BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Probleem slot
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Probleem slot

    door D.B.C. » za apr 16, 2011 7:50 pm

    Aan het sleutelslot zit een staaf die naar beneden gaat en daar een hendel omhaald om de auto op slot te doen en van het slot af te halen.
    Maar nu komt het probleem, het plastic plaatje (in het mechanisme beneden) waar het staafje aan vast zit is af gebroken en werk het slot dus niet meer en kan het alleen met de afstandsbediening openen en sluiten.

    Waar kan ik aan z'n los dingetje komen?
    ik had hem al geprobeert te lijmen met epoxy, maar is weer gebroken.

    foto om mijn fage uitleg duidelijk te maken :wink:

    Afbeelding
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Probleem slot

    door D.B.C. » zo apr 17, 2011 11:17 am

    Bij het pijltje is waar het dingetje in het rondje aan vast hoort te zitten en daar zit een staafje aan vast wat aan je slot zit. Als je je slot omdraait dan beweeg je dat witte deeltje en die is gebroken.

    Afbeelding



    Mocht ik het dingetje niet los kunnen krijgen, ga ik het proberen na te maken van aluminium,

    ik dacht van effe kijken of dat deeltje niet ongebruikt aan de andere kant zit, maar helaas. Je kan er wel eentje plaatsen, voor als je het slot wilt verwisselen.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Probleem slot

    door gille » di apr 19, 2011 11:19 pm

    ik heb hier wel de lijm waarmee deze zeker kan gerepareerd worden,
    gebruik ik op 't werk en deze is echt SUPERKRACHTIG
    maar wat ik zou willen weten is:
    kan je me 'n beetje uitleg geven over hoe je het slot vollediggedemonteerd hebt??
    want het mijne zit vast en ik krijg 't er niet volledig uit om goed na te kijken.

    moest je niet te ver van as(genk) verwijderd zijn zal ik graag voor je het stuk weer aaneen kleven.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Probleem slot

    door Bruno » di apr 19, 2011 11:52 pm

    Gewoon aan elkaar kleven lijkt me zeer straf en zeker niet blijvend. Ik ben nu redelijk goed op de hoogte van alle soorten lijmen, maar een lijm die zomaar elke kunsstof kleeft is nieuw voor mij. Wat niet nieuw is, zijn de zogenaamde 2K PU's, maar die lijmen niet, die leggen een buffer rond het afgebroken stuk, echter optimaal is ook in dat geval om een kunststof identifcatie te doen. Er zijn wel 2K pu's op de markt die alle kunsstoffen "lijmen", maar de betere zijn de specifieke 2K PU's (flexible, hard, of voor gerecycleerde kunststof, de zogenaamde Polypropylenen, EPDM'en etc...) Deze 2K's kan je qua kracht een beetje vergelijken met kunststof aan elkaar "lassen", dit is de kunststof doen smelten en toevoegmateriaal bij laten smelten, van dezelfde soort. Maar dus nogmaals, ik vrees dat cyanoliten, anaeroben, polymeren, polyurethanen of zelf methacrylaten (de sterkste kleefstof BTW), het hier niet gaan halen. 2K PU's wel, maar nogmaals, die kleven niet, die leggen een buffer rond het te kleven object.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Probleem slot

    door D.B.C. » wo apr 20, 2011 1:47 pm

    gille schreefColonik heb hier wel de lijm waarmee deze zeker kan gerepareerd worden,
    gebruik ik op 't werk en deze is echt SUPERKRACHTIG
    maar wat ik zou willen weten is:
    kan je me 'n beetje uitleg geven over hoe je het slot vollediggedemonteerd hebt??
    want het mijne zit vast en ik krijg 't er niet volledig uit om goed na te kijken.

    moest je niet te ver van as(genk) verwijderd zijn zal ik graag voor je het stuk weer aaneen kleven.



    Hij zit vast met 3 bouten en verschillende stangetjes van de buiten deur hendel, slot knop en normaal gesproken die van het contact slot. En ook met een kabel van de binnen deur hendel, En dan de elektra draden los koppelen en kan je hem er zo uit halen.

    Ik had hem verlijmd met 2k epoxy, maar het mocht niet baten. Ik ga hem nu proberen na te maken van aluminium.

    Mvg, D.Blokker
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Probleem slot

    door D.B.C. » za mei 07, 2011 6:16 pm

    Vandaag het slot gemaakt.

    Heb het onderdeeltje in aluminium na gemaakt, en hij gaat als de trein nu weer.
    Heeft me heel wat geld bespaart.

    Op de foto is het onderdeeltje nog niet af, maar het geeft je een beeld van hoe ik het heb gedaan.

    Afbeelding
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    RalphDuncan
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 129
    GeregistreerdCOLON vr jan 28, 2011 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Riemst

    Re: Probleem slot

    door RalphDuncan » za mei 07, 2011 7:20 pm

    Schitterend gemaakt!

    Dit vind ik nou heel mooi om te zien :thumbsup:

    Good job!
    MG-F VVC 1.8i 1996
    Mods:
    K&N filter, BeeSting antenne, Boot Grill, Chrome Hoops
    To Do:
    Elektrische kofferbak opener, Bumperlip
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Probleem slot

    door Rob » za mei 07, 2011 11:08 pm

    Echte huisvlijt :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Probleem slot

    door RemcovanKuilenburg » za mei 14, 2011 10:43 am

    Denk je er over om een serie productie te gaan beginnen. Top gedaan man!
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Probleem slot

    door D.B.C. » zo mei 15, 2011 5:44 pm

    Ik wil zo veel mogelijk zelf doen, heb zeker geen 2 linker handen.
    En zeker werk zoals dit kijk ik altijd met voldoening naar terug.

    Ik heb kort geleden ook besloten dat ik mijn auto toch hou als dit financieel haalbaar blijft en hem langzamerhand helemaal ga opknappen, want er zijn veel dingen die gedaan moeten worden.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Probleem slot

    door Rob » zo mei 15, 2011 5:47 pm

    Goed om te horen dat je de auto niet wegdoet, en als je een beetje handig bent vallen de kosten best wel mee.
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten