BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
water in de rechterkant van de bestuurdersbeenruimte
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

water in de rechterkant van de bestuurdersbeenruimte

door MGF_TV » di mei 10, 2005 12:14 am

Gisteren keek ik onder het matje aan de bestuurderskant en merkte dat het tapijt daar kletsnat was. Gezien ik de kap niet per ongeluk open heb laten staan en het enkel het rechtergedeelte van het tapijt is dacht ik onmiddellijk aan de dichting van de deur, maar het tapijt onder de deur is droog. Uiteindelijk denk ik dat het water binnensijpelt langs de afdichting van de stuurkolom want het waterspoor start daar zowat. Ik kon de dichting aan de buitenkant niet bekijken, maar aan de binnenkant zag het de kunststof er niet zo goed uit. Heeft iemand weet van een dergelijk probleem?
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

door GhostRider » di mei 10, 2005 12:31 pm

Heb ik ook gehad....
    Check eerst even of de afvoerslang van de airco goed vast zit.
    Kijk dan meteen of deze niet dicht geknikt zit.
    Kan ook lekkage zijn onder de paravan, waar de lucht aangezogen wordt.
    Ik had alle drie :wink: , en veeeel water binnen....
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di mei 10, 2005 1:17 pm

Of gewoon overdreven veel last van zweetvoeten ? :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189

door MGF_TV » di mei 10, 2005 2:51 pm

:lol: neenee, heb noch zweetvoeten, noch airco, het zou iets anders moeten zijn.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » di mei 10, 2005 4:09 pm

Ik heb er ook af en toe last van als het heel hard regent, ik ben er ook nog niet achter waar het vandaan komt. Ik vermoed de verwarmings aanzuiging.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

door Johan » di mei 10, 2005 5:04 pm

Bij mij ook als het heel hard regent, dan komt het bij mij door het deurrubber door naar binnen.

Dat komt volgens mij vanaf het dak naar beneden.

Johan
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189

door MGF_TV » di mei 10, 2005 5:20 pm

De deurrubbers moet je insnijden om dat te vermijden, zie ook Dieters pagina's. Dees is echt van langs voor bij het stuur want dat is de enigste plaats waar het metaal ook nat is. Ook is daar het tapijt nat tot aan een opening, dat is nergens anders zo dus verdenk ik ergens een dichting van de stuurstang. Ik ga er vanavond nog eens onder liggen.
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818

door GhostRider » di mei 10, 2005 8:08 pm

Zorry. Aan de bestuurderskant lees ik nu.
    Wel ik heb overal al lekkage gehad, in onderstaande volgorde.
    Passagierszijde:
    Aircoslang los -> vastzetten.
    Aircoslang dichtgeknikt -> tiewrap rondom de knik, wlke de bocht open houdt.... later een kniestukje toegepast.
    Rubbers van de aanzuiging versleten -> zo mogelijk vervangen, anders de kitspuit raadplegen.

Bestuurderszijde:
    Idd. De dichting van de stuurstang versleten -> klein drupje kit deed wonderen bij mij, maar dit hangt af van de plaats en hoeveelheid.
    Controleer meteen de remstangrubbers :wink: .

Als je trouwens een goede slagregen hebt, of je staat je paravan te verdrinken tijdens het autowassen (omdat die rotte bloesem van de Goude Regen in je paravan rooster zit).... dan loopt het water als een gek naar binnen. De aanzuiging werkt namelijk als een zwanehals die een normale regebui kan verdragen, maar tegen de Niagara Falls is deze niet bestand....
    Het blijft Engels hè! :wink:
    Afbeelding
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189

door MGF_TV » di mei 10, 2005 9:31 pm

Ghost, bedoel je dat het water bij een hevige regenbui via de onderkant van de voorruit naar binnenstroomde? Die paravan, dat is toch het plastic stuk waardoor de ruitewissers naar boven komen hé :?:
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818

door GhostRider » wo mei 11, 2005 10:35 pm

MGF_TV schreefColonGhost, bedoel je dat het water bij een hevige regenbui via de onderkant van de voorruit naar binnenstroomde? Die paravan, dat is toch het plastic stuk waardoor de ruitewissers naar boven komen hé :?:

Correct. Het water loopt via de aanzuiging van onder de paravan recht, zo tussen de voeten van de passagier. En jullie maar denken dat ze opgewonden wordt van je rijstijl hè!? :wink: :wink:
    Afbeelding
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo mei 11, 2005 11:28 pm

Wat heb je hier aan gedaan?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818

door GhostRider » wo mei 18, 2005 12:19 am

Lakkage na de normale regenbui...
    KITTEN!
    Lekage na de moesson.
    Niks aan doen. Gewoon keihard droogstoken en accepteren dat je een Engelse auto rijd :wink: .
    Afbeelding
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189

door MGF_TV » wo mei 25, 2005 12:55 pm

Ik heb de matten enkele dagen te drogen gehangen en alles terug gemonteerd. Na de eerste rit in de regen is het water vooral te vinden rond de afdichting van het stuur. Als ik mij in het vooronder wring zie ik inderdaad dat die afdichting beschadigd is. Ik voel er zelfs wat tocht uitkomen. Eigenaardig genoeg is iets links ervan op dezelfde hoogte nog een vochtige plek waarvoor ik geen oorzaak zie, misschien toch natte (of zweet) voeten. Ik heb ondertussen er al een nieuwe dichting besteld, ik hou jullie op de hoogte.
    Als dat geen kwaliteit is voor een tweehonderdste posting. :wink:
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189

door MGF_TV » ma jul 04, 2005 11:11 pm

Na de regen van afgelopen nacht en dag ben ik het nu wel zeker: er komt geen druppel meer binnen :D :D :D
    De oorzaak zat hem in een slechte verlijming van het chassis ongeveer aan het scharnierpunt van de motorkap. Het water dat via de voorruit naar beneden stroomde kwam zowat integraal in de spleet terecht, je kunt al raden hoe nat mijn voeten waren... Met wat speciale kit om chassisplaten aan elkaar te lijmen heb ik het euvel verholpen en sinsdien heb ik droge voeten. Ik weet dat het een oude posting is maar wilde jullie de uiteindelijke oplossing toch niet onthouden.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di jul 05, 2005 12:03 am

Ik weet dat het een oude posting is maar wilde jullie de uiteindelijke oplossing toch niet onthouden.

Dat kunnen we alleen maar apreciëren.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1