BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Aansluiting softtop op voorruit
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    Aansluiting softtop op voorruit

    door Helmet » vr mei 27, 2011 9:09 am

    Eep!
    De laatste tijd als ik met dicht dak rijdt (ja dat gebeurd soms ook) dan vind ik het suizen van de wind zo hinderlijk. Ik kan niet normaal praten als er iemand naast me zit. Met dak open is het stiller dan met dak dicht :?

    Als ik mijn dak dicht doe dan heb ik echt niet het gevoel dat de klemmen los zitten of zo. Dat zit gewoon stevig vast en de softtop staat mooi strak gespannen.
    Maar als ik buiten kijk dan zit er een kier van enkele millimeters tussen de voorruit (rubber rand) en de softtop. Op de hoeken kan ik zelfs naar binnen kijken. Juist die paar millimeter zorgt volgens mij voor het suizende geluid.

    Is het mogelijk om het dak net dat beetje verder aangetrokken te krijgen? Kan ik de klemmen verstellen? Of zijn ze versleten en moet ik op zoek naar nieuwe als dat al kan?!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Aansluiting softtop op voorruit

    door Remieme » vr mei 27, 2011 9:25 am

    Je kan de klemmen strakker zetten. Er zit een grote lange zwarte bout die je aan kan draaien. Deze zit geborgd met een dun klemmetje. Klemmetje even wegklappen, draaien en hopelijk is het gesuis dan voorbij :)
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    Re: Aansluiting softtop op voorruit

    door Helmet » vr mei 27, 2011 10:21 am

    Ooeee... goodies... Ik had al zitten kijken maar heb nog niet aan de knoppen gezeten. Maar nu ga ik zeker in het weekend even wat freubelen.
    Thanks!
  • Maupie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 35
    GeregistreerdCOLON di mei 03, 2011 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON ede

    Re: Aansluiting softtop op voorruit

    door Maupie » vr mei 27, 2011 2:43 pm

    Ik had precies het zelfde probleem.
    idd de borg veer weg gedrukt en de moertje iets aangedraaid.
    Probleem was bij mij opgelost
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten