Waarschuwingslampje
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    Waarschuwingslampje

    door Jodc » wo jan 05, 2011 2:31 pm

    Beste iedereen,

    toen ik enkele dagen geleden m'n F'je wou starten verscheen er een waarschuwingslampje dat ik niet direct in het instructie-boekje kon vinden: aan de rechtste kant zitten 4 lampjes, het was het 2de van onderen (geel met een cirkeltje erin met 'tandjes' er rond). Ik had de indruk dat m'n remmen iets minder goed gingen bij het vertrekken. Een minuutje of twee later was het alweer verdwenen. Nu komt het niet meer terug en werken de remmen weer super. Weet iemand wat dit lampje betekent (het was alvast niet de abs...)?
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Waarschuwingslampje

    door Carl » wo jan 05, 2011 2:40 pm

    Jodc schreefColon het was het 2de van onderen (geel met een cirkeltje erin met 'tandjes' er rond). Weet iemand wat dit lampje betekent (het was alvast niet de abs...)?

    Afbeelding

    tenzij je een TF hebt is het 2e van onder het lampje van de engine bay overheat....
    Je beschrijving doet echt wel aan het lampje van de ABS denken.

    Als je toch een Stepspeed TF hebt wordt het echter duidelijker:

    Afbeelding
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Jodc
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 121
    GeregistreerdCOLON vr jul 09, 2010 12:27 am
    WoonplaatsCOLON 9000 Gent

    Re: Waarschuwingslampje

    door Jodc » wo jan 05, 2011 2:46 pm

    Heel erg bedankt! Ik heb een stepspeed F, dus het was een gearbox fault... Minder goed nieuws dus:-) Alvast bedankt voor de info!
    MGF 1.8 2000 - Front TF conversion - Platinum Silver Metallic (MNX) - TF 135 engine conversion - Kmaps remap
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Waarschuwingslampje

    door Carl » wo jan 05, 2011 2:53 pm

    Jodc schreefColonHeel erg bedankt! Ik heb een stepspeed F, dus het was een gearbox fault... Minder goed nieuws dus:-) Alvast bedankt voor de info!


    Graag gedaan!

    Na lange tijd stilstand hoeft het niet per definitie erg slecht nieuws te zijn. Kan bvb even een oliedrukprobleem geweest zijn, hoeft niet altijd terug te komen. Hou het nog een tijdje in de gaten en als het terugkomt best laten controleren voor het erger wordt. (lees duurder)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Frankiefrank
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za jul 07, 2012 11:41 pm
    WoonplaatsCOLON Zevenaar

    Re: Waarschuwingslampje

    door Frankiefrank » zo sep 02, 2012 12:50 pm

    Sorry om dit oude topic weer omhoog te kicken. Dit lampje ging echter gisteren bij mij ook lichtjes branden en weer zachtjes uit.

    Ik heb een TF uit 2004, alleen nu komt het gewoon geschakkeld. Geen automaat dus.
    Iemand enig idee waarom dit lampje lichtjes gaat branden? De auto word sowieso over anderhalve week aan een grote beurt onderworpen maar dit lijkt mij meer een elektronische storing?
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Waarschuwingslampje

    door Carl » zo sep 02, 2012 4:36 pm

    De omschrijving is niet echt duidelijk, wat ook altijd kan is de rode EPAS waarschuwingsindicator.

    Deze gaat aan als er gedurende een bepaalde tijd meer dan 3000 rpm gemaakt wordt zonder dat de auto rijdt. (de epas wordt dan preventief uitgeschakeld omdat een foutieve epas aansturing bij 120 km/u levensgevaarlijk kan zijn)
    Indien de auto even een paar meter beweegt en blijkt dat de gegevens over de voertuigsnelheid ok binnnen komen bij de ecu dan gaat de beveiliging vanzelf terug uit en dus ook dat lampje.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Frankiefrank
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za jul 07, 2012 11:41 pm
    WoonplaatsCOLON Zevenaar

    Re: Waarschuwingslampje

    door Frankiefrank » zo sep 02, 2012 11:37 pm

    Sorry, het 2de lampje van onder rechts op het dashboard gaat lichtjes branden ofwel flikkeren en daarna weer uit. (Het is een geel lampje niet rood.)
    Het lampje ziet eruit als een zonnetje met een uitroepteken binnenin het zonnetje. Of een rondje met stekeltjes.

    Het kwam de 1ste keer voor toen ik van Almelo naar Rotterdam reed, snelheid gewoon 120km/h
    Toen ik terugreed van Rotterdam naar Almelo heb ik het lampje de hele weg niet meer gezien.

    Toen ik vanochtend van Almelo naar Zevenaar vertrok ging het lampje alleen lichtjes flikkeren toen ik net de snelweg opging. Verder is die niet meer aangegaan.
    De auto reageert verder niet anders wat betreft handelingen, gas, remmen of sturen word niet anders.

    Ik neig erg naar een elektronische storing gezien het lampje daadwerkelijk voor storing in de stepspeed. Maar gezien ik geen automaat heb kan ik me niet voorstellen dat hij ergens anders voor staat.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Waarschuwingslampje

    door RemcovanKuilenburg » ma sep 03, 2012 8:59 am

    Doet hij dat icm een ander iets op het dashboard? Bijvoorbeeld richting aanwijzer? Kan een slechte aarde zijn. Vergelijk het met een achterlicht waarvan alles mee gaat knipperen als je richting aan geeft.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Frankiefrank
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za jul 07, 2012 11:41 pm
    WoonplaatsCOLON Zevenaar

    Re: Waarschuwingslampje

    door Frankiefrank » ma sep 03, 2012 11:35 am

    Dat is een goede opmerking. Ik ga er op letten, vanmiddag een ritje naar Kampen en terug. Kijken of het lampje weer gaat flikkeren.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Waarschuwingslampje

    door luigi1515 » za sep 15, 2012 11:24 am

    Probleem opgelost?
  • Avatar gebruiker
    Frankiefrank
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za jul 07, 2012 11:41 pm
    WoonplaatsCOLON Zevenaar

    Re: Waarschuwingslampje

    door Frankiefrank » di sep 18, 2012 11:53 am

    Ja, echter wat het was? Het heeft zichzelf opgelost, de monteur bij de garage stond ook met zijn mond vol tanden.
    Hij denkt zelf ergens een los contactje. Het lampje had in ieder geval geen gevaar.

    Wel goed nieuws, de auto is zonder problemen door de grote beurt gekomen! Het enigste wat er aan schort was dat de High performance luchtfilter op was. Die word morgen vervangen. Verder kon de monteur mij vertellen dat het klepje bij de 2 uitlaten er tussen uit was gehaald? Het had verder geen gevaar volgens hem gezien dit klepje anders alleen open zou gaan bij extreme belasting. Nu stond die altijd open.

    Wel misschien slecht nieuws, mijn auto heeft mogelijk ooit eens een lichte aanrijding gehad. :(
    Het viel de monteur direct op, mijn voorbumper zat een beetje scheef, Hier ook maar direct een afspraak voor gemaakt dat deze recht moet worden gezet, dit gebeurd 28 september. Je kunt het echt helemaal niet zien, tot dat je er op gaat letten.
    Of dit door een aanrijding komt of niet dat weet ik natuurlijk niet. Wel weet ik dat de auto is omgebouwd van rechts naar links. :wink:

    Weer een stuk wijzer geworden over mijn MG, nog 1 klein stukje goed nieuws, ik heb een hardtop in Duitsland gescoord via een bieding voor 270 euro! Weliswaar wel zwart, maar in uitmuntende staat! Komende vrijdag even een ritje naar Duitsland dus.

    Sorry voor het lange verhaal ik moest het even delen met iemand anders dan mijn vriendin. :wink:
    Die word zo langzamerhand gek van de auto. :oops:
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Waarschuwingslampje

    door luigi1515 » di sep 18, 2012 3:10 pm

    Hahaha daarvoor is het forum toch, om je ervaringen te delen :lol: ! Wel goed om te horen dat het probleem met het lampje ´opgelost´ is. Hopelijk valt het verhaal van de aanrijding mee!
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Waarschuwingslampje

    door RemcovanKuilenburg » wo sep 19, 2012 2:55 pm

    Top dat het "opgelost" is.

    En een scheve bumper kan ook gewoon slecht gemonteerd zijn. Het is en blijft een Engelse auto :lol:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    Re: Waarschuwingslampje

    door vanspeed » wo sep 19, 2012 4:28 pm

    Frankiefrank schreefColonJa, echter wat het was? Het heeft zichzelf opgelost, de monteur bij de garage stond ook met zijn mond vol tanden.
    Hij denkt zelf ergens een los contactje. Het lampje had in ieder geval geen gevaar.

    Wel goed nieuws, de auto is zonder problemen door de grote beurt gekomen! Het enigste wat er aan schort was dat de High performance luchtfilter op was. Die word morgen vervangen. Verder kon de monteur mij vertellen dat het klepje bij de 2 uitlaten er tussen uit was gehaald? Het had verder geen gevaar volgens hem gezien dit klepje anders alleen open zou gaan bij extreme belasting. Nu stond die altijd open.

    Wel misschien slecht nieuws, mijn auto heeft mogelijk ooit eens een lichte aanrijding gehad. :(
    Het viel de monteur direct op, mijn voorbumper zat een beetje scheef, Hier ook maar direct een afspraak voor gemaakt dat deze recht moet worden gezet, dit gebeurd 28 september. Je kunt het echt helemaal niet zien, tot dat je er op gaat letten.
    Of dit door een aanrijding komt of niet dat weet ik natuurlijk niet. Wel weet ik dat de auto is omgebouwd van rechts naar links. :wink:

    Weer een stuk wijzer geworden over mijn MG, nog 1 klein stukje goed nieuws, ik heb een hardtop in Duitsland gescoord via een bieding voor 270 euro! Weliswaar wel zwart, maar in uitmuntende staat! Komende vrijdag even een ritje naar Duitsland dus.

    Sorry voor het lange verhaal ik moest het even delen met iemand anders dan mijn vriendin. :wink:
    Die word zo langzamerhand gek van de auto. :oops:



    Als je met het klepje tussen de 2 uitlaten bedoelt bij de einddemper daarvan dacht ik ooit gelezen te hebben dat dit te maken heeft met geluidseisen.
    1998 mgf vvc
    fase 1: modificaties: AP big brake kit,16" multispokes (75th Anniversary) wheels,MGTF conversion,chrome sidevents
    fase 2: K&N cold air filter,52mm TB,4-2-1 manifold,D-cat,scorpion twin dual exhaust
    car audio: alpine cda-9853R

    fase 3: DVA k06 kit, omega forged pistons, a Sander-head, piper vernier pulleys, EMS-4 bluetooth ecu, auto teknix road elise airbox, D1 oilcatch tank,315cc bosch ev6 injectors

    Mg ZR yellow
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Waarschuwingslampje

    door Kasper » wo sep 19, 2012 5:13 pm

    inderdaad, dat is een van de eisen. En het klepje gaat echt niet open bij EXTREME belasting maar gewoon bij een redelijk toerental. is niets aparts iedere sportauto met meerdere uitlaten heeft zo iets tegenwoordig.

    Een how to om het klepje altijd open te zetten is zo te vinden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten