BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Doen? MG F « Thread started: Feb 23rd, 2004, 7:51 pm »
  • Ralf

    Doen? MG F « Thread started: Feb 23rd, 2004, 7:51 pm »

    door Ralf » di maart 23, 2004 10:35 pm

    Hallo allemaal,

    Ik heb een beetje rondgeken op internet, en ben deze F tegen gekomen:
    Afbeelding
    Hij ziet er erg mooi uit en staat ook te koop bij Renault garage, dus dat lijkt me wel goed zitten met de staatvan de auto.
    Maar toch heb ik een btje het gevoel dat hij wel erg goedkoop is, hoe weet ik dat ik achteraf niet ineens onbetaalbare rekeningen te betalen krijg qau onderhoud enzo.
    Prijs € 6995
    Bouwjaar 7/1996
    Kilometerstand 82400


    Groeten Ralf

    -----------------reply Bruno -------------------

    Hoi Ralf,

    Ten eerste 6995 euro is inderdaad ver onder de prijs, maar als je zeker wil zijn, rij er dan eens mee naar een vab-keuringscentra. Alle verborgen gebreken komen dan aan het licht. Heeft hij echter geen gebreken, dan zou ik zeggen : Doen, dit is een koopje.
    Merkwaardig dat een Renault garage en een F én een TF heeft staan (op de foto toch)
    Welke garage betreft het hier ?

    -----------------reply Sander-------------------
    LET OP!!

    1996 is niet het meest gunstige bouwjaar. Vele dingen waren toen nog niet echt goed. Een voorbeeld is een slecht sluitende kap. Als de vorige eigenaar dit steeds heeft laten updaten is er niets aan de hand. Ik zou dus in iedere geval een MG dealer er grondig naar laten kijken zodat je weet waar je aan begint.

    -----------------reply Ralf-------------------
    Bedankt voor de reacties,

    het gaat hier om een duitse garage, en ik ben zelf woonachtig in nederland.
    Dus ik denk dat het met keuren moeilijk zal gaan, of is hier ook een oplossing voor?

    Bedankt alvast.

    -----------------reply Bruno -------------------
    @ sander, helemaal mee eens wat het bouwjaar betreft, maar voor die prijs mag je niet zeuren dacht ik zo. Dit is BIJNA de helft van wat men hier voor een Mg vraagt van ongeveer dezelfde leeftijd. Laat staan wat de nederlandse marktwaarde betreft.

    -----------------reply Bruno -------------------
    Je mag voor deze prijs zeerzeker niet zeuren maar je moet wel goed weten waar je aan begint. Als Ralf deze wagen koopt en er naar een week voor 3000 euro aan kan laten verspijkeren is het belangrijk dat hij dit bij de aankoop al weet. Dus naar een MG dealer.

    Tip:
    Laat de MG dealer nooit de vraagprijs weten, wieweet kaapen ze hem voor je neus weg. Als de wagen in redelijke staat is is het echt een koopje. Voor een goede 1996-er betaal je bij de dealer minimaal €12.000,- in NL.

    -----------------reply Elan-------------------
    Ralf,
    6995 € is heel aantrekkelijk.
    Doen?
    Wil je de MGF gebruiken als vrije tijd auto en kan je er zelf aan werken?
    Ziet hij er goed uit? Lakwerk Roest Interieur Softtop
    Heeft hij binnen zeker geen benzinegeur tijdens een proefrit.
    Dan zou ik ervoor gaan.

    Wil je hem dagelijks gebruiken en moet je naar de garage voor onderhoud?
    Dan zou ik voor een recentere gaan met eventueel minder kilometers.
    vb:
    http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=all&id=11111111131676725&

    -----------------reply Johan-------------------

    Staat de auto al op NL kenteken?? Zoniet, dan komt er nog wel een beetje bij aan BPM.
    Voor dingen waar je op moet letten kun je kijken op Dieter's site:
    http://www.mgfcar.de/banxx/checkl.html

    Is in het duits, maar er staat vrij veel in.
    Misschien kun je vragen naar de service geschiedenis, dit zal echter misschien wel lastiger zijn bij een Renault garage.

    Een van de dingen die je zou willen weten is of de distributieriem(en) is(zijn) vervangen. Dit had moeten gebeuren in 2001, maar dat gebeurt niet altijd op tijd en is een prijzig verhaal.

    Wat is de garantie die erop wordt gegeven.

    Succes,
    Johan
    -----------------reply Ralf-------------------
    Bedankt voor de checklist.

    Ik ben echter nog een MG F tegen gekomen, een origineel nederlandse, met net nwe distributieriem, oliefilter,bougies luchtfilter en Olie ververst.
    Klinkt leuk, maar er zit een maar aan, er staat 2ton op de teller, en mijn mening is eigenlijk wel dat z'n auto dan wel redelijk op begint te raken, is iemand het eens met mij of denken jullie dat ik er nog wel 2 a 3 jaar mee vooruit kan?

    Groeten

    -----------------reply Bruno -------------------

    200000 vind ik echt wel veel. Al gebruik je hem als zondagsauto, het blijft veel naar mijn mening. Het aanbod is groot genoeg als je een beetje zoekt. Ik zou mijn handen afhouden, en gaan voor een recente met minder kilometers
    -----------------reply Sander-------------------
    Als je een auto met die stand koopt issie iig onverkoopbaar over een paar jaar. Als de prijs super-gunstig is kun je het doen maar persoonlijk zou ik er mijn handen niet aan willen branden.....

    -----------------reply ErikB -------------------
    200.000kms is inderdaad wel heel veel... zeker als je de build quality in acht neemt. Alles moet ondertussen uit elkaar gerammeld zijn
    Ook de meeste ophangingsonderdelen hebben hun beste tijd al lang achter zich en de motor (die op zich echt wel goed is) is natuurlijk niet een echte kilometervreter bron. De prijs kan bepalen of het een leuke projectcar wordt of niet. Als dagelijkse auto zou ik gaan voor een nieuwe.... die biedt tenminste 3 jaar garantie.

    -----------------reply JohanV-------------------
    Even over die benzine geur......

    Als ik instap ruik ik ook een lichte benzine geur, maar ook vocht e.d.
    En als ik ga rijden, verdwijnt die lucht zo goed als helemaal.....

    Moet ik me dan ook zorgen gaan maken?

    -----------------reply Sander-------------------
    benzinegeur komt van de tank af. Ik heb nog nooit echt geroken hoe het stinkt als deze ECHT poreus is maar vind het wel z'n charme hebben die lucht. Er gaat niks boven de walm die voorbij waait als je eigen (zonder kat.) dampen voorbij waaien bij de stoplichten

    Geen probeem, als je er zelf niet mee zit.....

    -----------------reply Elan-------------------
    Benzinegeur

    MGF's van voor MY2000 kunnen binnen last hebben van benzinegeur.
    Bij aankoop kan dit een argument zijn omdat het soms moeilijk en duur is om op te lossen.

    Goede info en oplossingen hierover op de site van Dieter Koenecke bij MFG KNOW HOW: Benzintank
    http://www.mgfcar.de/index.htm

    Mocht je erdoor geplaagd zijn is het misschien de moeite om naar de invoerder te bellen met de vraag naar een uitbereiding van de garantie of tussenkomst in de kosten.
    Het is een, door Rover, gekend en erkend probleem.
    Het is toch een vraag waard . . .

    -----------------reply SAnder-------------------
    Ze lossen het op door een hap uit het blik tussen de tank-brandstof-pomp-luik en en motorruimte te halen. Op die manier verdwijnen de eventueele dampen grootendeels daarin ipv de bestuurdersruimte in (weg van de minste weerstand)
    Een echte oplossing is alleen het vervangen van de tank bij mijn weten (als je tenminste geen 'echte' lek hebt.)

    -----------------reply JohanV-------------------

    Het is maar een klein beetje.....dus.....
    En idd....ik vind het wel lekker....
    Zolang ik maar weet dat andere F-en er ook een beetje last van hebben......

    -----------------reply Bruno -------------------
    Zolang ik maar weet dat andere F-en er ook een beetje last van hebben......


    Ik heb er geen last van, spijtig, maar kan de geur best waarderen, vooral in combinatie met de geur van verbrand rubber. Laat de pitspoezen maar komen !!
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten