door ErikB » wo jan 05, 2011 3:45 pm
Als je volgens mij een klassieker koopt omdat het blastingstechnisch en/of schouwingstechnisch interessanter is, dan ben je verkeerd bezig. Meer nog, dan maak je het systeem stuk.
Net zoals die clown die in Man Bijt Hond vrolijk verklaart dat ie met z'n '2pk' of 'Diane'-met-O-plaat z'n kindjes van school gaat halen.
Al de tjoeners die nu naar hun eerste liefdes teruggrijpen (Golf 1, VW-busjes, Kevers, ...) omdat het ook lekker goedkoop kan, zonder je een bal te moeten aantrekken van schouwing en dure belastingen en verzekerngen, hebben in België een behoorlijke bom gelegd onder het oldtimer-statuut.
Het statuut van oldtimer zal trouwens in de nabije toekomst Europees geregeld worden. Het is dan maar goed dat er overkoepelende autoverenigingen zijn die advies kunnen geven en de belangen van hun leden kunnen verdedigen.
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)