BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Bumper + Milltek
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Bumper + Milltek

    door Kevin » vr apr 08, 2011 12:52 pm

    Vorige week heb ik een Milltek aangeschaft. Het stond niet op de planning maar ik kon er niet vanaf blijven. Ik vind de Milltek het mooist eruit zien met de DTM eindstukken en het geluid is ook van de beste.
    Wachtend op het tussenstuk van mijn Mk1 cat naar de Mk2 Milltek rijd ik nog gewoon rond met de standaard demper.
    Vandaag is gebleken dat dit een goede keus is anders kon ik de Milltek al gelijk afschrijven. Mijn F is vandaag namelijk met een trekhaak bewerkt...
    Eerst kijken wat de schade precies is, waarschijnlijk alleen de achterbumper en dan laat ik die fixen (of ik doe het zelf). Als de bumper eraf ligt kan ik gelijk de pijp plaatsen en weer lekker veel lawaai maken.
    Hieronder vast de Milltek:
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: [Project: Kevin] Bumper + Milltek

    door Ultimate » vr apr 08, 2011 2:17 pm

    Ik dacht precies het zelfde, even plaatsen...
    Dat werd een ritje garage omdat alle moeten en bouten helemaal vast geroest zaten, hoop dat het bij jou niet het geval is!
    Milltek, goed keuze! Je gaat genieten met de kap open :love:
    En als je motor nog koud is knalt ie soms ook wel eens, hoe tof 8)
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: [Project: Kevin] Bumper + Milltek

    door Kevin » vr apr 08, 2011 2:20 pm

    bij mij is een tijd terug alles er nog afgeweest dacht ik ineens aan voor een nieuwe cat en andere uitlaat, volgens mij zat er aan de cat al rvs bouten...morgen even kijken en proberen, als alles los komt leg ik de lege cat er vast onder, als ik de rest heb en de bumper eraf is komt de Mill eronder
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: [Project: Kevin] Bumper + Milltek

    door ttdesign6 » vr apr 08, 2011 6:05 pm

    Mooi project Kevin! Alleen minder van de schade. Ik heb dan wel geen Miltek maar een mooie TF uitlaat en deze ploft altijd bij 2000 toeren zoiets 8)
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: [Project: Kevin] Bumper + Milltek

    door Kevin » vr apr 08, 2011 6:16 pm

    dat lijkt me heerlijk, wat zal de F dan veel mogen spelen rond de 2000rpm :D
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: [Project: Kevin] Bumper + Milltek

    door ttdesign6 » vr apr 08, 2011 6:18 pm

    :D Is de schade trouwens erg?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: [Project: Kevin] Bumper + Milltek

    door Kevin » vr apr 08, 2011 6:20 pm

    Het lijkt niet erg, alleen een schaafwond. De schadespecialist heeft er wel een prijs aan gegeven waar ik best van schrok (niet eerder schade gehad dus weet de normale tarieven niet), nu overleggen met diegene die mag betalen wat te doen...
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: [Project: Kevin] Bumper + Milltek

    door ttdesign6 » vr apr 08, 2011 6:22 pm

    Ozo, dus de aanrijder was bekend. Dacht even dat jij mooi met de schade zat.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: [Project: Kevin] Bumper + Milltek

    door Kevin » vr apr 08, 2011 6:26 pm

    gelukkig niet, ik liep net bij de auto weg toen ik geparkeerd had, op een meter of 30 afstand hoorde ik heel hard *krak* en ik ben nog nooit zo snel bij de F terug geweest...ff gegevens uitgewisseld enzo en nu afwachten, zit vanaf morgen een week in het buitenland dus dat helpt ook niet echt mee...
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    Re: [Project: Kevin] Bumper + Milltek

    door Hippert » vr apr 08, 2011 9:20 pm

    Ik heb laatst de milltek van Ultimate mogen beluisteren.
    Ik was aangenaam verrast!
    Zelf ben ik geen fan van de eindstukken maar het geluid is zeer gaaf!

    (In Letland hebben ze mooie dames :P )
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: [Project: Kevin] Bumper + Milltek

    door Ultimate » vr apr 08, 2011 10:53 pm

    Hippert schreefColonIk heb laatst de milltek van Ultimate mogen beluisteren.
    Ik was aangenaam verrast!

    :thumbsup: goed om te horen
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: [Project: Kevin] Bumper + Milltek

    door D.B.C. » di apr 12, 2011 7:36 pm

    Die sierpijpen vind ik zelf ook erg cool! en het mooie is dat ze iets uitsteken en als iemand lekker dicht langs je auto gaat komt er een erg mooie kras in zijn auto.

    Heb zelf gehad dat iemand langs mn auto is geschaafd, maar geen briefje niets. flinke krassen in de bumper en heb hem ook moeten laten spuiten, helaas wel iets kleur verschil.

    De milltek vind ik erg mooi kwa geluid en met optrekken klinkt ie erg leuk, vooral in tunnels :wink: maar hij kan ook mooi stil zijn, als je hem constant laag in z'n toeren houd. Nu ik hem al bijna een jaar er op heb zitten vind ik hem steeds mooier klinken.

    Cheers!
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Bumper + Milltek

    door Kevin » za mei 14, 2011 8:00 pm

    Eindelijk de foto's klik ;)
    Vorige week heb ik de uitlaat er al onder gehangen maar toen was de camera leeg...
    Nu heb ik er de pakkingen tussen gedaan en wel foto's gemaakt.
    Gelukkig ben ik een eigenwijs geweest en de bumper laten zitten, de adviezen waren om die er af te halen.
    De uitlaat heb ik op een krik gezet en er onder uit laten zakken. De pijpen begeleid je dan zodat ze de bumper niet raken en laat je de krik steeds verder zakken.
    De Milltek is er op dezelfde manier onder gegaan, alleen duurde dat wat langer omdat de pijpen een stuk dikker zijn.
    Eerst alles recht hangen en dan met de linkpipe aan de cat vast gemaakt.
    Het klinkt echt prachtig alleen het knettert soms net iets te hard (+/- 2100rpm), maar bij de 1500-1800rpm ploft 'ie lekker.
    De bouten zaten gelukkig niet vast doordat ik ze allemaal gelijk door RVS heb vervangen.

    -edit- ik dacht dat deze bij projecten stond, kan een mod deze verplaatsen want is niet echt relevant hier denk ik...
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten