In tegenstelling tot de gemakkelijkste weg en met de gloednieuwe 407 hdi van de zaak, toch maar voor het avontuur gekozen en met een Miata (broer met ega) en wij met de F naar Italie getogen. Dat e.e.a niet van een leien dakje (sic) ging mag duidelijk zijn. We hebben de eerste dagen zo'n verschrikkelijk weer gehad dat de F het niet droog hield. Lekkage alom. Verder problemen met de wegligging en het stationaire toerental.
Een drietal vragen dus:
Allereerst, de kap is erg slap. Wanneer het regent en als de F stilstaat staan er gewoon plasjes water op de kap. Bij hoge snelheden gaat de kap vreselijk bol staan. Zo erg dat de gelijmde verbinding van de kap met de stof om de middlste rail los heeft gelaten. Is de kap op de een of andere manier te spannen? In de pers vind ik erg negatieve verhalen over de kwaliteit van de standaard kap. Wat is jullie oordeel?
Het statonaire toeerental van de zuto blijft vaak tussen de 2000 en 3000 toeren hangen. Na een keer snel gasgeven zakt ÃÂe soms terug naar de goeie stand om vervolgens weer te blijven hangen. Onderzoek op dit onvolprezen forum lijkt richting de steppermotor te gaan. een beetje vreemd aangezien ik net een nieuwe TB heb gemonteerd. Ik zal 'm eens uitwisselen met de oude.
Dan het reeds veel genoemde wegliggingsprobleem......
Ik had zoals gemeld de slechte manier van verlaging toegepast maar de auto wel opnieuw en goed laten uitlijnen 10 graden in voor en achter.
De auto lijkt te sturen als een scheermes en ik was aanvankelijk erg enthousiast. Tot 130km/u is er niets aan de hand. Los van het enorme kabaal wat elke vorm van converseren onmogelijk maakt lijkt de auto wat zweverig te worden. Het lijkt net of de wielen er los onderzitten of dat er speling zit in het mechanisme. Ook voel ik een "gronderig" gevoel.
Ik gedachten maakte ik een lijstje: Lowering knuckles, wiellager en fusees? Wat denken jullie?
Overigens hebben we ons prima vermaakt!



