door Bruno » di apr 19, 2011 11:52 pm
Gewoon aan elkaar kleven lijkt me zeer straf en zeker niet blijvend. Ik ben nu redelijk goed op de hoogte van alle soorten lijmen, maar een lijm die zomaar elke kunsstof kleeft is nieuw voor mij. Wat niet nieuw is, zijn de zogenaamde 2K PU's, maar die lijmen niet, die leggen een buffer rond het afgebroken stuk, echter optimaal is ook in dat geval om een kunststof identifcatie te doen. Er zijn wel 2K pu's op de markt die alle kunsstoffen "lijmen", maar de betere zijn de specifieke 2K PU's (flexible, hard, of voor gerecycleerde kunststof, de zogenaamde Polypropylenen, EPDM'en etc...) Deze 2K's kan je qua kracht een beetje vergelijken met kunststof aan elkaar "lassen", dit is de kunststof doen smelten en toevoegmateriaal bij laten smelten, van dezelfde soort. Maar dus nogmaals, ik vrees dat cyanoliten, anaeroben, polymeren, polyurethanen of zelf methacrylaten (de sterkste kleefstof BTW), het hier niet gaan halen. 2K PU's wel, maar nogmaals, die kleven niet, die leggen een buffer rond het te kleven object.
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer