailer ?)

    Op 8 juli wordt onze BRG F aangeboden voor z'n gelijkvormigheidskeuring. In m'n project topic kan je het één en ander volgen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten