BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
reverse signaal
  • Jacques
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON vr dec 31, 2004 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON Schoten

    reverse signaal

    door Jacques » zo mei 08, 2005 8:59 pm

    Hallo allemaal,
    Bij het installeren van een navigatiesysteem (sony CDX-NC9950 + NVX-HC1) op een MG TF 120 ben ik met een probleempje blijven zitten: het reverse signaal (dient voor als men achteruitrijdt zonder GPS signaal). Dit kan genomen worden aan een van de witte achterlichten (groen-bruine draad). De GPS box past ideaal onder de bestuurderszetel. Het lijkt mij zeer omslachtig om voor één draadje langs het motorcompartiment te passeren, zeker als men de dikke dradenbundel ziet lopen, praktisch waar de GPSbox staat, en waartussen dit signaal zich zeker bevindt. Ik heb de tape rond deze bundel wat losgemaakt, doch vind er geen enkele draad exact gelijk aan die van het achterlicht. Waarschijnlijk is deze op een splitsing in een andere kleur veranderd.
    Weet iemand welke kleur de gezochte draad in deze bundel heeft? Of een andere plaats, bijv. aan de zekeringkast? Een electrisch schema zou hier moeten helpen.
    Zonder reverse signaal rijden blijkt geen enorm probleem te zijn want de navigator corrigeert goed zodra hij geldige GPS signalen krijgt. Zou echter mooier zijn om alles correct te doen. Site van Dieter geeft geen antwoord. Heeft iemand meer info? Dank alvast!
    Jacques
    Laatst bijgewerkt door 1 op Jacques, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo mei 08, 2005 11:01 pm

    Ja gewoon lekker los laten hangen, je hebt een compass, GPS en een speed signaal dus die richting lost hij zelf wel op. Tenzij je van plan bent aan achteruitrijd-rally's mee te doen je vooral niet drukker maken dan strikt noodzakelijk ;) Ik kan me bovendien voorstellen dat er 12V naar de switch in de versnellingsbak gaat (achterin dus :P) en vanuit daar een draad naar het licht. Lekker laten zitten dus !
    Building >200BHP K-series
  • Jacques
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON vr dec 31, 2004 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON Schoten

    door Jacques » wo mei 18, 2005 8:47 pm

    Hallo allemaal,
    Ter info: Op Dieter's site heb ik nog een paar puncties toegepast (=meten door even met een speld in de draad te prikken) op de kabelboom, op basis van de kleuren die voor de F vermeld staan. Negatief resultaat.
    Dan maar via de op Dieter's site aangeduide weg (http://www.lame-delegation.de/mgf-net.d ... p_0631.jpg) een draadje getrokken naar de achteruitrijlamp.
    Alhoewel niet onontbeerlijk, toch is dit is nuttig, want anders verliest de GPS na achteruitmanoeuvreren het noorden waardoor hij aanvankelijk bij het vertrek de verkeerde richting aangeeft.
    Mvg
    Jacques
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do mei 19, 2005 8:51 am

    Precies dat was het, ik wist niet meer precies waar je het voor nodig had.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten