BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
Daytona uitlaat
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Daytona uitlaat

    door Ian » wo jan 19, 2011 8:11 pm

    Beste collega's,


    ik heb al een tijdje (8 maanden denk ik) de Daytona uitlaatn onder mijn F steken(met cat-by pass).

    Nu moet ik zeggen dat het lijkt te zijn dat hij veel luider is sinds een paar dagen. Vandaag kwam ik terug van school en ik passeer altijd dezelfde straat en trok er even door(het geluid weerkaatst daar perfect) en ik verschoot dat hij zoveel lawaai maakte. Hij durft nu ook meer plop geluiden maken.

    Hoe komt het dat mijn uitlaat nu precies luider is? Ik heb even een kijkje genomen en alles is nog steeds perfect vast. Komt het misschien door de koude periode en de warmte van de uitlaat(met de decat) dat hij meer ontbrandt is binnenin??


    Groeten Ian
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Daytona uitlaat

    door BlackFox » wo jan 19, 2011 9:06 pm

    Isolatie in die uitlaten brandt met de tijd meer uit waardoor 'ie luider wordt.

    Maar van vandaag op morgen opeens veel luider worden kan normaal niet... dan zit er ergens iets los ofzo.
    Mogelijks is je flexibel (downpipe) gescheurd of zit daar een gat in?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Daytona uitlaat

    door Ian » wo jan 19, 2011 9:24 pm

    Het is niet dat het op de ene dag ineens veel luider is. Met de tijd heen, maar nu toen hij echt warm stond, merkte ik het. En neen, dacht ook, maar ziet er allemaal prima uit. Zal zoals je zegt, de isolatie in de uitlaat die uitbrandt.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Daytona uitlaat

    door BlackFox » wo jan 19, 2011 9:42 pm

    Die flexibel zie je ook niet dat die kapot is als je gewoon even eronder kijkt ;)

    Dan moet je echt al goed op zoek gaan naar een gaatje waar het zwart is, of voelen terwijl de motor draait.

    Maar als het geleidelijk aan is gegaan, dan zal het inderdaad de isolatie zijn die uitgebrand is :D
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Daytona uitlaat

    door Ian » wo jan 19, 2011 9:46 pm

    Aah dacht dat er echt een scheur zou zijn.

    Ja het is geleidelijk, ik zat een filmpje te bekijken een van de dagen van de mg toen dat ik de uitlaat er een maandje onder had, en dan gisteren en vandaag en het was echt van "wow damn!"
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten