upgrade in en uitlaattrajekt
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

upgrade in en uitlaattrajekt

door vanspeed » ma jan 17, 2011 6:39 pm

Ik ben van plan om medio maart een compleet nieuwe (rvs) uitlaat met 4-2-1 spruitstuk aan te schaffen, liefs met een tt of milltek einddemper.
    tevens wil ik dan gelijk het inlaattrajekt aanpassen met een 52mm tb en een sport luchtfilter.

welk merk voor de 4-2-1 is aan te raden ?
    en welk merk luchtfilter ?
    En waar te krijgen ? (let op ben hollander :D )
    (te besteden budget ongeveer €1500,-)
    1998 mgf vvc
    fase 1: modificaties: AP big brake kit,16" multispokes (75th Anniversary) wheels,MGTF conversion,chrome sidevents
    fase 2: K&N cold air filter,52mm TB,4-2-1 manifold,D-cat,scorpion twin dual exhaust
    car audio: alpine cda-9853R

fase 3: DVA k06 kit, omega forged pistons, a Sander-head, piper vernier pulleys, EMS-4 bluetooth ecu, auto teknix road elise airbox, D1 oilcatch tank,315cc bosch ev6 injectors

Mg ZR yellow
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

Re: upgrade in en uitlaattrajekt

door LEBLAR » ma jan 17, 2011 8:26 pm

Qua luchtfilter zou ik voor een open K&N gaan. Complete set te verkrijgen bij Bruno.
    52 mm tb bij de Elise shop of wachten totdat iemand er een te koop aan biedt. Dan wel snel zijn want waarschijnlijk ben je niet de enige die er op aast.

Voor de uitlaat (als je niet al te vast aan TT of Miltek zit) kijk eens bij Te Koop markplaats en e-bay topic. Naar zeggen wordt op e-bay in de UK voor relatief weinig een Phoenix aangeboden.
    4-2-1 heb je een aantal adressen voor: MGF centre, Mike Satur en Elise shop. Welke de beste is durf ik niet te zeggen. Is ook een beetje afhankelijk van wat je wilt. MGF centre is de goedkoopste, Mike satur de duurste. Die van de Elise shop komt van Larini. Misschien wel de gulden middenweg?
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

door captainflurk » ma jan 17, 2011 8:33 pm

LEBLAR schreefColon52 mm tb bij de Elise shop of wachten totdat iemand er een te koop aan biedt. Dan wel snel zijn want waarschijnlijk ben je niet de enige die er op aast.

Ik heb die van mij een paar weken geleden voor 35€ via "beste bod" op Ebay te pakken gekregen uit de UK. Stond standaard op 85€. Een gokje wagen kan soms lonen :mrgreen:
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237

door vanspeed » ma jan 17, 2011 10:07 pm

bedankt voor de reacties.

Die scorpion twin dual ziet er ook wel apart uit, ben alleen bang dat uit de buitenste buizen niets komt (gezien de constructie) :love:
    Afbeelding
    Past zo'n larini spruitstuk wel onder een F/TF want deze is toch bedoeld voor een elise, zit de kat daar op de zelfde afstand vanaf de motor ?
    1998 mgf vvc
    fase 1: modificaties: AP big brake kit,16" multispokes (75th Anniversary) wheels,MGTF conversion,chrome sidevents
    fase 2: K&N cold air filter,52mm TB,4-2-1 manifold,D-cat,scorpion twin dual exhaust

fase 3: DVA k06 kit, omega forged pistons, a Sander-head, piper vernier pulleys, EMS-4 bluetooth ecu, auto teknix road elise airbox, D1 oilcatch tank,315cc bosch ev6 injectors

Mg ZR yellow
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

door sjirafje » ma jan 17, 2011 10:13 pm

Denk alleen dat hij onder de standaard bumper van een F niet zo goed staat.
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

1984 BMW 318i Afbeelding
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di jan 18, 2011 8:00 am

Aangezien het hier om een F gaat, zou ik zonder veel twijfelen voor een K&N 57i gaan, niets meer en niets minder.

Er een tijdje van genieten, en dan pas verder gaan met uitlaat of TTB.

Door alles stap voor stap te doen ervaar je 100% wat een bepaalde mod doet.

Dit geeft je ook de gelegenheid om tijdens de zomer op een event wat uitlaten te beluisteren. Er is immers wel wat verschil tussen een TF en een Milltek.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » di jan 18, 2011 12:08 pm

Het is al een paar keren voorbijgekomen in diverse topics : de Larini 4-2-1 combinatie voor elise.
    Hier werd de vraag gesteld :
    -Past die op een F MK1 ?
    Een extra vraag erbij:
    -wat doen ze op de Belgische keuring hiermee? ( :devil-( gesteld dat er keurig een standaard uitlaat en een katalysator achter zit :devil-( )

Al bij al vindt is het best een MOOIE mod, die er erg technisch uitziet. Los van de prestaties is dat al het overwegen waard, imho.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » di jan 18, 2011 1:00 pm

Die Scorpion uitlaat ziet er supercool uit, maar alleen onder een TF vind ik. Ik heb een foto gezien van een F met deze uitlaat, maar dat is teveel voor de bumper.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » di jan 18, 2011 1:46 pm

ErikB schreefColonAangezien het hier om een F gaat, zou ik zonder veel twijfelen voor een K&N 57i gaan, niets meer en niets minder.

Er een tijdje van genieten, en dan pas verder gaan met uitlaat of TTB.

Door alles stap voor stap te doen ervaar je 100% wat een bepaalde mod doet.

Dit geeft je ook de gelegenheid om tijdens de zomer op een event wat uitlaten te beluisteren. Er is immers wel wat verschil tussen een TF en een Milltek.

Helemaal mee eens Erik met 1 uitzondering. Wanneer je de uitlaat toch moet vervangen.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237

door vanspeed » di jan 18, 2011 9:32 pm

Tjsa, probleem(pje) is dat er iets rammelt in de einddemper dus een andere gaat er zo wie zo op voor ik weer gaat rijden in de mg (na opheffing schorsing begin april) :oops:
    als ik de motorbay dan toch open heb kan ik gelijk andere zaken meenemen.
    Scheelt natuurlijk ook met verzendkosten als ik meer in eens bestel.
    Misschien haal ik het wel gelijk op in engeland dan plak ik er gelijk een weekeinde overkant aan vast. :)

In ieder geval mijn dank voor het meedenken.
    1998 mgf vvc

Mg ZR yellow
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di jan 18, 2011 9:56 pm

vanspeed schreefColonTjsa, probleem(pje) is dat er iets rammelt in de einddemper ...

Ben je ervan overtuigd dat het de demper is, in het algemeen rammelt de katalysator.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237

door vanspeed » di jan 18, 2011 9:59 pm

eh, nu je zo begint nee ! :oops:
    Zal ik eerst nog eens checken t.z.t.
    Kan voorlopig toch nog niet de brug op, die is nog wel een maand bezet. :evil:

bedankt voor de tip.
    1998 mgf vvc

Mg ZR yellow
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

door Cagivist » wo jan 19, 2011 7:59 am

Heb ik ook voor dat gerammel en inderdaad vermoedelijk is het richting katalysator waar naar moet gekeken worden.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » do jan 20, 2011 12:14 am

Ik had het enige tijd geleden ook en het was inderdaad de kat.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do jan 20, 2011 8:06 pm

Als het de kat is, hoeft het daarom niet inwendig te zijn. Veelal is het gewoon de metalen plaat die onnder aan de kat vast zit die langs voor of achterkant losgekomen is door oxidatie. De steen in de kat kan uiteraard ook de oorzaak zijn of is het misschien de flexibel die rammelt .

Carl schreefColon-wat doen ze op de Belgische keuring hiermee? ( :devil-( gesteld dat er keurig een standaard uitlaat en een katalysator achter zit :devil-( )

Niks, want die checken gewoon de emissiewaarden. Eens die goed zijn is er niks aan de hand, en wil nu net dat de 4-2-1 niks verschil uitmaakt aan emissie waarden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer