












LEBLAR schreefColonJan met alle respect. Voorzichtig zijn met wat je zegt.
Om te beginnen staat NPT voor National Pipe Threat.
De F staat voor de draad die geen tape als afdichting nodig heeft.
Beide zijn conisch.
Ik moet in de boeken duiken om het exact uit te zoeken maar spoed word in imperial achter de dia aangegeven. Normaal is het 1/8 - 27 NPT. De 1/8 slaat op de inwendige buis diameter. De draad wordt op de buitenkant van de buis getapt vandaar dat de diameter groter is dan 1/8". 27 slaat op het aantal gangen per inch en geeft dus de spoed aan.
Heb je me toch zover gekregen dat ik het uitleg

Dit gaat beroerder klinken dan het is gemeend.


Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.