BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Vraag van Liesbeth over accu probleem
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Vraag van Liesbeth over accu probleem

    door Sander » wo maart 30, 2011 3:49 pm

    Op verzoek van Liesbeth hier haar vraag op het forum:

    Liesbeth schreefColonHallo,
    Ik ben nieuw hier maar zou graag een paar vraagjes stellen als dat kan?
    Ik heb een mooie rode mg 11 jaar oud maar heb een probleem.
    Het probleem is dat na een periode van ongeveer 3maand de batterij van de auto plat is en hij niet meer start. De garagist steekt er dan een ander in en dan rijd hij weer.Hij heeft gemeten op stroom verlies maar de batterij verliest geen stroom.
    groetjes liesbeth.


    Liesbeth, begrijp ik goed dat de accu iedere 3 maanden kapot is en vervangen wordt ? Hoe vaak rij je met de F ? Hoe lang staat de F dan stil, staat de F aan een (druppel)lader ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Vraag van Liesbeth over accu probleem

    door ovi » do maart 31, 2011 8:15 am

    Toffe kerel die garagist! :roll:
    Als je de wagen zolang niet gebruikt moet je ofwel je negatieve klem losmaken v/d batterij of hang je hem aan een druppelader.

    Als je echter de wagen wel regelmatig gebruikt en de batterij is na 3 maand stuk of waarschijnlijk gewoon plat moet die klojo van een garagist uw batterij niet vervangen maar het probleem zoeken en herstellen!!! :evil:

    Steekt die ook iedere keer een nieuwe band als er één een beetje te plat staat? :devil-(

    Waarschijnlijk is uw alternator naar de vaantjes en laad de batterij dus niet meer of toch onvoldoende. :?

    Ik zou in ieder geval eens veranderen van garagist en niet van batterij! :wink:
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Vraag van Liesbeth over accu probleem

    door Carl » do maart 31, 2011 10:10 am

    Bovendien hoeft de batterij niet elke keer per definitie stuk te zijn.
    Uiteraard is het nefast voor de levensduur om volledig ontladen te geraken, maar veelal helpt zorgvuldig laden met eerst een stevige overspanning tot je een beetje laadstroom krijgt en daarna een normale laadprocedure, gevolgd met een periode druppellading.
    De meting van de stroom bij stilstand is een beetje lullig. Elke F die OK is gebruikt stroom tijdens stilstand om de ECU en de alarmmodule aan te sturen. Hoe zou je anders je auto kunnen openen met de blipper als het circuit niet standby stond ? En met welke stroom zou het alarm dan moeten werken?
    Voor langer stilstaan heb je volgende praktische oplossing:

    Afbeelding

    je moet dan uiteraard wel je preselecties van je radio terug programmeren...
    De originele batterijklem past perfect aan de linkerzijde van de schakelaar, zodat je die er elk moment terug kan uithalen mocht dat gewenst zijn.
    Ik ben er laaiend enthousiast over.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    Re: Vraag van Liesbeth over accu probleem

    door Wiellem » do maart 31, 2011 12:44 pm

    Zo'n onderbreker waar haal je die precies vandaan?
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Vraag van Liesbeth over accu probleem

    door LEBLAR » do maart 31, 2011 1:40 pm

    Als de auto langer stilstaat zou ik (indien mogelijk) toch liever voor de druppellader kiezen. Blijft de accu altijd in top conditie. Ook een niet aangesloten accu heeft last van zelf-ontlading. Zeker als je de auto 3 mnd ook niet gebruikt.
    Gebruik je de auto wel regelmatig (paar keer per week) mogen er geen problemen zijn met de accu.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Vraag van Liesbeth over accu probleem

    door ovi » do maart 31, 2011 2:40 pm

    Inderdaad zoals Leblar schrijft is het beter een batterij bezig te houden met een goede druppellader! :thumbsup:
    Ook de batterij van mijn moto hangt altijd aan de druppellader in de winter en deze zit er nu toch al 6 jaar in! :)

    Liesbeth moet ons echter nog wel even vertellen of ze inderdaad de auto maar om de 3 maand gebruikt of dat haar batterij gewoon na 3 maand stuk terwijl ze de auto gewoon gebruikt??? :?
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Vraag van Liesbeth over accu probleem

    door Ultimate » vr apr 01, 2011 10:51 am

    Ik heb ook zo'n ontkoppelaar en het is ideaal voor als je hem vaak lang niet gebruikt.
    Mijne staat in de box dus dat het alarm er niet op staat is niet zo'n groot probleem.
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Vraag van Liesbeth over accu probleem

    door ovi » vr apr 01, 2011 12:17 pm

    Sander schreefColonOp verzoek van Liesbeth hier haar vraag op het forum:

    Liesbeth, begrijp ik goed dat de accu iedere 3 maanden kapot is en vervangen wordt ? Hoe vaak rij je met de F ? Hoe lang staat de F dan stil, staat de F aan een (druppel)lader ?


    En? :roll:
  • Avatar gebruiker
    RalphDuncan
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 129
    GeregistreerdCOLON vr jan 28, 2011 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Riemst

    Re: Vraag van Liesbeth over accu probleem

    door RalphDuncan » vr apr 01, 2011 12:35 pm

    dynamo misschien defect? wat is de laadspanning bij draaiende motor?
    MG-F VVC 1.8i 1996
    Mods:
    K&N filter, BeeSting antenne, Boot Grill, Chrome Hoops
    To Do:
    Elektrische kofferbak opener, Bumperlip
  • liesbeth
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON ma maart 28, 2011 11:11 am
    WoonplaatsCOLON hechtel limburg

    Re: Vraag van Liesbeth over accu probleem

    door liesbeth » vr apr 01, 2011 7:14 pm

    Hallo met Liesbeth,
    allen heel hartelijk bedankt om te reageren.
    Ik zal dit eens aan die van de garage vertellen se.
    Volgende week gaan ze het eens goed bekijken.
    Voor de rest rijd hij heel goed of is het een zij?)
    Deze zomer laat ik hem terug vernissen daar die aan de deur aan't los komen is.Ben wel heel fier op mijn autotje.
    Al moest ik hem verder duwen deed ik hem nog niet weg.
    Nog eens speciaal dank aan Sander die mij hier wegwijs heeft gemaakt.
  • liesbeth
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON ma maart 28, 2011 11:11 am
    WoonplaatsCOLON hechtel limburg

    Re: Vraag van Liesbeth over accu probleem

    door liesbeth » vr apr 01, 2011 7:21 pm

    moest nog vertellen of ik vaak rijd met de auto.
    Ja niet echt veel maar toch zeker 3 keer in de week ovi.
    In de winter heeft hij ook op stal gestaan en ze hadden er ook een druppellader aan gekopelt maar hij starte ook niet.
    Is er miss iemand van de kanten van hechtel die me een goede garage zou kunnen aanwijzen?
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Vraag van Liesbeth over accu probleem

    door ovi » ma apr 04, 2011 9:21 am

    liesbeth schreefColonmoest nog vertellen of ik vaak rijd met de auto.
    Ja niet echt veel maar toch zeker 3 keer in de week ovi.
    In de winter heeft hij ook op stal gestaan en ze hadden er ook een druppellader aan gekopelt maar hij starte ook niet.
    Is er miss iemand van de kanten van hechtel die me een goede garage zou kunnen aanwijzen?


    Hé Liesbeth!
    Is er daar niemand bij u met een voldmeterke die eens even met draaiende motor kan meten hoeveel Volt je hebt? :roll:
    Ga in ieder geval niet meer naar de klojo waar je te nu toe geweest bent! :no:
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten