Vandaag ben ik nieuwe banden gaan bestellen : Aangezien de Goodyear Eagle F1 GSD2's dus vanaf heden niet meer beschikbaar zijn, moest ik i.p.v. 2, plots 4 nieuwe banden hebben. Toyo Proxes T1R lag voor de hand, maar de wangen van deze band zijn te zacht, waardoor in het extremere bochten werk deze band iets minder karkas-stevigheid biedt in vergelijking met bv. de oude GSD 2. Een GSD 3 was voor mij ook geen optie, omdat vergeleken met de GSD2 deze band een iets ronder loopvlak heeft dan zijn voorganger. Hierdoor is het stuurgedrag van deze band iets minder direkt. Vandaar koos ik voor het rechtste loopvlak voorhanden en leverbaar in 205/40/16 met vooraan 195/45/16 (geen evidente maten meer tegenwoordig). De keuze is dus gevallen op denk ik één van de betere en modernere banden van tegenwoordig : Yokohama S-Drive. Niet direkt "bruut" qua profiel, maar wel een zeer uitgesproken sportief karakter. Ik laat jullie het verdict hiervan op een F één dezer horen.
S-Drive :

Voor de racer heb ik er ook besteld, en mijn keuze viel eigenlijk op slicks, ware het net dat deze rond de 400 euro/band kosten. Dan maar één van de populairdere trackday banden dacht ik, bekend van de Exige , de Advan A048, maar ook deze kostte rond de 300 euro/ band :

Tenslotte is het geworden, een band die prestatiegewijs presteert zoals de A048, maar voor een betere prijs : De Advan Neova AD08, één van de beste trackday banden (die ook op de openbare weg mogen) van tegenwoordig. Ze zouden bijna rijden als een slick, voor een schijntje van de prijs. Hoe jammer dat deze niet in de maat bestaan voor een F.... :
