BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Airbag lampje
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    Airbag lampje

    door quinternet » za jun 04, 2011 11:53 pm

    Hi!

    Mijn airbag lampje brand steeds vaker..... Ik had hier eerder helemaal geen last van, maar ik heb een paar dingen gedaan of laten doen.

    * Mijn stuur laten vervangen, dus bestuurders airbag is los geweest
    * Ik heb mijn dashboardkastje eruit gehad (vrijwel direct na deze actie begonnen de problemen met het airbag lampje)

    Het dashboardkastje zit inmiddels weer op z'n plek, en ik heb de stekkerblokjes onder de stoelen even een goeie contactspraybeurt gegeven, maar dat alles lijkt niet zoveel op te lossen.

    Wat moet ik doen? Ik heb al de tip gehad om de stekkerblokjes weg te halen en de draden gewoon definitief aan elkaar te solderen, maar wilde toch eerst hier even "shoppen".

    Bedankt maar weer!

    Gr, Quint.
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Airbag lampje

    door Cagivist » zo jun 05, 2011 1:31 pm

    Heb het zelfde probleem hier en begin sterk te twijfelen of het misschien niet de srs coupling is die zich in het stuur zelf bevindt?
    Heb ook al is alles losgekoppeld en ingespoten met contactspray!
    Lampje blijft nog steeds branden :cry:
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Airbag lampje

    door Ultimate » zo jun 05, 2011 1:49 pm

    Als je je airbag ooit hebt losgekoppeld zonder je + van de accu te hebben gehaald dan ligt het daar aan. Had ik ook bij mijn vorige auto
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    Re: Airbag lampje

    door quinternet » zo jun 05, 2011 4:48 pm

    Ok........... heb ik gedaan................ En nu? Alsnog de + een keer loskoppelen??
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Airbag lampje

    door schrokke » ma jun 06, 2011 9:08 am

    quinternet schreefColon En nu? Alsnog de + een keer loskoppelen??


    Je kan het nog eens proberen, met door de MIN pool een kwartiertje af te koppelen, de foutcode te wissen.
    Maar als dat niet helpt zul je een T4 nodig hebben om de opgeslagen foutcode te wissen.
    Het is wel meestal zo bij airbagsystemen dat de code's niet kunnen gewist worden door de accu af te koppelen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Airbag lampje

    door Kasper » ma jun 06, 2011 6:16 pm

    Mocht dat alles niet helpen, de informatie van het dashboardkastje is wel interessant, daar bevind zich namelijk de besturingsmodule van de airbags.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    Re: Airbag lampje

    door quinternet » vr jun 10, 2011 12:24 pm

    schrokke schreefColon
    quinternet schreefColon En nu? Alsnog de + een keer loskoppelen??


    Je kan het nog eens proberen, met door de MIN pool een kwartiertje af te koppelen, de foutcode te wissen.
    Maar als dat niet helpt zul je een T4 nodig hebben om de opgeslagen foutcode te wissen.
    Het is wel meestal zo bij airbagsystemen dat de code's niet kunnen gewist worden door de accu af te koppelen.


    Ok, ga ik proberen.... En anders? Hoe kom ik aan zo'n T4? De dealer?
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Airbag lampje

    door Andros » vr jun 10, 2011 8:59 pm

    Een beetje MG-Rover garage heeft er wel eentje. Gewoon eens langs rijden en vragen of zij de storing kunnen fixen.
    De nachtspotter!
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Airbag lampje

    door schrokke » za jun 11, 2011 8:26 am

    quinternet schreefColon[
    Ok, ga ik proberen.... En anders? Hoe kom ik aan zo'n T4? De dealer?


    De dealer ja, of een gevorderde hobbyist die een T4 heeft.
    Je kan ook altijd eens proberen bij een Bosch dienst of ze het met de KTS kunnen resetten.
    Of een universeel garage die een universele airbag codelezer hebben.
    Probleem is dat hun apparatuur verbinding moet kunnen maken, eens dat lukt zullen ze u wel kunnen verder helpen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten