Hoi,
Een tijdje geleden al heb ik eens gepost dat mijn F-je niet zo heel strak op de weg ligt (windgevoelig en "zweefgedrag" zijn de beste benamingen voor het idee). Vooral bij hogere snelheden + 120Km/u.
* Uitlijnen
* Nieuwe banden
* Stuurkogels vervangen
* Balanceren
* Op juiste hoogte zetten
* Splitter
* Speling in de wielen (lagers)
* Etc.
Waren de adviezen. Allemaal gecontroleerd en waar nodig uitgevoerd. De auto is nu bijna nieuw, maar nog niet heel veel resultaat.
Nu viel het me op dat ie beter reed naarmate de tank leger werd. (Ja écht!). Aangezien de tank achterin ligt, dacht ik dat het misschien dat dat komt doordat er dan minder gewicht op de achterkant duwt en dus meer voor.
Dus experimentje gedaan door een zak zand van 25kg voorin te leggen, en verrek! Betere wegligging. Komt dit doordat er voor meer gewicht is waardoor de F minder "zweeft"? Ligt de auto nu lager en zorgt dat voor de wenselijke betere wegligging??
Nu was ik in mijn hoofd al bezig met ideeën als de ruimte in het reservewiel te gebruiken om op te vullen met een definitief gewicht. Maar eigenlijk is dit natuurlijk belachelijk! Er moet toch een reden zijn!
Nu bedacht ik me dat er misschien een eigenaar voor mij lowering pins heeft gebruikt, maar dat iemand dan toch de fabriekshoogte van 34cm heeft geprobeerd te bereiken door gewoon meer druk aan de hydragas vering toe te voegen.
Ik heb niet de apparatuur om dat te testen, maar misschien kan ik dan de geplaatste lowering pins opsporen.
Ik vraag dus eigenlijk een paar dingen:
* Herkent iemand mijn probleem (en belangrijker nog: weet iemand een oplossing)?
* Zou het kunnen dat ik ongemerkt rondrijd met lowering pins en een hydragas vering die te hoog opgepompt is?
* Hoe kan ik zien of ik lowering pins heb?
* Als ik niet met lowering pins rondrijd, zou ik mijn probleem dan misschien oplossen door deze juist te plaatsen?
* Andere suggesties??
Misschien ter extra info: Ik heb
ergens anders hier ook verteld dat ik een nare "tik/kraak" ter hoogte van het dashboardkastje hoor als ik op een oneffen weg rijd. Er werd al snel gesuggereerd dat dit zou kunnen komen door de crossmember bar. Ik heb het dashboardkastje gedemonteerd, waardoor de crossmember zichtbaar wordt, maar eigenlijk niets geks kunnen vinden.
Nu dat ik die zak met zand geplaatst heb, is die "tik/kraak" ook weg!!Nou, het is een heel verhaal geworden. Ik hoop dat er lees-enthousiastelingen tussen zitten die me verder kunnen helpen.
Dank alvast!
Groeten, Quinternet.