BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Afdichtingsrubber voorruit mgf-Tf compatibel?
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Afdichtingsrubber voorruit mgf-Tf compatibel?

    door Cagivist » ma jan 24, 2011 8:49 am

    Ik vraag mij dus af of die van een tf ook kan gemonteerd worden op een mk1 versie.Ik bedoel daarmee dus de rubber waar het dak en de zijruiten op aansluiten.
    Deze zou absoluut is moeten vervangen worden door een betere! Indien ja dan kan ik de zoektocht uitbreiden!
    Alvast bedankt :wink:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Afdichtingsrubber voorruit mgf-Tf compatibel?

    door ttdesign6 » ma jan 24, 2011 12:00 pm

    Bij mijn weten is dit geheel dezelfde.

    Mede ook omdat softtop/hardtop uitwisselbaar zijn op deze auto's. En de voorruit heeft gewoon de zelfde vorm.

    (correct me if i'm wrong)
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Afdichtingsrubber voorruit mgf-Tf compatibel?

    door Cagivist » ma jan 24, 2011 7:12 pm

    Ik ga er ook van uit dat het moet gaan :) , maar vraag het éérst liever is.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Afdichtingsrubber voorruit mgf-Tf compatibel?

    door Kasper » ma jan 24, 2011 8:17 pm

    Nou, ze zijn niet hetzelfde. Maar dat wil niet zeggen dat het niet past, immers het metaal eromheen is hetzelfde.

    Attentiepunten:
    1 Afdichting onderaan (de scheiding zit immers midden op de drempel van de deur) Daar zijn wat wijzigingen geweest ivm waterafvoer.
    2 Afdichting bovenop de hoek van de A-pilaar, dit is afhankelijk van je type softtop (oud Mk1 of Mk2)
    3 Afwerking in de hoek van de deurstijl boven het bovenste scharnier van de deur.

    Ik betwijfel of er op dit moment nog meerdere uitvoeringen, immers de EPC verwijst telkens naar: CFE000981.

    Effecten:
    1. De nieuwe rubbers hebben meerdere gaatjes, oude geen, wat minder oude inkepingen.
    2. Da's afhankelijk van je softtop, vroege Mk1's met naden in de lengterichting zie je niet zo vaak meer, daarvoor is de pasvorm wat minder.
    3. Een dot kit is nodig voor de nieuwe afdichting, vroeger zat dat iets anders.

    Ik hoop dat ik zo volledig ben.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Afdichtingsrubber voorruit mgf-Tf compatibel?

    door Cagivist » di jan 25, 2011 7:14 am

    Kasper schreefColonNou, ze zijn niet hetzelfde. Maar dat wil niet zeggen dat het niet past, immers het metaal eromheen is hetzelfde.

    Attentiepunten:
    1 Afdichting onderaan (de scheiding zit immers midden op de drempel van de deur) Daar zijn wat wijzigingen geweest ivm waterafvoer.
    2 Afdichting bovenop de hoek van de A-pilaar, dit is afhankelijk van je type softtop (oud Mk1 of Mk2)
    3 Afwerking in de hoek van de deurstijl boven het bovenste scharnier van de deur.

    Ik betwijfel of er op dit moment nog meerdere uitvoeringen, immers de EPC verwijst telkens naar: CFE000981.

    Effecten:
    1. De nieuwe rubbers hebben meerdere gaatjes, oude geen, wat minder oude inkepingen.
    2. Da's afhankelijk van je softtop, vroege Mk1's met naden in de lengterichting zie je niet zo vaak meer, daarvoor is de pasvorm wat minder.
    3. Een dot kit is nodig voor de nieuwe afdichting, vroeger zat dat iets anders.

    Ik hoop dat ik zo volledig ben.


    Thx kasper voor de volledige uitleg :thumbsup: , echter één vraagje daarover : Wat bedoel je met dot-kit?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Afdichtingsrubber voorruit mgf-Tf compatibel?

    door Kasper » di jan 25, 2011 9:06 pm

    Cagivist schreefColon...
    Thx kasper voor de volledige uitleg :thumbsup: , echter één vraagje daarover : Wat bedoel je met dot-kit?


    Graag gedaan, Oeps m'n "vlaams"is aan het slijten. :oops:

    Gewoon wat zwarte automobiel kit gebruiken om het rubber vast te zetten.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Afdichtingsrubber voorruit mgf-Tf compatibel?

    door Cagivist » wo jan 26, 2011 7:24 am

    Kasper schreefColon
    Cagivist schreefColon...
    Thx kasper voor de volledige uitleg :thumbsup: , echter één vraagje daarover : Wat bedoel je met dot-kit?


    Graag gedaan, Oeps m'n "vlaams"is aan het slijten. :oops:

    Gewoon wat zwarte automobiel kit gebruiken om het rubber vast te zetten.

    :thumbsup: ik ben mee nu :wink:
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten