BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Zoemend geluid na vervangen van distributieriem?
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Zoemend geluid na vervangen van distributieriem?

    door Cagivist » di mei 24, 2011 11:43 pm

    Ben vandaag mijn distributieriem en waterpomp alsook de riem van de alternator gaan laten vervangen. Toen ik thuis kwam merkte ik op dat de wagen lawaai maakt(eerder zoemend) .Ter hoogte dus van de disributieriem.
    Is dit normaal omdat alles moet ingereden worden of hebben ze het niet goed gedaan ??
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Zoemend geluid na vervangen van distributieriem?

    door Bruno » di mei 24, 2011 11:48 pm

    Hoe hard is de multiriem aangespannen (kan je hem een kwartslag draaien ?)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Zoemend geluid na vervangen van distributieriem?

    door Cagivist » di mei 24, 2011 11:53 pm

    Bruno, ik ben niet de meest technisch aangelegde kerel vandaar ik het heb laten doen :oops: Ik weet het met andere woorden echt niet. Ik wou dit vragen om te weten of ik morgen terug moet gaan?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Zoemend geluid na vervangen van distributieriem?

    door Bruno » di mei 24, 2011 11:55 pm

    Als de multiriem te hard is aangespannen dus wel, maar dat is via een forum moeilijk te beoordelen uiteraard... :|
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Zoemend geluid na vervangen van distributieriem?

    door Cagivist » di mei 24, 2011 11:58 pm

    Begrijp ik volledig, ik ga dus gewoon best morgen terug en dan moeten ze het maar oplossen. Daarvoor betaalt een mens namelijk ook hé, voor iets in orde te hebben.
    Toch alvast bedankt hoor :thumbsup:
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Zoemend geluid na vervangen van distributieriem?

    door Cagivist » wo mei 25, 2011 1:32 pm

    Het is in orde nu , het bleek de distributieriem te zijn die te strak stond :-s .
    Garagist heeft de wagen ter compensatie ff afgesteld op de T4, de respons is beter, de toerenteller zakt sneller terug en de wagen zou minder moeten verbruiken. 8)
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Zoemend geluid na vervangen van distributieriem?

    door ovi » do mei 26, 2011 11:23 am

    Slechte gewoonte van veel garages! :cry:
    Buurman van mij kwam zo ook thuis nadat hij de multiriem van zijn Garisma had laten vervangen nadat deze gebroken was! :( De vorige stond er nog geen jaar op en nu een gezoem dat het niet meer om aan te horen was.
    Even gekeken en de riem stond zo hard gespannen dat de het lager van de aircopomp aan het huilen was! :-s
    Ongelooflijk dat zo'n mensen dan toch nog klanten hebben vraag ik mij dan steeds af. :evil:
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Zoemend geluid na vervangen van distributieriem?

    door Cagivist » do mei 26, 2011 4:21 pm

    ovi schreefColonSlechte gewoonte van veel garages! :cry:
    Buurman van mij kwam zo ook thuis nadat hij de multiriem van zijn Garisma had laten vervangen nadat deze gebroken was! :( De vorige stond er nog geen jaar op en nu een gezoem dat het niet meer om aan te horen was.
    Even gekeken en de riem stond zo hard gespannen dat de het lager van de aircopomp aan het huilen was! :-s
    Ongelooflijk dat zo'n mensen dan toch nog klanten hebben vraag ik mij dan steeds af. :evil:

    Ik heb idd toch ook dikwijls het gevoel dat mensen hun werk niet echt meer doen met passie, als het maar opbrengt!!! Niet allemaal hé en gelukkig maar :wink:
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten