BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Het zal toch niet ???
  • Avatar gebruiker
    Tandi
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 144
    GeregistreerdCOLON za aug 28, 2010 10:50 am
    WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

    Het zal toch niet ???

    door Tandi » wo apr 27, 2011 6:38 pm

    Bij controle vanochtend blijkt mijn koelwaterniveau een centimeter gezakt te zijn :no:
    Bij verdere controle zag ik aan het eind van mijn oliepeilstok een klein beetje.........mayo :evil:
    Afgelopen zaterdag een rondje Voorne Putten gemaakt en af en toe rook ik de bekende zoetige lucht.
    Maar het leek van de voorkant te komen en niet van het motor gedeelte.
    Zo te zien is alles droog. Geen druppels op de grond of natte plekken aan de onderkant.
    Wat me wel opviel was dat als je de kachel gebruikt het nogal lang duurt voordat de temperatuur via
    de uitstroomroosters hoger wordt. Is dat bij jullie ook zo ?
    De motor loopt mooi rond, alleen boven de 5000 toeren loopt het toerental niet zo snel meer op,
    ook niet in de lagere versnellingen. Rood begint bij 7200.
    Een paar weken geleden naar Stuttgart heen en weer geweest, via de Ardennen, Eifel en de Pfalz
    en het Zwarte Woud. Alles prima en geen druppel koelwater verloren. Ik ga de motor pas belasten als
    de koelwatertemperatuur tegen de 90 graden is.
    Wie kan er wat zinnigs over zeggen ?
    RHD 2003 X-power Grey TF 160.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Het zal toch niet ???

    door Kasper » wo apr 27, 2011 8:29 pm

    Die Majo klinkt mij niet goed, maar wellicht heb je voor de lange rit veel condens in je motor opgebouwd en was die nog niet helemaal weg, laten we even optimistisch blijven.

    De bekende reuk van de voorzijde, dat bied openingen. Twee mogelijkheden: nippeltje van de ontluchting van de radiateur en de radiateur zelf. Dat er geen vocht ligt, kan met warm water (verdampt) en een versleten nippeltje best wel zo zijn, die plas komt dan binnenkort.

    Laten we het hopen, dan ben je voor een paar euro weer op pad, maar voor hetzelfde geld moet je eens naar de koelpijpen kijken of hetgeen je zelf al aangeeft...

    Even blijven opletten, better safe than sorry!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Het zal toch niet ???

    door Rob » wo apr 27, 2011 8:41 pm

    tja ik heb eigenlijk hetzelfde probleem en dat heb ik al maanden.
    Ik merk helemaal niets aan de prestaties van de motor alleen blijf ik koelvloeistof verliezen.
    Alleen heb ik al tijden geen lange ritten meer gereden, alleen hele korte stukjes van max 6 km. Daarmee zou ik het beetje mayo kunnen verklaren. alleen het verlies aan koelvloeistof niet.
    In jouw geval is dat dus niet van toepassing als ik bekijk dat je toch al behoorlijke ritjes erop hebt zitten.
    Ik neem aan dat je met belasten van de motor begint bij een olietemp. van 90 en niet bij je watertemp zoals jij schrijft.
    Zelf heb ik niet de tijd gehad om dit probleem eens grondig te onderzoeken en mijn garagist zegt dat ik niet teveel forums moet lezen want het is gewoon sludge wat ik zie. dus dat helpt ook niet. Je kunt beter gewoon echt je pakking eruit blazen als dit.
    Voorlopig zou ik de watertemp meter niet uit het oog verliezen. (Bij mij begint mijn linkeroog ook al behoorlijk scheel te kijken).
    Je kunt een oliewissel doen en dan afwachten of je weer binnen korte tijd mayo hebt.
    Succes
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Het zal toch niet ???

    door Remieme » wo apr 27, 2011 10:11 pm

    Zou de radiator eens checken. Zelf ook maanden wat koelvloeistof moeten bijvullen. Bleek de radiator bovenin aan de achterzijde lek te zijn.

    Inmiddels blinkt er een aluminium TF radiator achter de bumper :)
  • Avatar gebruiker
    Tandi
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 144
    GeregistreerdCOLON za aug 28, 2010 10:50 am
    WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

    Re: Het zal toch niet ???

    door Tandi » wo apr 27, 2011 11:16 pm

    @Murphy : Je hebt absoluut gelijk, ik bedoel de olie temperatuur .
    IK blijf tussen de 2500 en 3000 toeren totdat de olietemperatuurmeter
    ruim boven de 70 gr. staat.
    Vanaf dat we de auto uit Engeland haalden rij ik met één oog op de weg
    en met m'n andere oog op de watertemp. meter. Over scheel gesproken .
    Pakking, kopbouten, de olieleiding in de kop etc. zijn 5000 mijl geleden vervangen.
    Ik ga zondag twee weken naar Zwitserland, dus veel tijd heb ik er op dit moment niet voor.
    M'n low water sensor kit ligt nog nieuw in de schuur maar zal die toch maar gauw monteren.
    Al hebben we er in de afgelopen tijd heel veel plezier van gehad baal ik hier zo ontzettend
    van, niet te beschrijven.
    Mocht het echt de koppakking zijn zou ik ook niet weten waar ik het zou moeten
    laten repareren. Het maakt me niet uit hoever dat van Capelle is.
    Maar tot zover al bedankt voor de opbeurende woorden en het meedenken.
    RHD 2003 X-power Grey TF 160.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Het zal toch niet ???

    door Carl » wo apr 27, 2011 11:57 pm

    De buizen aan de onderzijde van de auto en aan de voorkant van de motor zijn ook steeds verdacht.
    Er gaat niets boven rvs exemplaren hier...
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Het zal toch niet ???

    door Bruno » wo apr 27, 2011 11:58 pm

    Murphy schreefColonen mijn garagist zegt dat ik niet teveel forums moet lezen want het is gewoon sludge wat ik zie.


    Gelukkig weet je beter Murphy, als "die hard" die hier zelf ook veel van zijn kennis deelt, hier op mgf.be, weet zeker jij dat er gelukkig de forums nog zijn, want de kennis die daar te vinden is, is veelal 100 X groter dan in de garage bedrijven. Wij zeggen toch ook niet, "blijf maar weg uit de garages, want ze weten niet waar ze het over hebben ?"
    Ik word er soms toch zo moe van....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Het zal toch niet ???

    door Rob » do apr 28, 2011 12:35 am

    Bruno schreefColon
    Murphy schreefColonen mijn garagist zegt dat ik niet teveel forums moet lezen want het is gewoon sludge wat ik zie.


    Gelukkig weet je beter Murphy, als "die hard" die hier zelf ook veel van zijn kennis deelt, hier op mgf.be, weet zeker jij dat er gelukkig de forums nog zijn, want de kennis die daar te vinden is, is veelal 100 X groter dan in de garage bedrijven. Wij zeggen toch ook niet, "blijf maar weg uit de garages, want ze weten niet waar ze het over hebben ?"
    Ik word er soms toch zo moe van....


    Och ja Bruno, het is geen slechte garage als je een astra of zoiets dergelijks hebt maar van MG heeft hij geen kaas gegeten, ik ging daar voor de APK maar verder blijft hij dus overal mooi van af.
    Ik wou alleen dat ik eens echt de tijd kreeg voor wat liefde en aandacht aan mijn rood duiveltje te besteden. Ik schaam me maar de laatste tijd wordt hij verwaarloosd
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten