door Bruno » ma mei 16, 2005 12:39 am
Sommige wielen kan je ongeboord kopen en dan op maat van de F laten boren, voor andere wielen is een adaptor nodig. T'is inderdaad pure fysica, dat door het plaatsen van adaptor of zelfs spoorverbreders, de ophanging iets meer wordt belast en getorst, maar alles hangt af van de hoeveelheid extra cm's dat de wielen meer naar buiten komen. Een normale adaptor is niet problematisch, sterker nog een spoorverbreder bijvoorbeeld van pakweg 0.5 cm tot 1 cm zal de wagen een stoerder uiterlijk geven, hem IMO iets baanvaster maken in het bochtenwerk, en de ophanging niet noemenswaardig belasten. in combinatie met een "lage F" kunnen de banden misschien wel iets sneller slijten, maar dat is allemaal "de bluts met de buil" eigenlijk.
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer