Ze waren er ook wel aan toe, ik voelde de buizen brokkelen toen ik de slangen erom weg wilde trekken.
Maar op dit moment heb ik twee keer 5 liter in het systeem kunnen gieten, er moet volgens mij 10,5 liter in. En ik heb denk ik zeker wel een halve liter geknoeid met het ontluchten. Dus volgens mij zit er nog lucht in het systeem. Ik neem aan dat als ik de slangen van de buizen heb en helemaal laten uitdruppen dat het systeem dan ook volledig leeg, het is het laagste punt van het koelsysteem dus er zal geen oude vloeistof meer in het systeem hebben kunnen zittem.
Ik heb de MG aan de achterkant op bokken gehad en na het voor de eerste keer bijvullen begonnen voor bij de radiateurschroef, daarna bij het nippeltje voor de kachel. Ik kon de ontluchting op het blok niet vinden. Maar ik heb daarna nog een stuk gereden en weer ontlucht. Er zat nog best veel lucht in het systeem. Daarna nog een keer gestart en weer ontlucht. Is het een must om ook de ontluchtingsnippel op het blok los te hebben? Dit omdat ik volgens mij nog maar +/-9,5 liter heb bijgevult.




