lekkende slave cilinder
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    lekkende slave cilinder

    door Kachel » zo jun 05, 2011 5:42 pm

    Vandaag teruggekomen van Normandië, in vijf dagen 2500km in de MG gereden. Hij is geslaagd, we nemen hem ook mee naar Noorwegen in Augustus. Het enige waar ik wat last van had was het veel meer aanwezige rumoer ivm cabriokap/motor vlak achter je op de snelweg. Ik ga hierdooor ook maar eens op zoek naar een T-bar met speakers, dan hoor ik nog wat muziek bij de wat saaiere stukken op de snelweg. (ik heb de originele speakers in de deur al vervangen door betere)
    Verder niets dan lof, heerlijk om die 146pk (of wat er nog van over is na 100.000 km) zo af en toe eens los te laten op de achterwielen. Daarnaast vind ik het veercomfort verbazingwekkend goed voor dit type auto, dat in combinatie met de fijne stoelen maakt dat het geen stuiterbak is waarbij je een niergordel nodig hebt.
    Echt fantastisch om in Normandië te rijden, navigatie instellen op snelwegen vermijden en je rijdt via de meest prachtige bochtige weggetjes door het mooie landschap van Normandië. We hadden natuurlijk ook zeer veel geluk met het weer waardoor we elke dag open konden rijden.

    Maar vandaag dus teruggekomen en ik kijk eens onder de auto om te checken en ligt er een plasje onder precies tussen de achterwielen, geen grote maar toch een paar druppels. Het is geen olie, het is doorzichtig en vettig. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat het koelvloeistof is? Dit is de eerste keer dat hij wat lekt. Ik controleer de vloeistof niveau's altijd voor ik ga rijden en hij heeft sinds ik hem heb (+/-5000km) geen druppel gebruikt. Kan de oorzaak liggen bij de grote afstand in korte tijd?
    Laatst bijgewerkt door 1 op Kachel, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Lekkage?

    door Kevin » zo jun 05, 2011 5:50 pm

    Heb je airco? dan zou het ook condens kunnen zijn...
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Lekkage?

    door Kachel » zo jun 05, 2011 6:03 pm

    Nee, geen airco. Dat is helaas uitgesloten.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Lekkage?

    door BlackFox » zo jun 05, 2011 10:31 pm

    Deze morgen identiek hetzelfde meegemaakt, opeens een vettig doorzichtig plasje onder de auto, maar nergens iets te zien en achteraf ook niet meer :?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Lekkage?

    door Kachel » zo jun 05, 2011 10:47 pm

    Ik denk dat ik de boel eens schoon ga poetsen aan de onderkant om zo te kunnen traceren waar het eventueel weg komt. Maar ik blijf ook vermoeden dat het te maken heeft met de lange rit omdat hij normaal nooit lekt of olie/koelvloeistof verbruikt.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Lekkage?

    door Ultimate » zo jun 05, 2011 11:42 pm

    zwetend blok?
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Lekkage?

    door LEBLAR » ma jun 06, 2011 1:46 pm

    Dat hij normaal nooit gebruikt is helaas geen garantie. Voor de GooiseVrouwenRit had ik een scheur in een van de slangen, tijdens de rit een lekkende pakking. Twee op zichzelf staande zaken bij een auto die 2.5 jaar en ruim 5000 km zonder problemen heeft gereden. De LLW kit heeft me met name de laatste keer voor erger doen behoeden. Als je niks kunt vinden goed in de gaten houden en zorgen dat je koelvloestof bij je hebt. De lange rit heeft er bij een gezonde auto niets mee te maken.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Lekkage?

    door Kachel » ma jun 06, 2011 3:18 pm

    Je had toch geen lekke koppakking mag ik hopen?
    Maar ik denk dat ik het maar in de gaten blijf houden en als ik tijd heb als eerste eens de koelslangen/aansluitingen ga controleren.

    # niet quoten op een direct bovenstaand bericht aub
    MGF VVC 1996 British racing green
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Lekkage?

    door LEBLAR » ma jun 06, 2011 9:43 pm

    Nee, een pakking tussen de outlet en het verdeelstuk naar de slangen. Kost een paar euro en is weer een lekkertje om te vervangen.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Lekkage?

    door Kachel » vr jun 10, 2011 9:51 pm

    Het lijkt erop dat het bij het gedeelte van de de versnellingsbak wegkomt. Ik heb het wat schoongemaakt zodat ik hopelijk morgen eens kan kijken of ik sporen kan zien na een stukje rijden. Zijn er hier mensen die al eens lekkage hebben gehad rond dit gebied? Ik weet dat er een nieuwe koppeling is geplaatst en daarbij ook de bakolie is ververst. Zou er een pakking van de aftapp;ug kunnen lekken en zit die aan de kant waar de foto is gemaakt?

    Afbeelding
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Lekkage?

    door ttdesign6 » za jun 11, 2011 12:31 am

    Daar wil die van mij ook wel eens een beetje vochtig zijn volgens mij.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Lekkage?

    door BlackFox » za jun 11, 2011 11:00 am

    Daarnet nog eens onder de mijne gehangen, en idd, ik heb hetzelfde lek.
    Hangt rode koelvloeistof aan...

    Verklaart ineens waarom ik mijn niveau af en toe een beetje moet bijvullen :?

    Lijkt mij van de voorkant van de motor te komen.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Lekkage?

    door Kachel » za jun 11, 2011 2:31 pm

    Ik heb het gevonden, tenminste voor 95% zeker. Het blijkt olie te zijn van het koppelingssysteem. Het komt achter het rubber weglekken en dan via de versnellingsbak druppelt het naar beneden. Het vreemde is dat hij vandaag na een uur rijden helemaal niet lekt??????? Hij ontkoppelt verder goed en het reservoir onder de voorklep is goed gevult. Is dit een bekend iets? (Het rubber zat er wel goed omheen)

    Afbeelding
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    RalphDuncan
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 129
    GeregistreerdCOLON vr jan 28, 2011 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Riemst

    Re: Lekkage?

    door RalphDuncan » za jun 11, 2011 4:10 pm

    MG-F VVC 1.8i 1996
    Mods:
    K&N filter, BeeSting antenne, Boot Grill, Chrome Hoops
    To Do:
    Elektrische kofferbak opener, Bumperlip
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Lekkage?

    door Kachel » za jun 11, 2011 4:51 pm

    Thanks!!!! Toevallig iemand al eens zo'n revisie uitgevoerd? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Ik neem aan dat ik dit rubber kan vervangen zonder dat ik het hydrfaulische systeem los moet halen?

    # niet quoten op een direct bovenstaand bericht aub
    MGF VVC 1996 British racing green

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten