Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Nieuwe remklauw? - vraag ivm MS 280mm kit

    door BlackFox » vr mei 13, 2011 8:49 am

    Sinds dat ik mijn 280mm remmen voor heb zitten, heb ik al een heel tijdje "problemen" met de remmen.
    Vooral doordat ik zo slim ben geweest om de volledige remklauwen los te koppelen...

    In het begin kreeg ik het boeltje niet ontlucht, uiteindelijk toch goed gekregen, maar toen trok de auto naar links bij hard remmen.
    Daarna nog een paar keer ontlucht en sindsdien is het een tijdje goed gegaan.

    Totdat ik tijdens een stevige rit last kreeg van piepende remmen tijdens het rijden, het gepiep verdween zodra ik de rem aanraakte. Auto remde echter nog steeds stabiel rechtdoor.

    Nu heb ik sinds een paar dagen weer last dat 'ie ook onstabiel remt bij hard remmen...

    Linkervelg wordt ook vuiler dan de rechter heb ik de indruk, maw een slepende remklauw vrees ik.

    Wat kan ik nu het beste doen?
    Revisiesetje kopen en zelf reviseren?
    Gereviseerde remklauwen van ebay nemen? Is dat wat te vertrouwen?
    Optie tot betere remklauwen die evengoed ook met de standaard 240mm schijven werken?
    Of gezien iedereen hier met AP's rijdt, iemand nog een setje goede remklauwen liggen?

    Lijkt mij ook beter om meteen links en rechts te vervangen om verdere onbalans te voorkomen?
    Andere opties mogelijk om dit probleem te verhelpen?

    Heb vooral schrik voor het ontluchten na mijn vorige flater :lol:

    Loont het zich dan ook om ineens de oude rubberen leidingen te vervangen door verse? (stalen is helaas geen optie wegens keuring...)
    Laatst bijgewerkt door 1 op BlackFox, in totaal 0 keer bewerkt.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Nieuwe remklauw?

    door ttdesign6 » vr mei 13, 2011 1:29 pm

    Maaaar....die AP's gaan toch niet passen zonder spacers?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » vr mei 13, 2011 1:54 pm

    Nee, ik vraag ook geen AP's? :D

    Maar iemand die AP's heeft, heeft wellicht wel nog de oude remklauwen ;-)


    Ben ook al aan't zien naar Hispec remklauwen, 4 pots die wel onder mijn velgen zouden passen en ook op de originele remschijven en blokken. Klinkt ideaal...

    Alleen zien of dat plug and play is met de bestaande bevestigingen.

    Hij begint ook pas te zwabberen aan remmen op hogere snelheid, ben ook aan't twijfelen of er mss toch geen rubbers versleten zijn in de ophanging ook.

    En oh, wat stopt er hier net een mooie zwarte MGF op de parking :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Nieuwe remklauw?

    door ttdesign6 » vr mei 13, 2011 3:47 pm

    Foto? :P En die rubbers, daar moet ik bij mij ook heen kijken. Samen met de lagers achter.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Nieuwe remklauw?

    door LEBLAR » vr mei 13, 2011 4:37 pm

    BlackFox schreefColonBen ook al aan't zien naar Hispec remklauwen, 4 pots die wel onder mijn velgen zouden passen en ook op de originele remschijven en blokken. Klinkt ideaal...


    Maar niet zo ideaal als ij het hier voor doet komen. Orginele schijven kan maar zou ik niet doen. Gewoon de 280mm gebruiken. De orginele remblokken passen sowieso niet. Er zijn wel EBC greenstuf blokken voor.

    Alleen zien of dat plug and play is met de bestaande bevestigingen.


    Als je met de huidige schijven gaat werken waarschijnlijk niet. Hispec heeft een complete set met schijven en adaptor die op elkaar zijn afgestemd. Maar wellicht dat ze je bij Hispec meer hierover kunnen vertellen.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » vr mei 13, 2011 6:06 pm

    Uiteraard zou ik ze met de 280mm schijven gebruiken, maar 1x per jaar ga ik toch de originele schijven terug moeten zetten voor de keuring...

    Als ik dan ook klauwen moet wisselen had ik evengoed voor de AP's kunnen gaan.

    E-mail is al verstuurd, maar als ik idd ook weer andere blokken moet gaan nemen...
    Zou de 3de keer zijn op 1 jaar tijd :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » vr mei 13, 2011 7:03 pm

    Zonet mail gehad dat ze geen direct replacement caliper leveren en dat de remblokken inderdaad niet zullen passen....

    Back to square one, en dus wellicht nieuwe/gereviseerde/andere standaard klauwen.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Nieuwe remklauw?

    door Emile » vr mei 13, 2011 7:26 pm

    ik heb net een AP conversie gehad en heb nog een setje originele remklauwen liggen.
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » za mei 14, 2011 8:14 am

    Ga ik onthouden ;)


    Gisteren nog wat tests gedaan, en het wordt er alleen maar vreemder op.
    Bij normaal rijden en gewoon afremmen voelde ik hem telkens lichtjes naar links willen uitwijken.
    Maar dat heb ik ook als ik op een slechte weg rij of door een kuil ofzo rij....
    Gepiep van de rem kwam er ook snel.
    Ook wilt het linker voorwiel sneller blokkeren dan rechts.

    Daarna aan hogere snelheden de remmen eens op de proef gesteld op dezelfde baan dat ik hem vorige keer naar links voelde gaan, de eerste keer remde 'ie perfect rechtdoor (en bijkomend schrok ik toch wel even van hoe goed 'ie nu remt als je echt hard door duwt :shock: )

    De volgende keren begon 'ie weer heel licht te zwabberen en vervolgens naar RECHTS uit te wijken.....
    Gepiep was wel weg.

    Ik ben dus nog altijd vrij zeker dat mijn linkerklauw blijft slepen, vandaar het gepiep en het feit dat 'ie in het begin eerder links blokkeerd. En doordat het net remmen zijn die een beetje temperatuur nodig hebben wordt links eerder warm en blokkeert 'ie daardoor sneller. Zodra de rechtse ook op temperatuur is krijgt die ook meer bijtkracht en wilt 'ie naar rechts uitwijken.

    Bijkomend denk ik ook de stuurchappe links te vervangen, wellicht dat die ook voor wat speling zorgt. Aan het wiel zelf voel ik niks qua speling, maar de rechtse is al eens vervangen geweest en op de keuring kreeg ik de opmerking dat de linkse nu wat speling had.
    Zal dan toch wel wat waarheid inzitten :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe remklauw?

    door schrokke » za mei 14, 2011 11:15 am

    Ik denk dat de schuifpennen waarover de remklauw moet schuiven aan de linkse kant vastzitten.
    Daardoor kan de klauw niet meer in de juiste positie komen. Hij zal maar gedeeltelijk lossen, slechts 1 remblok komt dan goed los. Eveneens zal hij slechts gedeeltelijk remmen, slechts 1 remblok word ideaal aangezet op de schijf.

    Heb je een ABS remsysteem?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » za mei 14, 2011 12:25 pm

    Ik heb ABS ja.

    Ga zo meteen de hele zooi nog eens losgooien, maar ik meen me te herinneren dat de schuifpennen nog goed waren.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe remklauw?

    door schrokke » za mei 14, 2011 8:03 pm

    Met ABS kan er al eens hardnekkig lucht achterblijven in het systeem.
    Hoewel zoals u het beschrijft het me doet denken aan een klauw die zich niet kan verschuiven in het zadel.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    R.de.heus
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 108
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:23 pm
    WoonplaatsCOLON Zuidland

    Re: Nieuwe remklauw?

    door R.de.heus » za mei 14, 2011 10:34 pm

    mischien even nuttig om te checken maar als je je wiel even van de grond krikt is voelen of je wil geen speling heeft (wiellager) mijn auto remt ook wat vreemt en 1 vuile velg maar komt omdat me lager beetje speling begint te krijgen waardoor de schijf de remblokken afentoe raakt in bochten je kan het is na kijken lekker simpel en kan hoop gezeur besparen als het idd je lager is
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remklauw?

    door BlackFox » za mei 14, 2011 11:25 pm

    Speling op het wiel is moeilijk te voelen, het stuurt meteen mee als je aan het wiel schommelt :lol:

    De glijpennen vandaag ook eens goed zuiver gemaakt en terug ingevet met siliconenvet, ging toch wel stroef in vergelijking met erna. Geen idee of dat het probleem nu was, morgen weet ik hopelijk meer.

    De rempiston op zich ziet er onder de rubber er bijna chirurgisch zuiver uit, kan me moeilijk voorstellen dat de klauw dan toch zou blijven hangen?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe remklauw?

    door schrokke » zo mei 15, 2011 10:09 am

    Als je wiellagerspeling wil controleren moet je het wiel bovenaan en onderaan vastgrijpen. Je moet er ook niet stevig aan schudden. Gewoon lichtjes voelen naar evt aanwezigheid van speling.

    Een remklauw kan blijven hangen tgv de schuifpennen of tgv van een probleem met de drukcilinder of tgv een probleem in het hydraulisch circuit.

    Schuifpennen: heb je gangbaar gemaakt, dus dat is nu OK.
    Drukcilinder: weinig waarschijnlijk, kan eigenlijk enkel gecheckt worden met uitgebouwde klauw.
    Hydraulisch circuit: het probleem zit blijkbaar slechts op 1 klauw. In dat geval komt enkel flexibel remleiding voor deze remklauw in aanmerking.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten