BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Nieuwe remmen, remschijven etc...
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    Nieuwe remmen, remschijven etc...

    door Jodc » di feb 15, 2011 10:31 pm

    Even een kleine vraag: reeds 2 jaar op rij kreeg ik een opmerking over de staat van m'n remschijven tijdens de keuring, dus ik vrees dat ik geen 3x geluk zal hebben. Aangezien er toch veel mensen op dit forum geen fan zijn van de standaard remmen (en ik ook dikwijls het gevoel heb dat de remmen niet zo goed 'pakken') m'n vraag: wat raden jullie aan als alternatief? Hiermee bedoel ik geen AP's (wat ik uiteraard wel mooi vind maar niet in het budget zit > AP's, andere velgen, spacers,...) maar een goede remcombinatie die past onder m'n 15inch velgen. Helpt het al door gewoon de remschijven te vervangen of moeten dan ook direct de remklauwen en remblokjes (nog relatief recent) vervangen worden? Graag enkele (budgettair haalbare) tips! Dankjewel!
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Nieuwe remmen, remschijven etc...

    door Kachel » di feb 15, 2011 10:58 pm

    Ik vond mijn F ook niet goed remmen maar had nog wel goede schijven en blokken.
    Ik heb de boel losgehaald, klauwen gangbaar gemaakt en de remolie ververst/remsysteem ontlucht. Dit heeft een behoorlijke verbetering opgeleverd maar het is uiteraard geen echte upgrade.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Nieuwe remmen, remschijven etc...

    door Remieme » di feb 15, 2011 11:05 pm

    je zou kunnen overwegen om andere remschoenen te nemen. Mintex schijnt al een stuk beter te remmen.

    Wanneer je schijven zelf aan vervanging toe zijn, zijn ook de 280mm schrijven een optie. Kan je de oem callipers blijven gebruiken en passen je velgen nog steeds zonder aanpassingen.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Nieuwe remmen, remschijven etc...

    door Ultimate » di feb 15, 2011 11:33 pm

    Kachel schreefColonIk vond mijn F ook niet goed remmen maar had nog wel goede schijven en blokken.
    Ik heb de boel losgehaald, klauwen gangbaar gemaakt en de remolie ververst/remsysteem ontlucht. Dit heeft een behoorlijke verbetering opgeleverd maar het is uiteraard geen echte upgrade.


    Klopt!
    Ik had dit ook laten doen laatst bij de APK en de eerste keer dat ik remde dacht ik wel even van: wow, het is een stuk gevoeliger
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Nieuwe remmen, remschijven etc...

    door BlackFox » wo feb 16, 2011 7:20 pm

    Remieme schreefColon zijn ook de 280mm schrijven een optie. Kan je de oem callipers blijven gebruiken en passen je velgen nog steeds zonder aanpassingen.


    Welke schijven zijn dit precies? :)
    Groot verschil qua kracht en uithouding?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Nieuwe remmen, remschijven etc...

    door Remieme » do feb 17, 2011 11:12 pm

    Heb ze zelf niet. Heb nu nog de 240mm rondom.

    Als ik het goed heb, heeft Kasper de 280mm in combinatie met mintex?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe remmen, remschijven etc...

    door ErikB » vr feb 18, 2011 11:10 am

    Ik heb ook de 280mm in combinatie met Mintex gehad. Ze waren een hele verbetering ten opzichte van de standaard. Zelf gebruikte ik de 1177 van Mintex: Piepen vreselijk, eten je schijven als ontbijt maar hebben een ongelooflijke bijtkracht.

    Wat minder was, is dat de keuring lastig deed over de geperforeerde schijven. "Schijven met gaatjes kan niet". Als eerste toen op zoek gegaan naar een alternatief: de schijven van de Corrado of Golf G60 komen mooi in de buurt. Een kleine aanpassing voor de aparte PCD en ze konden mbhv. de oorspronkelijke centreerringen ook gebruikt worden. Vanaf die moment had ik dus keuze uit 280mm geperforeerd of 280mm niet geperforeerd.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Tandi
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 144
    GeregistreerdCOLON za aug 28, 2010 10:50 am
    WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

    Re: Nieuwe remmen, remschijven etc...

    door Tandi » vr feb 18, 2011 9:16 pm

    Ik heb vandaag EBC schijven met Greenstuff blokken besteld.
    Ik hoop dat dat een upgrade is. Google maar eens.

    Hans
    RHD 2003 X-power Grey TF 160.
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Nieuwe remmen, remschijven etc...

    door LEBLAR » za feb 19, 2011 12:28 am

    Ik rij nu een jaar met EBC schijven en greenstuf blokken. Het is een verbetering tov orgineel maar je moet wel eerst warmte in de remmen hebben. Dus tijdens een toer-ritje op een zondagmiddag zul je weinig verschil merken. Ga je stevig in de ankers merk je dat de remkracht toeneemt.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten