BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
geen thermostaat meer??(aangepast met oplossing)
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    geen thermostaat meer??(aangepast met oplossing)

    door gille » do mei 26, 2011 7:22 pm

    hoi
    sinds begin deze week werkt mijn temperatuurmeter in de wagen niet meer,
    ik denk dat de voeler zal stuk zijn, wie kan mij vertellen waar ik deze vinden kan?
    en is deze makkelijk zelf te vervangen??
    en... is het veilig om voorlopig 'n beetje op de olietemp. meter te rekenen,
    bv als deze 120° aangeeft stoppen en laten afkoelen?
    iemand tips
    groeten gille
    Laatst bijgewerkt door 1 op gille, in totaal 0 keer bewerkt.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: geen thermostaat meer??

    door Andros » do mei 26, 2011 8:25 pm

    Het is uiteraard verstandig om je koelwater in de gaten te houden als de thermostaat stuk is maar 120° is voor de olie vrij normaal. Op topspeed in Duitsland steeg dat metertje bij mij naar bijna 150° maar zolang die niet in het rood komt is er niets aan de hand. Uiteraard is een werkende thermostaat een stuk fijner, wel gaan fixen dus :)
    De nachtspotter!
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: geen thermostaat meer??

    door Rob » do mei 26, 2011 8:28 pm

    lees eens door dit topic
    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=10826&bookmark=1&hash=956397ff&sid=cfa98ef15231bf6dd6ee571c94568aec

    vertrouwen op de olietemp. kan ik niet aanraden, denk dat je te laat bent.
    Gewoon sensor vervangen.
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: geen thermostaat meer??

    door gille » vr mei 27, 2011 4:50 pm

    Murphy schreefColonlees eens door dit topic
    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=10826&bookmark=1&hash=956397ff

    vertrouwen op de olietemp. kan ik niet aanraden, denk dat je te laat bent.
    Gewoon sensor vervangen.

    ha dank je murphy,hier heb ik nu iets aan zie. :thumbsup:
    en...moest er iemand weten hoe deze sensor heet,of waar ik deze kan krijgen hoor ik het graag.

    iemand (herman ??)die weet wat ik aan de sensor zou moeten meten,indien deze niet stuk is?
    bedankt gille.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: geen thermostaat meer??

    door Rob » vr mei 27, 2011 9:09 pm

    Resistance reading gauge indicator
    142 Ohm 56° C no movement
    49-98 Ohm
    65-85° C app 1/3
    24.6 - 32.1 Ohm 100-110°C app 1/2
    16.9 Ohm 125°C red zone

    gtoetjes, Herman
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: geen thermostaat meer??

    door schrokke » vr mei 27, 2011 10:01 pm

    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=10826&p=147683&hilit=temperatuurmeter#p147683


    Dan weet je sensor locatie al.
    Uitzoeken wat er defect is, is eigenlijk vrij simpel. Houd de ader van de sensor even tegen de massa, als de temp-meter naar de max uitslaat is de temp-meter in orde en de sensor de oorzaak.

    Een sensor is makkelijk te vinden in een auto onderdelenzaak. Er zijn twee soorten, maar ik denk dat je de 06.60277 moet hebben.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: geen thermostaat meer??

    door gille » za mei 28, 2011 11:55 pm

    Dan weet je sensor locatie al.
    Uitzoeken wat er defect is, is eigenlijk vrij simpel. Houd de ader van de sensor even tegen de massa, als de temp-meter naar de max uitslaat is de temp-meter in orde en de sensor de oorzaak.

    Een sensor is makkelijk te vinden in een auto onderdelenzaak. Er zijn twee soorten, maar ik denk dat je de 06.60277 moet hebben.

    dank je herman :thumbsup: , ik verwacht morgen of overmorgen mijn nieuwe achterruit,dan moet ik zowie zo de halve kap demonteren,
    en ga dan aan het werk voor de sensor.
    als ik het goed begrijp kan ik deze gewoon in 'n autozaak kopen??
    "autostuck" zoals er hier in belgie duizenden zijn??
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: geen thermostaat meer??

    door schrokke » zo mei 29, 2011 7:52 pm

    Autostuck ken ik niet :oops: Maar gewoon in een goede auto onderdelenzaak is deze makkelijk te verkrijgen. Deze zal niet op voorraad liggen, maar het zal hooguit 1 dagje wachten zijn.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: geen thermostaat meer??

    door gille » ma mei 30, 2011 8:19 pm

    ben ik vandaag geweest,ik wist niet welke(er waren er 2 modellen op foto),heb dan maar alles geopend om 'n foto te maken,volgens mij is het de blauwe stekker.
    Afbeelding
    deze die eigenlijk naar onder wijst(waarschijnlijk om het 'n beetje moeilijker te maken)??
    iemand die mij dit kan bevestigen? ik heb in alle geval van deze de draad aan de massa gehangen en...
    :mrgreen: mijn meter sloeg bijna door mijn dak :mrgreen: ik hoop maar dat ie straks ergens in het midden stopt!!
    deze maar snel bestellen morgenvroeg zodat ik het verlengde weekend nog rijden kan. :thumbsup:

    :applaus: alvast mijn dank voor de hulpvaardige leden hier :applaus:
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: geen thermostaat meer??

    door Rob » ma mei 30, 2011 8:22 pm

    gille schreefColonvolgens mij is het de blauwe stekker,
    deze die eigenlijk naar onder wijst(waarschijnlijk om het 'n beetje moeilijker te maken)??
    iemand die mij dit kan bevestigen?


    Yep, that's the one
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: geen thermostaat meer??

    door schrokke » ma mei 30, 2011 8:32 pm

    Er zitten 2 temp sensors op de motor. 1 voor de injectie en 1 voor de temp meter. Vandaar dat er ook 2 verschillende in de onderdelen base staat.
    De onderdeelnr die ik hierboven opgaf is deze voor de sensor met de blauwe stekker.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: geen thermostaat meer??

    door gille » ma mei 30, 2011 8:45 pm

    gille schreefColon
    schrokke schreefColonEr zitten 2 temp sensors op de motor. 1 voor de injectie en 1 voor de temp meter. Vandaar dat er ook 2 verschillende in de onderdelen base staat.
    De onderdeelnr die ik hierboven opgaf is deze voor de sensor met de blauwe stekker.

    yep zoals ik reeds dacht herman,maar de opgegeven nummer kende ze hier niet.
    :thumbsup: deze voor jou :thumbsup: en :thumbsup: deze voor murphy :thumbsup:
    nog eens bedankt.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: geen thermostaat meer??

    door gille » vr jun 03, 2011 12:11 pm

    ff ter informatie.
    ik heb de sensor binnen gekregen,na inbouw werkte deze ook niet,ik ben dan 'n beetje
    beginnen te meten,
    nu bleek dat de nieuwe sensor 'n aparte massa nodig heeft,en de oude de massa gewoon
    van het motorblok haalt.
    oplossing: ik heb 'n draad aan een van de twee pinnen gemaakt en deze verbonden met het chassis,
    de 2'e pin(contacten op de sensor)het ik dan gewoon verbonden met de bestaande draad
    die naar de oude sensor ging.
    en yep weer temperatuuruitlezing in de wagen. en dat rijdt toch met 'n heel ander gevoel.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: geen thermostaat meer??(aangepast met oplossing)

    door Rob » vr jun 03, 2011 8:29 pm

    :thumbsup:
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: geen thermostaat meer??(aangepast met oplossing)

    door schrokke » ma jun 06, 2011 8:52 am

    Dan was het toch nog niet helemaal de juiste sensor, maar uiteindelijk kun je toch verder. Mooi opgelost. :thumbsup:
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten