door LEBLAR » do jun 16, 2011 11:41 am
Zoals je het omschrijft denk je zelf dat de termostaat niet open gaat. Dan moet je temperatuur meter ook omhoog schieten. Maar een termostaat die af en toe niet werkt.... Lijkt mij niet waarschijnlijk.
Ik ga met Remco mee. Vervang de dop van het expansie vat. Wanneer de druk te laag blijft gaat de vloeistof eerder koken. Denk aan een snelkookpan.
Bij stationair draaien blijft de motor in zijn geheel koeler dan tijdens rijden. Ik heb zelf deze week de F ruim 20 minuten stationair laten draaien en de retourslang van de raditor was nog steeds koel!
Verder is het ook een van de gemakkelijkste dingen om te controleren.
Ronald Leblanc
1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
Upcomming: PU bussen voor.
Next: Cool-air induct Tenza.