BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Vanaf volgende week weer MG’s uit Engeland
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Vanaf volgende week weer MG’s uit Engeland

    door Coen » vr apr 08, 2011 11:05 pm

    Goed nieuws voor iedereen die de Engelse auto-industrie een warm hart toedraagt: volgende week start in Longbridge de productie van de MG 6.

    MG Motors UK start volgende week met de productie van de nieuwe 6 in de oude MG Rover-fabriek in Longbridge. Het is het eerste compleet nieuwe MG-model sinds zestien jaar dat daar in productie gaat. Om exact te zijn op woensdag 13 april om 11.00 uur lokale tijd, zal de eerste klantenauto daar van de band rollen.
    MG is na het faillissement van MG Rover in handen gekomen van een Chinees autoconcern. Onder de vleugels van dat bedrijf werd de 6 grotendeels in Engeland ontwikkeld. De ‘six’ is een auto in het D-segment, want betekent dat hij auto’s als de Toyota Avensis, Hyundai i40 of Opel Insignia in zijn concurrentieveld vindt.
    In eerste instantie is de MG 6 alleen bedoeld voor de markt in Groot-Brittannië. Bij gebleken succes wordt overwogen het nieuwe model van MG ook in andere delen van Europa op de markt te brengen. Het is de bedoeling dat naast de MG 6 op termijn ook weer andere MG’s in Longbridge worden gemaakt.
    In China bestaat ook nog de MG3, die met zijn vier meter een B-segment auto is en ook goede kans maakt op de Europese markt. Als die naar Europa komt, zal die uit kostenoverwegingen vanuit China worden geïmporteerd.


    Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/16402 ... t-Engeland


    Afbeelding
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Vanaf volgende week weer MG’s uit Engeland

    door etienne » za apr 09, 2011 6:50 am

    dat zijn bekende velgen :D
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: Vanaf volgende week weer MG’s uit Engeland

    door Bruce » za apr 09, 2011 8:19 am

    Ik heb er in mogen zitten en vind het een schitterende auto, gemaakt als de tegenhanger van de Focus.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Vanaf volgende week weer MG’s uit Engeland

    door Remieme » za apr 09, 2011 8:53 am

    etienne schreefColondat zijn bekende velgen :D


    Exclusief design ;)
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Vanaf volgende week weer MG’s uit Engeland

    door Andros » za apr 09, 2011 1:14 pm

    Leuk bakkie voor een nog leukere prijs. Niet echt iets speciaals verder, de "MG-touch" ontbreekt een beetje hier. Maar als ze deze wagen goed in de markt kunnen zetten is het alleen maar leuk voor de concurrentie :)
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Vanaf volgende week weer MG’s uit Engeland

    door Mr. Dj M. » zo apr 24, 2011 8:13 pm

    Bruce schreefColonIk heb er in mogen zitten en vind het een schitterende auto, gemaakt als de tegenhanger van de Focus.


    Inderdaad, maar dan op de wijze van de Octavia. Dus wat groter en ruimer. Wellicht de rede dat de meeste nieuws sites spreken over een d segment auto?!
    Afbeelding
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Vanaf volgende week weer MG’s uit Engeland

    door LEBLAR » di apr 26, 2011 4:02 pm

    Mr. Dj M. schreefColon
    Bruce schreefColonIk heb er in mogen zitten en vind het een schitterende auto, gemaakt als de tegenhanger van de Focus.


    Inderdaad, maar dan op de wijze van de Octavia. Dus wat groter en ruimer. Wellicht de rede dat de meeste nieuws sites spreken over een d segment auto?!


    Dan zou het een mooie opvolger van de Octavia kunnen worden. (Voor mij althans)
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten