Vast in 3de versnelling na projectje
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Vast in 3de versnelling na projectje

    door captainflurk » ma jan 10, 2011 8:37 pm

    Hallo allemaal,

    Vandaag met het lekkere weer een halve dag genomen en men K&N en 51TB geplaatst. Daarbij ook ineens men katalysator vervangen. Hierin zat alles los en in een prop tegen de achterzijde.
    De bouten aan de uitlaat waren praktisch vergroeid dus die zijn met de slijpschijf verwijderd.
    Alles teruggeplaatst en starten was geweldig. Lekker geluidje en het verschil was aanzienlijk in optrekken ook.
    Maar bij het opdraaien van de ring van lier ging het mis bij het schakelen van 3de naar 4de zat hij ineens vast. Ontkoppelen ging noch wel maar ik moest in 3 de verder.
    Wat een afzuip hij ging net zo lekker en nu staat hij bij de garage. Morgen geeft hij me wat feedback!
    Kan iemand me al een tip geven wat het kan zijn? Ah ja en soms blijf de wagen ook in toeren hangen na het plaatsen van de 52TB wat kan dit zijn?

    Hopelijk kan ik hem snel terug hebben en gaan de kosten niet de lucht in.
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • BTWke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 24
    GeregistreerdCOLON za mei 01, 2010 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door BTWke » ma jan 10, 2011 9:07 pm

    Als de versnellingspook zeer soepel beweegt is waarschijnlijk 1 van de 2 kabels van de pook naar de versnellingsbak overgebroken, dit kan je best onder de wagen aan het schakelarmpje testen door hier de spanning op de 2 kabels even na te kijken. Dat de motor in toeren blijft hangen is waarschijnlijk het gevolg van een gasklep die niet is gereset en/of afgesteld met de T4,ofwel heb je regens een lek na de plaatsing van de nieuwe gasklep of een van de darmpjes hierop.
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door captainflurk » ma jan 10, 2011 9:15 pm

    Blijkbaar is het de kabel... Wat is daarvoor een goeie prijs? Ik heb inderdaad nog geen reset gedaan. Ik denk geen lek want als hij blijft hangen en ik geef even kort gas geef is het terug ok.
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door captainflurk » di jan 11, 2011 1:03 pm

    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door BlackFox » di jan 11, 2011 1:06 pm

    captainflurk schreefColonBlijkbaar is het de kabel... Wat is daarvoor een goeie prijs? Ik heb inderdaad nog geen reset gedaan. Ik denk geen lek want als hij blijft hangen en ik geef even kort gas geef is het terug ok.

    Ik heb hier denk ik nog een factuur liggen van toen de vorige eigenaars de kabels op mijn F hebben laten vervangen... als ik me niet vergis zat dat rond de 90 euro.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door captainflurk » di jan 11, 2011 1:38 pm

    als ik me niet vergis zat dat rond de 90 euro.


    Dan mag je me dat adres eens doorsturen want ik kom voorlopig op 330€ enkel voor de kabels. :|
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door BlackFox » di jan 11, 2011 1:58 pm

    Ik zal de factuur voor de zekerheid maar opzoeken dan :D
    *edit: ik vind de factuur niet, mogelijks heb ik me dan toch vergist.
    Laatst bijgewerkt door 1 op BlackFox, in totaal 0 keer bewerkt.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door Sander » di jan 11, 2011 2:03 pm

    330 ex montage is normaal. Echter is de verkrijgbaarheid van nieuwe kabels zeer slecht (geweest?).
    Ook is montage een hel. Reken op een dag werk met veel vloeken.

    Ik heb nog 2 gebruikte kabels liggen.
    Ongeveer 95dkm van mijn F van 1997.
    2009 vervangen voor een compleet TF135 schakel systeem.

    Als je interesse hebt stuur je maar een PB met wat je er voor over hebt.
    Building >200BHP K-series
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door mrcarribean » di jan 11, 2011 10:38 pm

    Sander schreefColon330 ex montage is normaal. Echter is de verkrijgbaarheid van nieuwe kabels zeer slecht (geweest?).
    Ook is montage een hel. Reken op een dag werk met veel vloeken.

    Ik heb nog 2 gebruikte kabels liggen.
    Ongeveer 95dkm van mijn F van 1997.
    2009 vervangen voor een compleet TF135 schakel systeem.

    Als je interesse hebt stuur je maar een PB met wat je er voor over hebt.



    alez sander

    een dag werk dat is wel lang, vorige keer eentje gestoken binnen het uur wel met 2 man op een hefbrug zonder demontage van de middenconsole.

    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • captainflurk
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 39
    GeregistreerdCOLON ma nov 01, 2010 2:48 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door captainflurk » di jan 11, 2011 10:47 pm

    Hij staat nu bij de garage morgen plaatsing van een paar 2de hands.

    eentje gestoken binnen het uur wel met 2 man op een hefbrug zonder demontage van de middenconsole.


    Ik hoop dat ze even snel zijn als jouw mrcarribean :)

    en ik hoop echt dat ik hem morgen al terug heb..
    Antraciet MGF 1999 Beige leather, hardtop, winter tires + rims
    K&N, 52TB and new catalyst
    In doubt over a new exhaust.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door Sander » do jan 13, 2011 9:19 am

    mrcarribean schreefColonalez sander

    een dag werk dat is wel lang, vorige keer eentje gestoken binnen het uur wel met 2 man op een hefbrug zonder demontage van de middenconsole.

    mrcarribean
    8) 8) 8)


    O.k. Ik had geen brug en de middenconsole moest eruit + pook vervangen :devil-(
    Building >200BHP K-series
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door Bruce » do jan 13, 2011 9:44 am

    Sander schreefColonvervangen voor een compleet TF135 schakel systeem.


    Is deze beter dan van de F? Bij mij is het net alsof ik de soep aan het roeren ben, heb heel veel speling.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door BlackFox » do jan 13, 2011 11:49 am

    Dan is of jouw mechanisme of de kabels versleten ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door Bruce » do jan 13, 2011 12:01 pm

    BlackFox schreefColonDan is of jouw mechanisme of de kabels versleten ;)



    Veel F-jes hebben daar last van hoor..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Vast in 3de versnelling na projectje

    door BlackFox » do jan 13, 2011 12:05 pm

    Mijne niet meer dankzij Sander :mrgreen:

    Maar wat een klote karwei....


    Om het boeltje nog wat strakker te maken overweeg ik ook een bellcrank mod :)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten