













Bruno schreefColonDan moet er toch een serieuze vullende grondverf zijn gebruikt, of nog handmatig zijn nageschuurd. Zandstralen geeft per definitie kleine putjes, dewelke je niet weghaald door ze gewoon de spuiten op de conventionele manier. Poederlak heeft veel betere vul-eigenschappen en kan uiteraard wel gewoon worden voorbehandeld door te zandstralen.
Poederlakken is ook niet per definitie sterker. Een goede 2K grondverf, gevolgd door bv. een 1K watergerdagen verf zoals normaal, maar afgewerkt met een 2K high solid ceramische clear coat, is ook heel slijtvast. 10 micron van de 60 micron van deze ceramische blanke lak is immers steenhard door een additief dat tijdens het droogproces aan de oppervlakte komt.
Op de eerste lijn (OEM) is deze blanke lak, zelfs over de complete dikte ceramisch, maar daar wordt ze ook aan 120°C gebakken. In de 2 de lijn niet echt een optie, vandaar de High solid, met additief.
Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.