help uitlijnen (lowering pins ja of nee)
  • Avatar gebruiker
    R.de.heus
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 108
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:23 pm
    WoonplaatsCOLON Zuidland

    help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door R.de.heus » za mei 28, 2011 10:17 am

    ik heb gister me vader naar een uitlijner gestuurd met me Fje want de voor banden slijten erg scheef af (die zijn nu vervangen) maar de auto rijd heel erg trillend. als je rijd schud de auto ook. dus ik dacht ik zal de uitlijning is laten controleren maar moest zelf naar scool dus me vader is gegaan ik heb netjes hier op de site onder MGF tech die pagina over uitlijnen en rijhoogte uitgeprint en mee gegeven dat ze zich daar aan moesten houden en als de auto waterpas staat even de hoogte moeten meten.

    rijhoogte achter 332
    rijhoogte voor 335

    zitten er dan lowering pins onder?? of hoe controleer je dat want qwa verder rijden rijd ie goed

    hij kon hem ook niet uitlijnen omdat als hij de camera's aan de achterwielen hing keken ze tegen de uitlaat aan??

    mijn vraag is dus is mijn F dan verlaagt of moet hij worden opgepompt en hebben ze bij een F specialist iets anders voor die achterwielen of zit die uitlaat normaal niet in de weg hoe doen de verlaagde Fjes dat dan

    hoop dat het verhaal beetje duidelijk is

    groetjes robert
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door RemcovanKuilenburg » za mei 28, 2011 10:36 am

    Je moet eens kijken naar de druk ipv de hoogte. Normaal gaat er tussen de 400 en 450 PSI in. Van buitenaf kan je niet zo een twee drie zien of er lowering pins in zitten.

    Als je je F op 420 psi zet en hij staat in een 4 x 4 stand dan weet je in iedergeval zeker dat er geen lowering pins in zitten.

    succes
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door Tukker » za mei 28, 2011 11:29 am

    R.de.heus schreefColon
    hij kon hem ook niet uitlijnen omdat als hij de camera's aan de achterwielen hing keken ze tegen de uitlaat aan??



    Misschien een bedrijf zoeken met een moderner systeem wat geen camera's heeft. :D

    Raak je vaak drempels bij normale snelheid, zoja dan is hij bijna zeker niet verlaagd. :idea:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    R.de.heus
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 108
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:23 pm
    WoonplaatsCOLON Zuidland

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door R.de.heus » za mei 28, 2011 11:34 am

    ok en welke druk moet hij minimaal hebben dan wan vin hem qua hoogte wel goed zo.
    en dan moet ik is gaan zoeken waar ik hem kan laten na kijken volgens mij is tilburg de dichtsbij zijnde en das wel een stukkie rijden dus dan zal ik een dag vrij moeten nemen ofzo tenzij iemand mischien iets weet in de buurt van spijkenisse
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door Rick » za mei 28, 2011 11:38 am

    Is Autohome in Leiderdorp niet dichterbij voor jou?

    Volgens mij moet je F minimaal op 400 psi staan.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door Tukker » za mei 28, 2011 12:53 pm

    R.de.heus schreefColonok en welke druk moet hij minimaal hebben dan wan vin hem qua hoogte wel goed zo.


    De mijne staat bij 420psi op 34cm incl. loweringpins bij 18 graden. (altijd voorzijde meten)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    R.de.heus
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 108
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:23 pm
    WoonplaatsCOLON Zuidland

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door R.de.heus » za mei 28, 2011 6:53 pm

    Rick schreefColonIs Autohome in Leiderdorp niet dichterbij voor jou?



    als ik dat google dan krijg ik heel veel hits haha maar leiderdorp kom ik onderweg naar me werk wel langs dus dat is een optie heb je wat meer info over hun wat ze doen en waar ze zitten
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door RemcovanKuilenburg » za mei 28, 2011 7:40 pm

    Google en gij zal vinden.

    http://www.autohome.nl/
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    R.de.heus
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 108
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:23 pm
    WoonplaatsCOLON Zuidland

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door R.de.heus » ma mei 30, 2011 11:20 am

    ok jah zal wel is informeren dan maar denk dat ik er dan wel effe mee wacht tot die pins er wel in gaan geen zin in 4x4 rijden en rijd er nou tog al maanden in dus nog even door rijden moet dan maar las dat als je die pins er onder moe zetten de druk er weer af moet
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door Thomas » do jun 02, 2011 12:01 am

    Reedijk banden in Strijen

    De man die daar de uitlijning van de auto's doet is een
    een topper. Ik kom er al jaren.

    Toevallig ben ik er vandaag geweest om de auto uit te lijnen
    omdat vorige week linksvoor de draagarm is vervangen.

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door crazywolf » do jun 02, 2011 11:48 am

    trillen is normaal niet de uitlijning maar de balancering van de wielen.

    Als je stuur trilt dan is het meestal de voorste wielen die uit balans zijn, als de gehele body trilt dan zijn het meestal de achterwielen die uit balans zijn.

    En als je sporttief wil rijden dan is de laagste druk toch wel de normale druk vind ik zelf heb hem ook een slager gehad dan is het precies een zeeschip dat over de weg wobbelt :-s

    Zelf heb ik 450psi met lowering pins dan heb je pas echt goede wegligging in de f :thumbsup:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    R.de.heus
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 108
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:23 pm
    WoonplaatsCOLON Zuidland

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door R.de.heus » do jun 02, 2011 10:48 pm

    crazywolf schreefColontrillen is normaal niet de uitlijning maar de balancering van de wielen.


    jah zijn 4 nieuwe banden en heb ze al 2 keer laten balanceren maar er veranderd niks plus dat na 4000km de voorbanden vannaf het midden naar binnen toe helmaal op de draden zit en de buitenkanten nog als nieuw zijn.

    crazywolf schreefColonZelf heb ik 450psi met lowering pins dan heb je pas echt goede wegligging in de f


    zal er aan denken als de pins er in zitten

    Thomas schreefColonReedijk banden in Strijen


    zal er aan denken
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door Kasper » za jun 18, 2011 1:07 am

    Tja bandenboeren, uitlijners en MG garages. Allemaal plaatsen waar je beter met wat voorbereiding naar toe kunt gaan. (of moet ik zeggen stevige voorbereiding) Ik bekijk deze dingen anders: mijn vader met m'n F naar de bandenboer? gelukkig zegt hij zelf NEE, als hij al zou mogen ;) Nee daarmee wil ik geen ander opzadelen. Ik moet deze mensen meestal overtuigen dat het anders moet dan dat zij voor ogen hebben, zucht.

    Extreme slijtage aan de voorbanden, ik bedoel aan de binnenzijde van de band, dat is meestal de fout van verlagen door de druk in het veersysteem te laten zakken, zonder er bij na te denken wat de consequenties zijn qua rijgedrag, zonder er bij na te denken wat slappere vering op een lage auto doet (drempels) en wat een verkeerde bandenstand doet. tja die slijtage die zie je na een paar duizend kilometer. Het slechtere weggedrag merk je pas als het te laat is. Het moeilijke gedrag bij drempels, tja dan kan je ook wel wat kosten.

    Ik ben bang dat je auto gewoon wat is gezakt, maar dan bewust door de vorige eigenaar, zonder verdere aanpassingen. En dan krijg je echt problemen.

    Wat te doen:
    (1) Zorgen dat je de auto op druk krijgt 400 - 450 psi (sorry wij gebruiken hier de Engelse drukken, is ongeveer 30 bar (oeps, dat is ook al niet SI) ONGEACHT de hoogte van de auto.
    (2) Vervolgens uitlijnen met de GOEDE gegevens (diverse uitlijnautomaten staan nog steeds fout)
    (3) Nieuwe banden, tja echt schuin afgesleten is niet goed.

    Je zult zien dat afhankelijk van de uitlijning die JIJ kiest het weggedrag van je F behoorlijk kan verschillen van veilig en met weinig gevoel in het stuur, tot tricky en heerlijk in de bochten maar blijf erbij als je rechtdoor wilt.

    Trillen: Want dat is je eigenlijke probleem, kijk eens hoe je banden zijn afgesleten, hangen er lipjes aan het profiel? Dan is de basis van de fout: de uitlijning. Zie wel dat hetgeen nu versleten is, die 4 stripjes rubber van 20 bij 3 centimeter gewoon niet goed zijn.

    Geloof me, met een goed uitgelijnde F met recht onderstel en goede banden kun je echt hard rijden (200+ met losse handen) en haaks de bocht om.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    R.de.heus
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 108
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:23 pm
    WoonplaatsCOLON Zuidland

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door R.de.heus » zo jun 19, 2011 11:08 pm

    sorry voor de late reactiie ik zie je verhaal nu pas kasper maar het is idd de druk van de vering die veel te laag is ben ik achter dus laat daar binnenkort even naar kijken en dan hopen dat het trillen ook weg is heb al nieuwe banden 2 keer ballanceren maar trillen blijft ie doen dus oppompen nou eerst maar zo snel mogenlijk maar bedankt voor je info
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: help uitlijnen (lowering pins ja of nee)

    door ErikB » ma jun 20, 2011 10:49 am

    Mag ik nog even een waarschuwing geven:
    Nieuwe banden plaatsen om sterk schuin afgesleten banden te vervangen zonder geometrie aan te passen is HEEL GEVAARLIJK.

    De banden slijten schuin af omdat de drukgewijs schuin op het wegdek drukken. Het oppervlak van de band zet zich naar het contact met het wegdek. Nieuwe banden met dezelfde geometrie zullen voornamelijk langs de binnenkant veel druk op de weg zetten en langs de buitenkant een stuk minder. M.a.w. de grip wordt sterk gereduceerd.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten