BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
MX5 Sneller dan F ? & Tuning K engine Thread started: Fe
  • Sander

MX5 Sneller dan F ? & Tuning K engine Thread started: Fe

door Sander » di maart 23, 2004 11:36 pm

Ik heb net geraced tegen een MX5 (laatste model). Piece of cake d8 ik zo. Hij sloot bij mij aan en toen ik met 215 op de teller naar de rechter rijbaan verdween kwam hij me mals voorbij zetten !!!!!! Niet te geloven ! Alsof ik stil stond !!!

Het geluid wat eraf kwam was ook geweldig. Lekkere ontploffingen in de uitlaat bij afremmen. Hij was verlaagd met 17" eronder. Met een mooi opgeboende groene kleur. Als je dit ding tegen komt: vergeet het maar...

-------------------------Reply van Bruno V-------------------------------

Alhier de offiviele cijfers van de sportiefste mx5 :

Mazda Mx5
    1.8 S-Vt Sportive H6

Cilinderinhoud 1840 cm3
    Aantal cilinders 4
    Aandrijving achterwielen
    Versnellingsbak handgeschakeld
    Aantal versnellingen 6
    Kleppen per cilinder 4
    Topsnelheid 208 km/h
    Acceleratie 8.4 sec. 0 - 100 km/h
    Maximaal vermogen kW 107 kW, bij 7000 toeren/min
    Maximaal vermogen pk 145 pk, bij 7000 toeren/min
    Maximaal koppel 170 Nm, bij 5000 toeren/min
    Remmen voor geventileerde schijf
    Remmen achter schijfrem
    Wielophanging voor onafhankelijk
    Wielophanging achter onafhankelijk
    Cilinder plaatsing lijn
    Cilinder slag 85.0 mm
    Cilinder boring 83.0 mm
    Turbo nee
    Intercooler nee
    Brandstof systeem multipoint injectie
    Sperdifferentieel standaard

Het is me het dagje wel van "op uwen donder krijgen", immers ook ik werd er serieus afgetrokken vandaag. Ik moest het serieus laten afweten tegen een ..... BMW Z3. Ook door mijn gedachten ging het gevoel van "deze zal ik eens een poepje laten ruiken", echter de enige die een poepje rook was ik dus.
    Het betrof immers een Z3 met een M op en 4 uitlaten. Officiele cijfers van dit beestje 5.6 sec 0-100.
    de 2.8 versie heeft zelfs maar 6.5 sec nodig voor die zelfde sprint.
    Even terug met de 2 voetjes op de grond.
    Daarenboven waren mijn remschijven en blokken gloedje nieuw waardoor er aardig wat rook uit mijn wielen kwam ....DOOOOOHHH !!

-------------------------Reply van Johan V-------------------------------

Ach joh....MX-5 en een Z3 sneller......
    Komop zeg.....het oog wilt toch ook wat!!! Haha....

Zo'n M roadster was zelfs nog lastig bij een rolling start van 80 Km/m toen ik nog op een R6 reed (600cc racer van Yamaha met 120pk en 175 Kg), dus daar hoef je je niet schuldig om te voelen....maar die MX-5.....haha.....ja, ik zou me maar gaan schamen!!! LOL
    Zal wel flink opgekietelt zijn!! Niets aan te doen....

Als je dan toch gewoon ECHT snel wilt rijden, moet je er ook nog een motor naast kopen, dan is elke, maar ook ELKE auto niets meer....

-------------------------Reply van Sander--------------------------------

het was overduidelijk een Mazda-Freak. Het moet bijna wel een SV-T geweest zijn. Misschien maar een 5 versnellingsbak maar met minder vermogen trek je niet "gemakkelijk" weg vanaf 215Km/h.

Ook had hij een dikke sportuitlaat...

Wel ik veronderstel dat het een M was want hij had 4 dikke uitlaten vanachter en een M naast het lichtblok. Als het een 19i of 2.2i was met een andere uitlaat zou hij beslist zo niet weggereden hebben, integendeel, t'moet dus een 2.8 of rasechte M3.2 geweest zijn.
    Anyway, MX5-freaks, Z3-freaks... binnenkort krijgen we om onze oren van ... Legier-freaks. Wordt het niet stilaan tijd ook freak te worden ?

Tijd om de F opzij te schuiven en een Elise te gaan rijden. die 111 ziet er leuk uit . 5sec van 0-100 met het zelfde blok als de MGF trophy (TF160)

Als ik er het geld voor (over) had.....

Ik zit wel (ook al voor vandaag) te denken aan serieuzere modificaties. Op het gebied van "bolt-on" tuning worden de eerst volgende modificaties een VVC-style inlaat spruitstuk en een MS Daytona uitlaat (ronde sierstukjes). Vervolgens wil ik nog chiptunen en een MS uitlaatspruitstuk. (Liever High-Flow maar kan dat bedrijf in australie niet bereiken )

Als ik dan daarna echt een keer gek wil doen (of de koppakking er tussenuit rijdt) laat ik MS de kop bewerken met VVC kleppen en piper cams (eventueel TF135 cams, die doen het kennelijk ook erg goed in een MGF-MPI)

Ik zou dan ongeveer 160pk moeten hebben met het verloop van een MPI (o.k., beetje hoger door de cams) dus veel vermogen over een breed gebied in tegenstelling tot een VCC-160 die ergens in de buurt van de 7500rpm naar 160pk piekt

Klinkt heel leuk.....maar dan ben je denk ik wel 4 a 5 duizend euro verder ofzo.....niet?

Dan kan je dat beter opzij leggen....en evt. over een tijdje een Elise uit Duitsland halen.....daar staan ze al rond de 20.000 euro te koop.....ex. BPM, natuurlijk....

-------------------------Reply van Alexander M--------------------------

Andere mogelijkheid is natuurlijk ook het verlagen van het gewicht van de wagen. Klinkt misschien simplistisch, maar kan wonderen verrichten.
    Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat mogelijk is bij een F...
    In alle geval, als je al die spulletjes koopt zal je een gewicht alleszins drastisch reduceren: dat van je portefeuille ;-)

A2

-------------------------Reply van Jupilerman----------------------------
    Hey Sander,

Ik heb een tijdje terug van Hi flow wel reactie gekregen. Het is immers zaak bij een uilaatspruitstuk (downpipe) de primaries langer te maken dan secondaries. Vraag mij niet waarom er zijn er anderen die hier wellicht kunnen op antwoorden:
    Het origineel uitlaatstuk gaat van 4 (primaries) naar 1(secondary) "pijp". Het is de bedoeling de lengte waarover het stuk uit 4 pijpen bestaat zo lang mogelijk te maken. Hi-flow maakt het wel hééél lang door die spaghetti kronkels.

Dit kreeg ik per e-mail. misschien een gezamelijke bestelling? Al moet ik nog eens OZ$ gaan omrekenen alvorens ermee door te gaan. is intussen gebeurd: 1 OZ$= 24,5-bef. dwz 29.400 bef.
    Mike satur £ 400,- 1£=59.3 bef dus 23.720 bef.

Wat kan er nog bijkomen bij Hi-Flow: import tax. In principe moeten wij de BTW verschuldigd aan OZ niet betalen (zit dit dan in de prijs?) , enkel import tax, waarschijnlijk is die 25%. Daar kan echter een mouw worden aangepast.

http://www.hi-flow.com

Results from hi-flow: the setup includes spaghetti exhaust manifold and twin flexi downpipe. All for 1200 OZ $ and 160 OZ $ transport.

<<
    At Wheels
    Final run
    Baseline K&N ST. III
    RPM POWER POWER POWER
    bhp bhp bhp
    2500
    3000 55.7 57.0 60.3
    3500 63.4 67.0 70.4
    4000 70.1 74.2 79.1
    4500 79.8 82.9 90.5
    5000 85.8 91.2 100.6
    5500 89.6 92.3 105.9
    6000 87.2 89.9 111.0
    6500 82.5 84.5 107.4
    7000

Test 1
    1998 MGF 1800cc,Standard 10.5 : 1 comp.
    non standard exhaust - twin outlet ms. Muffler

Test 2
    Standard paper element replaced with
    K&N panel element in standard housing

Test 3
    1998 MGF 1800 cc, 10.5 : 1 comp.Hi-Flow K&N Induction
    & stainless Hi-Flow muffler, Hi-Flow 4 - 2 -1 headers.
    Wolf 3D Engine Management Unit fitted
    Modified cylinder head ported to suit new headers and
    quad throttle body installation
    Custom Cam

En als je echt gek wilt doen.....(en ook een berg geld over hebt)....
    Kan je altijd dit nog:

http://www.race-speed.com/mall/more.asp

Kijk eens bij: MGSptp-YFM220H

220Pk K-series motor.....

DAAAAAG MAZDA!!!!

Misschien een gezamelijke bestelling?

Ben ik wel voor te vinden

29.400 bef.

Eejz wat moet een ollander met bef.
    Uit mijn berekening komt €670,- klopt dat ? Als we daar nog wat vanaf krijgen hebben we een errug leuk systeempje onder de F-jes......

Test 1
    1998 MGF 1800cc,Standard 10.5 : 1 comp.
    non standard exhaust - twin outlet ms. Muffler

Test 2
    Standard paper element replaced with
    K&N panel element in standard housing

Test 3
    1998 MGF 1800 cc, 10.5 : 1 comp.Hi-Flow K&N Induction
    & stainless Hi-Flow muffler, Hi-Flow 4 - 2 -1 headers.
    Wolf 3D Engine Management Unit fitted
    Modified cylinder head ported to suit new headers and
    quad throttle body installation
    Custom Cam

Ze hadden beter niks kunnen testen; dit zijn totaal verschillende setups !!! Ik wil gewoon weten wat een normale F presteerd en DE ZELFDE F met hun product. Bovendien heb ik 2x mijn auto laten testen op een vermogensbank (dus aan de wielen) en kwam ik al aan de 110 pk zonder luchtfilter en 105 met orgineel luchtfilter. Tussen blok en wiel vermogen zit bij een F +-16% De door Hi-Flow gegeven waardes lijken me incorrect..... En wat doet het koppel ? Meer informatie voor zo'n relatief duur product lijkt me op z'n plaats......

Maar de foto zegt al genoeg:

Afbeelding

Afbeelding

Zijn het geen plaatjes

-------------------------Reply van Geert----------------------------------

BRING THEM ON !!!!!!

'k heb dit weekend het oude inlaat systeem en 52mm TB van Fabrice op mijn VVC gemonteerd (piece of cake !) en het verschil is echt te voelen (en te horen). Hij klimt veel vlotter en sneller in de toeren als vroeger.

Ik ben wel verschrikkelijk afgegaan tegen een Landrover ...
    De yuppie stond naast mij aan het rood licht zo smilend op mij neer te kijken, zo van "met welk lucifer doosje rijd gij nu !" Dus wilde ik even het kunnen van mijn luciferdoosje laten zien.
    De bedoeling was om eens door te trekken tot 7000rpm maar aan 6000rpm verloor ik plots alle power en was er een geluid te horen als een verstopte stofzuiger...en moest ik verder aan max 90km/h...

Bleek dat de aanzuigbuis was dichtgeklapt !!! Ik had een 80mm flexibele aluminium buis gebruikt om een aanzuigleiding te leggen naar de linker luchtinlaat. Maar omdat de resonator box daar ferm in de weg zit had ik de buis te veel moeten plooien en vervormen en waarschijnlijk is die ergens geknikt. Met als gevolg dat hij dichtgeklapt is als de zuigkracht te groot werd...
    Ah, al doende leert men...
    Voorlopig de buis naar de onderkant van de wagen afgeleid en alles is terug ok, maar ik zou toch liever van aan de zijkant aanzuigen. Ik wil niet de straten stofzuigen !
    Iemand enig idee waar ik een geschikte buis kan vinden ?

Geert en Katy.

Ps: for the record (van de verzekering): het inlaatsysteem is om brandstof te sparen, niet om zot te doen !!!

Ze hadden beter niks kunnen testen;
    volkomen mee eens. Wij zullen het weer moeten doen zeker.

Zijn het geen plaatjes

Experts in lastechniek aanwezig? is dit proper gemaakt, of kunnen we aan de binnenkant bramen gelijk bij ongeschaafd vurenhout verwachten

Je moet inderdaad geen BTW betalen. Ikzelf bestel met de regelmaat van de klok DVD's in Australie, en BTW betaalde ik nog niet, wel zou het kunnen dat de douane invoertaksen taxeren. Op DVD's niet, maar misschien wel op zo'n groot pak als een spagetti-uitlaat.
    Benieuwd hoe het nu zit met de performance-winst, want voor enkele zielige pk's meer is 600 euro veel geld.
    @ david : Bikini carwash Jupken ?

Je hoeft onder een bepaald bedrag geen BTW te betalen. Ik dacht dat dit zo'n 20 euro was. Aangezien de BTW hier 19% is besparen we nog een leuk stuk van die 25% (In Australië hoeven we toch geen BTW te betalen ?)

Een andere optie is de verkopende parij met grote letters "Gift" te laten schrijven op het pakje. Ik laat dit altijd doen op de Modchips die ik uit Amerika laat komen. Dit kost ook ongeveer 1000 Euro per keer en de helft van de keren kom ik hiermee weg. Het is dan wel steeds een relatief kleine doos of zelfs een enveloppe. Vrees dat deze goodies niet in een enveloppe passen......

Ik ben wel nog steeds geïnteresseerd !

-------------------------Reply van LDP------------------------------------

Hallo,

ik toon ook wil interesse voor zo'n mod, op voorwaarde dat het wat opbrengt. dat is altijd moeilijk te voorspellen vrees ik.
    Ik vind het ook vervelend dat je met je F tegenwoordig moet onderdoen voor dieselmotoren genre TDI, HSI, ... Zij hebben op dit vlak enorme vooruitgang geboekt, en wij blijven terplekke achter (bij wijze van spreken).

Op m'n Mk1 zit er momenteel een K&N met cold airpipes (1 onderaan de bodem, 1 op de zijkant bestuurder). Mooi geluid ermee, maar qua prestaties had ik er ook meer van verwacht. Weet iemand of de montage van een andere uitlaat (had daarvoor deze morgen gebeld naar Fabrice of z'n of uitlaat nog te koop was - nee dus) of een 52mm TB wat zou uitmaken ? En misschien in combinatie met zo'n uitlaatspruitstuk ?

Benieuwd naar jullie ervaringen,

lieven.

Ik vind het ook vervelend dat je met je F tegenwoordig moet onderdoen voor dieselmotoren genre TDI, HSI, ... Zij hebben op dit vlak enorme vooruitgang geboekt, en wij blijven terplekke achter (bij wijze van spreken).

Heu, ik rij zelf met een TDI, heb daarvoor zelfs met een 2.5 TDIi gereden, en de eerste TDI die onder de acht seconden duikt en geen 5 liter is moet nog worden uitgevonden. Zelfs voor een MPI te kloppen zijn er mijns inziens nog geen diesels op de markt met cylinder inhoud minder dan 3 liter.
    De meeste snelle diesels zitten rond de 10 seconden en de paar snelle exemplaren rond de 9, maar dat zijn uitzonderingen.
    En ja ik weet dat er een Audi A8 met 4 liters bestaat etc. maar dat zijn mijn inziens ook geen diesels meer. Daar krijgt een gemiddelde Boxster al van rond zijn oren.
    Dus normaal gezien mag je geen pandoering krijgen van een diesel. Integendeel

Gewoon de factuur die bij de zending zit drastisch verlagen, bv 400 OZ$ of wat, de originele factuur met de post laten komen. Daar kom je mee weg. Heb ik al gedaan met mijn Taiwanese rolbeugels. Was zogegezegd een prototype dat ik - indien het mij uitkwam - zou verdelen in België.

greetz, david.

Ik verwacht geen wonderen van dit ding maar wanneer je de kop gaat laten bewerken moeten zowel inlaat als uitlaat optimaal zijn wil het het verwachte effect hebben. Als je dit als enkele mod wilt doen moet je het uit je hoofd zetten. Koop dan de Daytona uitlaatdemper van MS. Deze zou zo'n 5 pk opleveren en kost de helft van dit uitlaatspruitstuk. In combinatie met het spruitstuk van MS krijg je er 2 pk bij dus 7pk totaal. Ik verwacht dat dit product zo'n 4 pk zal winnen op het orgineel... Maar het blijft nattevingerwerk....

Als je niet van plan bent je kop te bewerken zou ik het volgende aanraden:
    - Gesloten luchtfilter ipv K&N (Ik weet dat dit weer een discussie oproept )
    - Kat bypass
    - 52mm gasklephuis (niet zozeer voor pk's maar voor driveability)
    - MS Daytona einddemper
    -chiptuning

Ik zit op 128 pk blokvermogen met enkel een sportfilter. De daytona doet er 5 pk bij dus 133 pk. Chiptuning zou 8pk op moeten leveren (niet onafhankelijk getest) dus 141 totaal. Met de bypass en de ttb zou er dus VVC vermogen uit je blok moeten komen maar met een veel bredere "powerband"

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Sander

Ik zit op 128 pk blokvermogen met enkel een sportfilter. De daytona doet er 5 pk bij dus 133 pk. Chiptuning zou 8pk op moeten leveren (niet onafhankelijk getest) dus 141 totaal. Met de bypass en de ttb zou er dus VVC vermogen uit je blok moeten komen maar met een veel bredere "powerband"

Dit is wel echt heel veel natte-vinger werk, zoals jij het noemt, en eerlijk gezegd geloof ik er ook niet veel van. Fabrieks-pk's wegen nog altijd een pak zwaarder door dan getunde-pk's, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is toch wat de praktijk mij vroeger leerde. M.a.w. Er is niets waar zoveel wordt over gelogen als over pk's.
    Zet de boel nog eens op de testbank na de beschreven mod's. Blijkbaar denk jij er ook zo over, want je bent al een goede klant bij die testbanken.
    De bypass levert misschien max 1a 2 pk's op (op een vvc zelfs verlies naar het schijnt) te verwaarlozen dus.
    Een Daytona 5 pk ? lijkt me nogal sterk overdreven, in het oor misschien wel, maar effectief ? Misschien wel !
    Chiptuning wordt dan weer afgeraden op een MG-blok, check het Engelse forum maar eens, of leg het eens voor aan de kenners aldaar. Zij vegen het in ieder geval van tafel als een "niet doen".
    Als alles waar was wat de leveranciers ons wijsmaken, zou ik 145pk + 2 pk bypass + 5 pk K&N (neen geen discussie ) + 5 pk TB + 0.5 pk magnicor kabels = 157,5 pk moeten hebben (ik heb eigenlijk geen 52mm TB, maar allé). Dju nog 2.5 pk en ik heb een Trophy !
    Awel, ik kan een Trophy tot op de cm volgen, maar zeker niet door al deze mods, maar ......door een GOEDE RODAGE en OPTIMAAL SCHAKELEN, en deze 2 laatste zijn echt wel efficient. Wist je dat er tussen 2 dezelfde MG's soms tot 15 pk verschil kan zitten en meer navenant de rijstijl. Als ik daarenboven nu nog eens 10 kg zou vermageren ....
    Enfin, we zullen nog eens wat leven brengen in het forum : De stok ligt in het hoenderhok !

Ok hier gaatie:

De 5 pk's van de daytona zijn getest door o.a. Scarlet en Rob Bell:
    http://www.mgf.ultimatemg.com/

Van alle uitlaten scoort de daytona het hoogst; ik quote dit van de site:
    Fantastic system, with detachable tail pipe finishers- get bored with one style change them for another! Well made, easy to fit. Best performing with the optimal 5 bhp gain. Voted the best sounding system, the best built and the best designed. So I guess we thought it was the best exhaust system on the day- and it was...!

Hier is de grafiek:

Afbeelding
    De TTB levert nooit 5pk op. Meer in de regionen van de katbypass. Uit mijn hoofd 2 pk maar weet ik niet zeker....

Dus niet zo veel nattevingerwerk als je verwacht had hè

De chiptuning is idd discutabel. De RR waar ik altijd heen gaat heeft zijn eigen verhaal. Ze meten met een super-snelle meter continue de uitstoot in kunnen dus letterlijk voor jouw auto vertellen of er serieus vermogen te winnen is op ECU gebied. Ze kunnen er ook een doosje tussen verschillende sensoren plaatsen en op die manier de inspuitwaarden beïnvloeden zodat het precies goed is voor jouw wagen.

Bruno, je had het er over dat ik eens een uitstapje zou kunnen regelen net over de grens; Zou er geen animo zijn er een rollenbank dagje van te maken ? De rollenbank bevind zich in Goes.

Aaah, gevonden:

Some people of the bulletin board have put their cars on the Rolling Road for some tests, and it looks like the Trophy Throttle Body (TTB) is adding a 5bhp to a properly breathing VVC and only 1bhp (or almost nothing) to the 1.8 MPi.

Komt van de site van iemand die we allemaal wel kennen:
    http://mgf.rulezz.com/MO_TU_EN_throttlebodies.html

-------------------------Reply van Ghostrider----------------------------

Mijn F heeft al een bewerkte kop.
    Is geportmatched, geflowed, kop iets gevlakt, cc-job...
    Verder de standaard dingen als Cat-bypass, SS uitlaat, Magnecor leads, Splitfire bougies, K&N konefilter naast zij-inlaat via Tenzo Racing pijpen, Hose Techniques leidingen...
    Nog niet getest tegen een snelle MX-5, maar een 2.0 liter MR-2 en een 1.8 liter MR-S al ruim gekilled, en een Audi TT (type ?) wat minder ruim maar toch !!!
    Heb al een Jenvey-kit en Piper Cams in bestelling staan.... Laat die MX-5 maar komen...
    (Als ik 'm dan nog niet hebben kan denk ik dat ik toch maar een aanvulling laat komen van Nitrous Express).

Wow klinkt goed ! Is het een VVC of een MPi ? Waar heb je het laten doen; BM Engineering ?

wat is een cc job ?

Al een dyno-run gemaakt ? (zoniet; interesse ?)

Dat is het fijntunen van de ontbrandingskamer o.i.d.
    Had er zelf nog nooit van gehoord, tot het bij mijn blok werd gedaan.
    Dan literen ze de kamers uit zodat ze alle vier exact dezelfde inhoud hebben.
    Merk je er iets van??, nee, maar als de zaak toch open ligt, dan maar meteen meenemen. Uiteindelijk zullen alle beetjes helpen

Het is trouwens een VVC.
    Alles is gedaan bij DBM Engineering in Maarssen. Daar gebeurt de rest ook trouwens.
    Getest is mijn F nog niet, maar komt wel als de rest er ook in zit....
    Wens is nl. >200 pk!

Als jullie zoveel geld in die F steken.....

Waarom hebben jullie dan niet gelijk een 220Pk Elise, of een Honda S2000 gekocht?

Of valt het allemaal nog wel mee?
    Maar als je meer als 200Pk in de F wilt, ben je volgens mij wel een 5000 euro verder, of niet?

Hallo,

waarom een gesloten luchtfilter ipv een K&N ?
    werkt die niet zo goed op een 1.8 i (blijkbaar wel op een VVC) ?
    een welke type gesloten luchtfilter kan je mij aanraden ?

mvg,

lieven.

€ 5000 ben je dan wel voorbij (incl. Jenveys etc.), maar de zaak moest toch onder het mes omdat er 8 kleppen waren krom geslagen ...
    Ik heb nu enmaal de F, en ben er echt tevreden mee... In het tuningwereldje ook niet zo veel aanwezig in Nederland.
    Misschien wordt de volgende wel een Elise (tunen ze minder dan een S2000; blijf je origineel ).

Green Twister geen goed idee, net zoe iets als IGT, allen goedkoper.

-------------------------Reply van Geert----------------------------------

waarom een gesloten luchtfilter ipv een K&N ?
    werkt die niet zo goed op een 1.8 i (blijkbaar wel op een VVC) ?
    een welke type gesloten luchtfilter kan je mij aanraden ?

Lieven, de clue van heel het verhaal is zo koud mogelijke lucht. Ik heb een K&N luchtfilter ingesloten in een Rover 820 Airbox op mijn VVC. Een open K&N filter zou ook niet zo goed werken.

Kijk eens naar volgende site ( massa's info te vinden over MG tuning)

http://www.mgf.ultimatemg.com/airbox_pi ... airbox.htm

HTH
    Geert en Katy

Hoe zit dat eigenlijk met vlakken en flowen en al die andere ingrepen.
    Is dat motorafhankelijk. Ik bedoel kan een "garagist-flower" (of hoe noemen die gasten) eender welke cyl.kop onderhanden nemen. Ik dacht altijd, als het moet gebeuren, laat ik dan maar naar UK gaan dave andrew of zo, die gasten kennen de K-series vanbinnen en vanbuiten. Ben ik verkeerd en kan ik bij de garage om de hoek om het cru te zeggen. (die garage om de hoek moet er wel iets van kennen natuurlijk)

merci,
    david.

Het polijsten van een cilinderkop en poorten is relatief simpel. Koop een dremel multi en na wat onderzoekken zou je het zelfs zelf moeten kunnen.

Als je wilt uitliteren portmatchen enz kan de standaard tuner dit; dit is standaard werk en eigelijk niet zo zeer auto-afhankelijk.

Heb je een MPi zoals ik en wil je naar grotere kleppen (VVC maat) zul je echt naar de anderekand van de noordzee moeten. Mike o.a. kan dit doen maar een Nederlands bedrijf heb ik nog niet gevonden.....

Als je je kop er toch af hebt moet je altijd de 'bramen' aan de binnenkant van de kop waar het koelwater doorheen stroomt wegslijpen. Het is triest maar kennelijk neemt rover de moeite niet. De doorgangen kun je op die manier +-20 groter maken wat een betere koeling oplevert. Geen slecht idee een HGF in het achterhoofd gehouden...

Green Twister geen goed idee, net zoe iets als IGT, allen goedkoper.

Volgens mij bedoel je EEN goed idee. Ik zelf zou altijd voor een twister gaan ipv een ITG. ITG is gewoon veel te duur. Een Twister incl adapterset voor de F kost 210 euro ex. Dit is de simpelste uitvoering. Doe er een paar euro tientjes bij en je hebt de XL uitvoering welke tot 220pk geschikt is.

Ik zelf heb ervoor gekozen een paneel filter te monteeren, de luchtslang van de resonantiebox los te koppelen, direct aan het luchtfilter te bevestigen en naar de linker luchtinlaat te geleiden. Dit kost je 48 euro ex en levert een mooie beschaafde grom op en merkbare stijging van het vermogen.

Waw, lekker druk hier op het forum !

al heel wat bijgeleerd van jullie allen waarvoor dank ! Daarom nog een vraagje: ik lees vaak over bottom end power en top end power (of zoiets)

wat moet ik me hier bij voorstellen ?

mvg,

Lieven

hehehe, ok Sander ik beloof het u, ik zeg niets over een K&N 57i, maar je kent mijn mening, maar voor de rest...geen woord van mij hehehe

Daarom nog een vraagje: ik lees vaak over bottom end power en top end power (of zoiets)

Bottom end is op lage toeren
    Top end is op hoge toeren.

Veel bottom end komt in de praktijk overeen met lekker veel koppel. (bijvoorbeeld goed te merken bij TDI's)
    Veel top end komt in de praktijk overeen met lekker veel pk's. (bijvoorbeeld de MGF vvc en Honda's V-Tec)

@Jan en iedereen die het wilt zien; de foto staat op www.geocities.com/sander_bogers

Errug nette wagen en kan niet wachten tot ik de zomerwielen tezien krijg

-------------------------Reply van Ghostrider-----------------------------

Jij ook mooie wagen!!. Ben zelf ook verwoed fan van dat hitteschild van jou boven je uitlaat. Ga ik eerst een keer maken. Die lelijke opening versieren...
    Wat is trouwens tussen die plaatjes van jou die blauwe drie-wegkoppeling oid?? Is dat een onderdeel van een MG, van een Peugeot of gewoon van die blauwe krik??

Ik ga idd. m'n lampen nog een Trophy-look geven. Is dat een lastige klus, die lampen uit elkaar halen, en de voorbumper te demonteren??
    Reflectoren worden zwart denk ik. Staat lekker aggressief.

Mijn wagen is zie ik inmiddels ook zichtbaar op je website :-).

Hey mannen,

op de duitse BBS gaan ze een sammelbestelling doen voor een "facherkrummer und downpipe" en dit bij AMT voor +- € 500,-

http://www.amt-mg.com/

http://www.roadstervision.de/dynamic/bo ... readid=845

mijn uitlaat is van AMt en ben er eerlijk gezegd content van.

groeten
    jupke

@ Jan : kijk onder de topic "aandampen lichten" voor het antwoord op uw vraag ontrent Trophy lichten

Gelezen Bruno,
    Bij verder zoeken stond er zelfs een uitgebreide handleiding bij de FAQ van MG...
    Zanxx.

Staan er trouwens geen plaatjes van die "facherkrummer und downpipe" op hun site ofzo??

De site is van Erik B, en bij mijn weten niet

-------------------------Reply van Erik B----------------------------------

What the f*** is een "facherkrummer"..... 'k vermoed een "exhaust manifold" in algemeen nederlands of noemt men dat tegenwoordig een "uitlaat spruitstuk".

Dit kwam ik op het net tegen en vond het wel grappig:

0-60 manufacturers time has the 1.8i at 8.5, the VVC at 7.0
    TopGear gives 0-60 times of 8.8 sec for 1.8i and 8.4 for VVC
    Autocar gives 0-60 times of 8.7sec for 1.8i and 7.6sec for VVC

Inderdaad, de meningen zijn er altijd erg over verdeeld geweest. Maar ik denk dat dat voor bijna alle wagens opgaat, t.t.z. de constructeurs schijnen sneller een wagen naar 100 te krijgen dan journalisten, om nog te zwijgen van de consument.
    Dus wil dat zeggen dat als de mg reeel een beetje trager is dan opgegeven, dat de andere wagens dat per definitie dus ook zijn, waardoor het verschil dus gelijk blijft.
    Hel lijkt wel een stelling van Donald Rumbsfeld, maar ik denk dat er toch logica achter zit, niet ?
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1