Hoe wassen jullie hem?
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Hoe wassen jullie hem?

    door Arjan » za jan 22, 2011 2:33 pm

    Even zo'n vraag die misschien meer tips naar voren brengt en omdat ik deze vraag nergens kan vinden. Kom niet met bijdehante opmerkeningen als 'van boven naar beneden' :roll: of 'met water' :roll: :roll: maar hoe jij je MG wast: zijn er echt washandjes onder jullie die een extra emmer water gebruiken om de vuile spons in uit te knijpen? Waar let je op? Welke producten, middelen en maatregelen gebruik je? Is het vestandig om de onderkant van de auto schoon te spuiten van pekelresten of kan het nadelige gevolgen hebben?

    Kortom, brandt maar los! :D
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door ttdesign6 » za jan 22, 2011 2:55 pm

    - Goed afspuiten
    - Emmer sop erbij en met een grote washand de auto helemaal cleanen
    - Auto wederom afspuiten
    - Met een aantal hele fijne handdoeken de auto afdrogen
    - Eventueel softtop reiniger gebruiken om de zoveel tijd
    - Indien genoeg tijd met een mooi product van Mequiars behandelen
    - Ook krasjes met een Meguiars product weg poetsen
    - Om de zoveel tijd ga ik wel eens naar de wasstraat om de bodem ook eens te doen (met hardtop dan)
    - De ramen en interieur doe ik met een onbekend middeltje dat ik altijd confisceer van mijn werk
    - De velgen doe ik met een aparte spons, al moet ik nog een goede velgen reiniger kopen om wat hardnekking vuil weg te werken.

    En voila, hij kan er weer even mee :thumbsup:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Bart-K » za jan 22, 2011 3:29 pm

    Ik was hem altijd in een wasbox met de daar voor handen zijn hogedrukspuit en borstel, wel wat extra aandacht in de vorm van velgenreiniger en ruitenreiniger (geen aparte merken, gewoon van de halfords) en daarna lekker droogrijden 8)
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

    You can be a child once, but immature all your life...

    https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Carl » za jan 22, 2011 3:45 pm

    Ik ga naar de plaatselijke (zelf) carwash, steek 1 euro in en spuit heel even wat zeep, daarna direct hotwax ,als afspoelmiddel. Dan afdrogen met een echt zeem. Zo is de auto echt proper voor maar 1 euro.
    Dit lukt uiteraard enkel met een auto die erg vuil is.
    Bij echt vuile auto komt de bus met autoshampoo van het merk met het schildpadje, een emmer met insert van meguars, een washandje uit speciale vezel (denk microfibre) en hetzelfde zeem als hiervoor naar boven. veel water en veel spoelen als er veel zand aanhangt.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Ian » za jan 22, 2011 6:34 pm

    Dit is een pro handleiding:
    http://www.wax-it.be/advies/handleidingen.html

    Ik doe het op deze manier al heel lang. Er wordt uitgelegd waarom geen zweem, waarom twee emmers, enz. Heel goede handleiding;)

    Waxx it is ook een bedrijf dat auto's compleet waxt, terug in originele staat brengt enz. Je moet maar bij de foto's eens kijken en je staat verstelt.

    Ook een webshop, waar je de producten kunt kopen die ze gebruiken. Zijn enorm goede productjes!
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door BlackFox » za jan 22, 2011 6:49 pm

    Ik doe het ook volgens de wax it manier voor onze zwarte auto, anders ziet die er binnen de kortste keren gewoon niet meer uit.

    Ook de F krijgt dezelfde liefdevolle behandeling, ondanks het een grijze muis is :D
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door ttdesign6 » za jan 22, 2011 6:56 pm

    Nu denk ik sowieso dat als je met een beetje aardige middelen je auto keer op keer goed schoon krijgt je niet verkeerd wast :P

    Daar hoeven zeker ook geen speciale middelen voor aan te pas te komen om hem mooi blinkend te maken. Heb ik al te vaak bewezen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Ian » za jan 22, 2011 7:17 pm

    ttdesign6 schreefColonNu denk ik sowieso dat als je met een beetje aardige middelen je auto keer op keer goed schoon krijgt je niet verkeerd wast :P

    Daar hoeven zeker ook geen speciale middelen voor aan te pas te komen om hem mooi blinkend te maken. Heb ik al te vaak bewezen.


    Wel dat zeggen veel, dat ze hun auto proper krijgen, maar als hem dan eens met een meter onder de handen neemt, merk je wel dat je lak er onder lijdt. Door het slecht kuizen, blinkt je auto, en is hij proper maar ergens beschadig je hem ook. Dat voorkom je, als een goede manier van kuizen hebt.

    Je moet zorgen, dat je gewoon geen vuil hebt op je spons. Meerdere sponsen gebruiken: voor de velgen, het dak, je auto zelf. Is de spons vuil, in het wasmachine en pak er een ander.

    Genoeg proper water gebruiken.

    En geen zeem.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door BlackFox » za jan 22, 2011 7:39 pm

    Geen spons ook niet, als je toch zo veel mogelijk schade wilt vermijden.

    Schaapswol- of microvezelhandschoen.

    En die lakdikte zegt overigens niks over een slechte manier van wassen, eerder van het spuiten of eerder polierwerk.
    Bekijk de auto onder spots of in de zon, dan zie je pas de schade ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door ttdesign6 » za jan 22, 2011 8:08 pm

    Ik had het meer over mijn manier van poetsen. Ik was de auto nu lang genoeg om te weten dat hij met enkel een sopje ook kan blinken. Daar lijdt verder geen enkele auto onder. Zelfs na 10 jaar blinken onze andere auto's zonder ingewikkelde middeltjes.

    En natuurlijk moet je spons schoon zijn met voldoende water. Als je dit niet weet moet je bij voorbaat geen auto's poetsen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Ian » za jan 22, 2011 8:11 pm

    BlackFox schreefColonGeen spons ook niet, als je toch zo veel mogelijk schade wilt vermijden.

    Schaapswol- of microvezelhandschoen.

    En die lakdikte zegt overigens niks over een slechte manier van wassen, eerder van het spuiten of eerder polierwerk.
    Bekijk de auto onder spots of in de zon, dan zie je pas de schade ;)



    Ja bedoelde een handschoen, geen spons ;)

    k had het meer over mijn manier van poetsen. Ik was de auto nu lang genoeg om te weten dat hij met enkel een sopje ook kan blinken. Daar lijdt verder geen enkele auto onder. Zelfs na 10 jaar blinken onze andere auto's zonder ingewikkelde middeltjes.

    En natuurlijk moet je spons schoon zijn met voldoende water. Als je dit niet weet moet je bij voorbaat geen auto's poetsen.


    http://www.youtube.com/watch?v=msB1O5leQJ8
    :D
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Arjan » za jan 22, 2011 11:54 pm

    Ian schreefColonDit is een pro handleiding:
    http://www.wax-it.be/advies/handleidingen.html


    Kijk, daar kan ik wat mee :D Thanx! :thumbsup:
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    Blue Trophy
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON do jun 03, 2010 9:45 pm
    WoonplaatsCOLON Oud-Bergentheim

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Blue Trophy » za jan 22, 2011 11:55 pm

    Ik gebruik ook 2 emmers met water, een nog een emmer apart voor de velgen. Eerst goed afspuiten, en dan met de speciale washandschoen de auto wassen, vliegenspons gebruik ik ook nog. En voor de velgen een aparte borstel. Daarna spoel ik hem weer helemaal netjes af, en droog hem af met een auto handdoek.

    Wij hebben vorig jaar Juni een Detailing laten doen bij de auto. Daar is hij echt van opgeknapt. Alle kleine krasjes en was krasjes zijn allemaal weg, en het lak ziet er weer stralend uit.

    Via deze link kan je het resultaat zien van voor de Detailing en na de Daitailing, voor de mensen die het leuk vinden om het verschil te zien. http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=3884

    Groetjes colette
    MGF Trophy 160 BLUE
    MG ZS Yellow
    MG TD 1952 Clipper Blue
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Ian » zo jan 23, 2011 12:31 am

    Zo moet het! Knap werk :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door ttdesign6 » zo jan 23, 2011 12:49 pm

    Prachtige wagen echt waar :thumbsup:

    Misschien eens iets om te schetsen..... :D
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten