Alleen zijn we er nog niet uit welke kleur.....
1. Helemaal zwart, met daarbij wat chroomaccenten toe te passen in het dashboard.
2. Zwart en blauw leer.
3. Zwart en beige/creme leer.
Nu hebben wij alleen GEEN IDEE hoe het e.e.a. staat bij de blauwe carrosserie van onze MG.
Volgens mij hebben wij "Thaihiti Blue" (een wat donkere kleur blauw).
Weten jullie soms mooie voorbeeld foto's van de kleurcombinaties te vinden?
Of hebben jullie andere leuke tips? Voor mooie combinaties.....
We horen het graag!
------------------Reply Bruno ----------------------
Kijk eens op ictnv.be, daar staat onder catalogus/mg een aantal vb: Ook een blauw-zwarte uitvoering staat er met foto's. De kleur komt overeen met tahitiblue en het stuur van Sander past er ook bij.
Een andere optie is gaan voor volledig zwart (ook die foto staat ook op de site)
------------------Reply Johan----------------------
Voor een paar voorbeelden kun je gaan naar
http://www.mikesatur.co.uk/fx02.html
of naar
http://www.ictnv.be/Dutch/c_mgf.htm
Ik zou persoonlijk geen creme toepassen in een donkerblauwe auto, maar dat is een persoonlijke smaak.
Bij ICT doen ze het erg mooi, die Volcano op hun site is de mijne.
Ik kan je trouwens aanraden om die kussentjes te nemen om de veiligheidsgordel, dan snijdt deze een stuk minder in je nek
------------------Reply Sander----------------------
Ik persoonlijk vind de door ICT gedane MGF stoelen bij de naad midden op het rug gedeelte waar deze aansluit op de zijstukken van de stoel er niet mooi uit zien. Komt dit door de foto's of is dit echt een minder gedeelte van de ICT bekleding ?
Ik zelf wil creme in mijn BRG MGF. Ik denk dat wanneer ik een blauwe had ik of voor zwart of voor zwart-blauw zou gaan. Ik denk dat met enkel zwart het interieur een grauwe uitstraling kan geven...
Het blauw van het stuur wat ik nog heb ziet er met een dichte kap bijna antraciet achtig uit. Ik persoonlijk vind het een hele mooie kleur. In combinatie met groen is het gewoon lelijk met de kap open. Toen ik het stuur kocht was me verteld dat het een zwart stuur was......
Dit is wat ik wil:

------------------Reply Bruno ----------------------
Ik denk dat het of een optisch bedrog is, of een stoel die al een beetje een verkeerde vorm had op voorhand. Bij mijn wagen is het in ieder geval netjes.
Wat wel een gekend probleem is, is dat de stoelen van een mg al een beetje ingezakt zijn bij wagens van enkele jaren oud, de kwaliteit van de zit is niet echt hoogstaand. Leder rekt daarenboven nog (vooral napa) waardoor er blijkbaar teveel plooien in het leder komen. Als montana wordt gebruikt als lederkwaliteit heeft men daar minder last van omdat dit niet zo rekt, maar napa is mooier. Oplossing is de zit na een tijdje een beetje opvullen met mouche. Dit wordt achteraf wel meer gedaan.
De kwaliteit van het originele roverleder is echter veel problematischer. Dit begint namelijk na enkele jaren de "krakleren", en dit is niet herstelbaar. Dit komt omdat men bij rover (en ook bij ms) meubelleder gebruikt dat niet zo goed bestand is tegen hoge temperaturen en vocht.
De foto's die je laat zien tonen een interieur dat ict ook perfect kan maken. Men gaat gewoon de stoel afbiezen i.p.v. afstikken. Daarenboven worden er vertikale stiksels gelegd op de zit. Men heeft dit al meer gedaan (maar dan met behoorlijk leder) Foto's van de biezen vind je bv. onder Rover, en de vertikale stiksels bv. onder Alfa romeo spider.
Het effect is de klassieke look. Ik prefereer eerder de sportieve look, maar ieder zijn smaak.
------------------Reply Sander----------------------
Bruno, denk jij dat ICT mijn standaard stoelen zo kan krijgen als die van de abingdon op de foto ? Ik doel op de lijnen (stiknaden) en de piping.
------------------Reply Bruno ----------------------
piping is zeker geen probleem, dat wordt wel meer gedaan. Ofwel piping ofwel afstikken in bv. contrasterende kleur.
de vertikale stiksels denk ik ook, maar ben ik niet 100% zeker van. Ik zal navraag doen bij mijn vrouw als ze thuiskomt
------------------Reply Sander----------------------
Ik krijg hier gewoon (2x!!) al antwoord voordat ik de vraag geformuleerd heb
thnx Bruno en ik hoor graag het antwoord van Inge
------------------Reply Bruno ----------------------
Sander, Inge zal het navragen op het werk of het mogelijk is met een stiksel dit effekt te verkrijgen, of de zetels moeten voorgevormd zijn.
------------------Reply Sander----------------------
Dat patroon zit niet in mijn stoelen..... Ik heb normale MK1 stoffen stoelen ...
Ben benieuwd maar ik gok erop dat het niet gaat lukken....
Kan ze meteen vragen of het op een degelijke manier kan ? Ik kan me voorstellen dat de naadjes onder spanning staan en in theorie zouden kunnen knappen... Bij voorgevormde stoelen zal dit IMO veel minder het geval zijn...
------------------Reply ErikB ----------------------
De keuze van de kleur(combinatie) heeft naar mijn mening veel te maken met de stijlrichting die je wil inslaan.
Kies voor crème, wit en andere zeer lichte kleuren als je zeer stijlvol, classy wil. Combineer dit dan niet met carbon en allu stukjes in het interieur.
Wil je sportiever, kies dan voor zwart en vnl. zwart in combinatie met de kleur van het koetswerk.
Juist mijn idee, maar....
------------------Reply JohanV----------------------
We neigen toch naar dat blauw-zwart, en als leuk bijkomend voordeel dat we dat dat stuur van Sander kunnen overnemen, hij blij wij blij, zeker als het die perfecte kleur is....
Wij hebben dat zelfde probleem als Sander, alleen is bij ons de lak blauw, en zitten er groene accenten in het interieur, echt geen gezicht, werken er geen vrouwen bij MG ofzo?
Ik vind creme helemaal geweldig, zeker bij "donkere" buitenkleuren, maar ja, er komt dan ook zoveel zwart terug in het interieur....
Dus we denken er nog even over na...
Maar die stoelen van ICTNV....echt helemaal geweldig!!!
Ik denk dat we binnenkort een afpraak maken, om wat kleuren uit te kiezen.....
------------------Reply Sander----------------------
Als je iets beslist zorg er dan wel voor dat je mijn stuur even meeneemt (vrijblijvend). Het zou zonde zijn als de kleur van het leer van de stoelen niet perfect aansluit bij het stuur. Het is een apparte kleur blauw wat volgens mij perfect zou passen bij een blauwe F. Waar woon je ergens Johan ?
<EDIT>Ok, Denhaag kom je weleens in de buurt van Roosendaal ?</EDIT>
------------------Reply JohanV----------------------
Dat zou idd mijn volgende stap zijn.....
ff kijken of dat stuur wel goed past bij de kleur van de carosserie, en de (nog te komen) leren bekleding....
Nu maakt een tikkeltje kleurverschil niet zo gek veel uit, je houdt het stuur toch niet naast de bekleding, dus het hoeft niet helemaal te matchen....
Maar zodra onze plannen wat concreter zijn, hoor je het gelijk.
Bedankt alvast voor het aanbod.
------------------Reply JohanV----------------------
Inmiddels zijn we in Belgie geweest, in Lier, om precies te zijn.
En we hebben 2 kleuren uitgezocht...zwart en tobagoblauw....
Het interieur zal dan net zoals dat van Bruno eruit komen te zien (alleen dan blauw ipv rood)....
Echt helemaal top!!
Onze MGF moet eerst nog ff terug naar de dealer voor wat garantie puntjes, en daarna maken we de afspraak met ICT....
We kunnen nu al niet wachten!
------------------Reply Johan----------------------
Tobagoblauw, wat moet ik me daarnou bij voorstellen?
Blauw als de zee, als de lucht of iets dergelijks.
Als je dit even meldt weet ik genoeg. Ik ben er geweest, vandaar.
Neem je trouwens ook de gordelbeschermers??
Ik heb ze wel, en vind ze erg prettig, alleen hadden ze het klittenband even om moeten draaien.
In de "te koop" sectie van de MGCC Holland was trouwens iemand die een tegoedbon aanbood (voor nop) van IC, misschien heeft ze hem nog.
De link is:
http://www.network54.com/Hide/Forum/thread?forumid=173293&messageid=1061710884&lp=1061710884
Johan
------------------Reply JohanV----------------------
Neem je trouwens ook de gordelbeschermers??
Ik heb ze wel, en vind ze erg prettig, alleen hadden ze het klittenband even om moeten draaien.
Johan
Die krijgen we ook, incl. logo, lijkt me helemaal top!
Dan ziet ie er straks weer helemaal als nieuw uit....
------------------Reply Sander----------------------
Zozo, Dynojet...... Leder....... Johan krijgt de lentekriebels
------------------Reply Ghostrider----------------------
Strax gaat hij nog een nestje bouwen ook!!?
------------------Reply ErikB----------------------
Dynojet, leder int. en wat logo's... helemaal top
------------------Reply Sander----------------------
ik meen dat hij zijn wagen ook nog eens actief gewassen heeft
------------------Reply JohanV----------------------
Ow...ja, de kap is al een paar keer open geweest....
En dan weet je pas waarvoor die auto echt gemaakt is....
Wat een auto, met de kap open rammelt er niets, volkomen stil.
En die motor gaat 10x beter klinken, en wat mij ook opviel was dat de stereo (standaard speakers) beter ging klinken met het dak open!
Maar goed, dan kon natuurlijk ook komen door de staat van euforie waar in ik verkeerde, toen ik met het dak open reed.....heerlijk!
Lentekriebels? eh...ja!