BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Euro 95 E10
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    Euro 95 E10

    door vespa » di mei 10, 2011 10:17 pm

    Hallo,
    Onlangs las ik in AMK een artikel i.v.m. tanken op autostrades in Frankrijk.Er zou namelijk geen gewone EURO 95 meer kunnen getankt worden,enkel nog EURO 95 E10 (10% ethanol).
    Volgens AMK kan dit schadelijk zijn voor bepaalde kunststofsoorten (slangen e.d).
    Kan dit problemen geven voor onze MG's ? :o
  • Avatar gebruiker
    Borrie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo nov 04, 2009 11:37 pm
    MG'sCOLON MGF VVC 1998
    WoonplaatsCOLON Stiens (NL)

    Re: Euro 95 E10

    door Borrie » di mei 10, 2011 11:13 pm

    Daar is al eens een topic over geweest...

    KLIK
    MGF MK1 VVC Tahiti Blue 1998
    Volvo V70 T6 AWD Momentum 2009
    Fiat Panda Edizione Cool 2010
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    Re: Euro 95 E10

    door vespa » wo mei 11, 2011 12:40 am

    Borrie schreefColonDaar is al eens een topic over geweest...

    KLIK

    Veel over bier gelezen, maar kan je E10 tanken zonder risico?
    thnks
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Euro 95 E10

    door BlackFox » wo mei 11, 2011 1:15 pm

    Kun je in Frankrijk dan ook geen gewone 98 tanken zonder E10?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: Euro 95 E10

    door wimk » wo mei 11, 2011 4:20 pm

    Navraag bij de ANWB levert het volgende op:

    Ook bij ons is niet bekend of uw auto geschikt is voor E10. Alleen de producent weet welke materialen hij gebruikt heeft.
    Het advies is dan ook om E10 te vermijden en als er geen gewone euro 95 is te kiezen voor een premium benzine (euro 98)



    Met vriendelijke groet,
    ANWB Auto Advies
    Leo Ruijgrok
    Allround adviseur auto
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Euro 95 E10

    door ttdesign6 » wo mei 11, 2011 5:08 pm

    Mooi is dat centen jatterij.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Euro 95 E10

    door LEBLAR » wo mei 11, 2011 6:03 pm

    ttdesign6 schreefColonMooi is dat centen jatterij.


    En dat is nieuw omdat ..........................
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • vespa
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 62
    GeregistreerdCOLON ma aug 03, 2009 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotselaar

    Re: Euro 95 E10

    door vespa » wo mei 11, 2011 8:06 pm

    Volgens AMK zou Euro98 ok niet meer beschikbaar zijn op de autostrades.In de dorpen kan nog wel Euro 98 getankt worden.Dus leve de" route national".
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Euro 95 E10

    door Andros » wo mei 11, 2011 9:37 pm

    Tja, hoe is dat eigenlijk gelopen met de overstap van loodhoudende naar de huidige loodvrije benzine? Als nieuwe motoren prima lopen op E10 snap ik ergens wel dat ze deze stap maken. Die olie raakt ooit een keer op en tegen de tijd dat ie op is wilt de mens door blijven rijden lijkt mij. Dat ze meteen de normale euro 95 buiten gooien vind ik dan weer minder leuk. Als dat nou iets geleidelijker ging tot 99% van het wagenpark er wel mee overweg kan...

    Daarentegen verbaasd het me dat ik MG en vooral Rover niet tegen kom in ANWB's lijstje met merken die getest zouden zijn. De meest exotische en zeldzame fabrikanten staan erin, tot Morgan aan toe. Maar iets als Rover waar er nog duizenden van rond bollen zouden ze dan niet weten :?
    De nachtspotter!
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten