achterruit knikt
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    achterruit knikt

    door Kachel » zo jan 09, 2011 11:17 pm

    Vandaag eindelijk eens een stuk kunnen rijden zonder zout en sneeuw sinds ik mijn F heb!
    Echt een lekker ritje gehad, wat sleurt dat vvc blok er lekker aan zeg! Ik werd onderweg uitgedaagd door een porsche 911 maar dat is toch een stukje sneller. Zowieso nieuw voor mij dat ik wordt uitgedaagd door iemand in een Porsche Na mijn gti en crx-en periode (=jeugd) rijd ik voornamelijk in niet spannende auto's vanwege veel km, dan wordt je niet opgemerkt. Maar goed, ik heb er erg van genoten en ben vanmiddag direct weer bezig gegaan met o.a. radio en boxen. Nu wil de olie verversen en heb ik net de motorruimte open gemaakt. Maar als ik de klemmen los heb van de softtop en de achterkant omhoog druk komen er knikken in de achterruit. Dit gebeurt ook als ik de softtop wil inklappen. Ik ben bang dat ik er dan blijvende knikken in maak. Zijn er tips om dit te voorkomen of hoef ik me geen zorgen te maken over deze knikken?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: achterruit knikt

    door BlackFox » zo jan 09, 2011 11:19 pm

    Bij koude temperaturen moet je daar inderdaad goed mee oppassen, dan wordt de plastic harder en broos waardoor 'ie wel wat sneller wilt breken...

    Die knikken met de softtop omlaag kun je vermijden door een opgerolde handdoek of iets gelijkaardig te steken tussen de geplooide ruit.

    Met de achterkant omhoog om aan de motor te komen moet je gewoon goed opletten vrees ik.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: achterruit knikt

    door ttdesign6 » zo jan 09, 2011 11:32 pm

    Inderdaad oppassen met het koude weer.

    Er zijn maar 2 oplossingen:

    1: het raampje uitritsen zodat deze vlak ligt.
    2: het dak achter gewoon opklappen en de ruit vouwen, dit zou normaal geen problemen mogen geven.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: achterruit knikt

    door Remieme » zo jan 09, 2011 11:42 pm

    Losritsen inderdaad en je kan voor de zekerheid van een grote badhanddoek een rol maken en ertussen leggen. Dit voorkomt dat je een te scherpe knik maakt en daarmee het plastic barst.

    Maar bij deze buitentemperatuur kan je het beste de kap helemaal niet openen. Wil je toch graag sleutelen, doe dit dan in een garage en laat de kap eerst wat op temperatuur komen.
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: achterruit knikt

    door Kachel » zo jan 09, 2011 11:45 pm

    Ok, bedankt weer. Moet ik de voorkant ook losmaken als ik de achterkant losmaak?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: achterruit knikt

    door BlackFox » zo jan 09, 2011 11:51 pm

    Nee ;)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: achterruit knikt

    door Kevin » zo jan 09, 2011 11:58 pm

    ik doe dat altijd wel, gaat de kap achter makkelijker dicht en riskeer ik minder dat de klipjes tegen me vinger schieten, voor is makkelijker te sluiten dan achter ;)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: achterruit knikt

    door ttdesign6 » ma jan 10, 2011 12:11 am

    Die klipjes :twisted:

    Die blijven bij mij altijd haken achter de bekleding en als ze dan los schieten tegen je nagel........ :cry: :evil:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: achterruit knikt

    door BlackFox » ma jan 10, 2011 12:16 am

    Precies :lol:

    Handige tip, volgende keer toch maar eens proberen dan :D
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    Re: achterruit knikt

    door Helmet » ma jan 10, 2011 8:52 am

    Ik heb ook zo'n knik gehad vorige winter. Dat wist ik niet destijds dus mijn ruit zat vastgeritst opgevouwen. Losritsen hielp inderdaad een heleboel. Wel bleef zo'n vaag wittig plekje heel lang zichtbaar. 't Is inderdaad zo'n breekpunt maar zo ver is het bij mij gelukkig niet gekomen.
    Toen ik in de zomer de ruit heb gepolijst was het ook weer weg.
    Misschien wel omdat ik nu meteen de zaak heb losgeritst.
    Deze winter heb ik tot nu toe de knik niet gezien. Ik denk dat ie wel wegblijft.
    :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: achterruit knikt

    door Kachel » ma jan 10, 2011 1:42 pm

    Die klemmetjes tegen je vingers idd :evil:
    hahaha erg herkenbaar, dit zal idd minder hard gaan als ik de voorkant ook losmaak.

    Maar dat polijstmiddeltje voor de achterruit lijkt mij ook wel wat, is dit alleen via e-bay te bestellen?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: achterruit knikt

    door Kasper » ma jan 10, 2011 1:52 pm

    Kachel schreefColonMaar dat polijstmiddeltje voor de achterruit lijkt mij ook wel wat, is dit alleen via e-bay te bestellen?

    Gisteren in Houten bijna over gestruikeld bij de stand van Brown & Gammons :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    Re: achterruit knikt

    door Helmet » ma jan 10, 2011 4:33 pm

    Dit spulletje heb ik gebruikt.
    Ik ben er erg gelukkig mee want het werkt als een tierelier.
    Voor een tientje heb je een potje thuis bezorgd.

    http://www.viperlook.com/2010/05/softtop-achterruit-pollijsten/
  • Avatar gebruiker
    kostos
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 103
    GeregistreerdCOLON di aug 11, 2009 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    Re: achterruit knikt

    door kostos » ma jan 10, 2011 7:20 pm

    heb een schuimrubberen rol over de hele lengte van de ruit gemaakt (kun je bij elke doe t zelf winkel kopen voor weinig) en als je dan de kap inklapt krijg je geen vouwen in je ruit..maar doe het voorzichtig want met deze temperaturen heb je zo een scheur in je ruit
    MGF Britisch Racing Green 1997
    Na complete demontage VVC, kop gereviseerd en koelsysteem vervangen en thermostaat modificatie toegepast. Nu weer langzaam de boel weer in omgekeerde volgorde terug plaatsen
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    Re: achterruit knikt

    door Janmgf » ma jan 10, 2011 8:37 pm

    kostos schreefColonheb een schuimrubberen rol over de hele lengte van de ruit gemaakt (kun je bij elke doe t zelf winkel kopen voor weinig) en als je dan de kap inklapt krijg je geen vouwen in je ruit..maar doe het voorzichtig want met deze temperaturen heb je zo een scheur in je ruit


    Ik heb in de bouwmarkt zo'n grijze schuimplastic isolatiebuis (voor om heetwater leidingen) gekocht en die leg ik in de vouw van het achterraampje vóór ik het raampje dubbelvouw.
    Bij een goede bouwmarkt hebben ze die dingen ook in grotere diameters.

    Werkt prima :thumbsup:
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 17 en 0 gasten