Jongens, het is glad!
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Jongens, het is glad!

    door Andros » wo dec 22, 2010 5:19 pm

    Uiteraard weten we dat hier wel dat het glad is maar blijkbaar houdt de gemeente Nijmegen niet van strooien. Ben gisteravond rond 22.30 in een slip geraakt en met de MG op zijn kant in de berm beland. Hele circus van de hulpdiensten kwam langs maar na een kleine controle in het ziekenhuis mankeer ik gelukkig niets op wat nekpijn na.

    De MG is op het oog weinig beschadigd, flinke deuk boven het rechter voorwiel en waarschijnlijk heb de ophanging een klap gehad. Moet zeggen dat ik veel geluk gehad heb en dat de A326 een stuk beter gestrooid mag worden. Blijf in ieder geval goed opletten zou ik zeggen... :cry:
    Laatst bijgewerkt door 1 op Andros, in totaal 0 keer bewerkt.
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Jongens, het is glad!

    door Tukker » wo dec 22, 2010 5:29 pm

    Spijtig om te lezen, succes met de reparatie.

    Andros schreefColonGeen winterbanden op mijn TF maar moet zeggen dat hij me in de sneeuw niet tegenvalt. Lijkt wel alsof de middenmotor voor meer druk op de achterwielen zorgt waardoor ik minder snel vast zit dan andere achterwiel aangedreven wagens.

    En als ik dan eens wegslip kan ik de wagen vrij snel corrigeren.


    En gebeurd het dan onverwacht dan is het toch weer anders. :(
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Jongens, het is glad!

    door ErikB » wo dec 22, 2010 5:55 pm

    Ondertussen hebben de snelheden weer een normaal niveau gehaald en is de impact van een slip groter.

    Hou ons op de hoogte en beterschap voor auto en bestuurder.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Jongens, het is glad!

    door Bruno » wo dec 22, 2010 5:58 pm

    Oei da's minder, inderdaad, iets te hard op het gas en je achterkant van je wagen gaat een eigen leven leiden in de sneeuw. Snel corrigeren is dan de boodschap, niet snel genoeg is meestal onheroepelijk bv. de gracht in...in het beste geval !

    Veel succes met de reparatie en gelukkig heb je zelf niks.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: Jongens, het is glad!

    door philipvanv » wo dec 22, 2010 6:00 pm

    Ik heb maandag nacht ook een slippertje geplaatst en de middenberm geraakt op de E411 ter hoogte van Namen. Ik kwam van het viaduct en daarna ging het steil omhoog. Plots begon de achterkant weg te glijden, snel ontkoppeld en proberen te corrigeren, maar niets hielp nog. Gevolg: linker voorkant redelijk goed beschadigd. Gelukkig reed ik niet sneller dan 50km/h, anders had de schade wel een pak erger geweest...
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Jongens, het is glad!

    door BlackFox » wo dec 22, 2010 6:10 pm

    Als je F/TF als dagelijks vervoer dient lijkt het me toch de moeite waard om in deze tijd van het jaar te investeren in winterbanden. Je mag nog zo voorzichtig zijn als je wilt, het kan nog altijd heel onverwachts snel misgaan. En we zien natuurlijk niet graag dat het aantal F/TF's slinkt op onze wegen :)
    Een goedkopere oplossing is om de auto gewoon te laten staan met dit weer en een veiligere/voorspelbare auto te nemen, als je die mogelijkheid hebt.

    Dat gezegd zijnde is het het belangrijkst dat je zelf in orde bent ;) Dat de MG (hopelijk) makkelijk te herstellen valt, is dan heel mooi meegenomen :)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: Jongens, het is glad!

    door Ronald MG TF » wo dec 22, 2010 6:22 pm

    Het kan inderdaad snel gebeuren...
    Mijn TF is ook mijn enige vervoersmiddel en dus rijd ik momenteel met een ei onder het gaspedaal...
    Easy does it.... :wink:
    In ieder geval, succes met de reparatie en gelukkig ben jezelf ongedeerd.
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Jongens, het is glad!

    door LEBLAR » wo dec 22, 2010 6:29 pm

    Je eigen gesteldheid is het belangrijkste maar toch blij dat de schade aan de F ogenschijnlijk meevalt. Succes met de reparatie.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Jongens, het is glad!

    door ttdesign6 » wo dec 22, 2010 6:48 pm

    Natuurlijk gebeurd zoiets altijd als je net zegt dat het goed gaat, daarmee gezegd ben ik o zo blij met mijn inverstering in winterbanden. Gelukkig ben je er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, maar toch goed klote.

    En ehhh.....het klinkt misschien heel ramptoeristerig, maar heb je foto's van de schade?

    Succes!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Jongens, het is glad!

    door Andros » wo dec 22, 2010 7:00 pm

    Foto's zijn wat donker maar heb ik gemaakt in de loods van het bergingsbedrijf:

    Afbeelding

    Kap staat open om te zien of er aan de binnenkant schade is, lijkt erop dat het puur een cosmetische deuk is.

    Ik blijf er trouwens bij dat dit niet direct veroorzaakt is door gebrek aan winterbanden. Er zijn gisteravond meer meldingen geweest over deze weg en de gladheid. Het feit dat er een andere auto op de stilstaande politiewagen is geknald bij mijn ongeluk geeft aan dat de weg een ijsbaan was. De politie meld hetzelfde in hun verslag en er zijn verschillende meldingen naar de beheerder gestuurd om te gaan strooien. Winterbanden gaan er bij mij wel komen overigens, al was het maar voor verzekeringskwesties etc.
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: Jongens, het is glad!

    door Kevin » wo dec 22, 2010 7:04 pm

    balen dat dit je is overkomen, maar gelukkig heb je zelf niks. hopelijk is alles snel gerepareerd...
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Jongens, het is glad!

    door ttdesign6 » wo dec 22, 2010 7:24 pm

    Op het eerste gezicht lijkt het inderdaad mee te vallen gelukkig.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Jongens, het is glad!

    door Rob » wo dec 22, 2010 7:29 pm

    Met deze weersomstandigheden is het inderdaad heel snel gebeurt. De schade lijkt me niet onherstelbaar en het eventuele deukje in je zelfvertrouwen zal ook wel snel slijten :lol:

    gisteren moest ik remmen voor een stoplicht dat op oranje sprong. Ik had het al verwacht en dus mijn snelheid aangepast. een blik in mijn achteruitkijk spiegel deed me echter meteen gas geven en moedwillig door rood rijden. Het heerschap achter me kwam redelijk stuurloos aanglijden en was nooit op tijd stop gekomen.
    Naderhand, op mijn werk wordt ik door de stagair aangesproken met de woorden. "Ben ik even blij dat je door het rode licht reed want anders was ik zo op je geknald".
    Ik heb deze naieve puber even medegedeed dat als hij het ooit nog eens waagt zo dicht achter me te rijden ik hem hoogstpersoonlijk van zijn stageplek afhelp.
    Eventuele boetes voor door roodlicht rijden hou ik in van zijn stagevergoeding. En het kost hem minimaal een flinke vlaai met slagroom.
    Sindsdien komt hij me drie keer per dag koffie brengen. :lol:
    Ik denk dat ik hem nog even in de waan laat dat ik echt pissig ben.
    Wat is het leven toch mooi :D
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Jongens, het is glad!

    door Rick » wo dec 22, 2010 7:34 pm

    In Nijmegen is slecht gestrooid en heeft helaas zit soort ongelukken tot gevolg.

    Gelukkig heb je zelf niks! Succes met de afhandeling.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Jongens, het is glad!

    door ttdesign6 » wo dec 22, 2010 7:47 pm

    Murphy schreefColonMet deze weersomstandigheden is het inderdaad heel snel gebeurt. De schade lijkt me niet onherstelbaar en het eventuele deukje in je zelfvertrouwen zal ook wel snel slijten :lol:

    gisteren moest ik remmen voor een stoplicht dat op oranje sprong. Ik had het al verwacht en dus mijn snelheid aangepast. een blik in mijn achteruitkijk spiegel deed me echter meteen gas geven en moedwillig door rood rijden. Het heerschap achter me kwam redelijk stuurloos aanglijden en was nooit op tijd stop gekomen.
    Naderhand, op mijn werk wordt ik door de stagair aangesproken met de woorden. "Ben ik even blij dat je door het rode licht reed want anders was ik zo op je geknald".
    Ik heb deze naieve puber even medegedeed dat als hij het ooit nog eens waagt zo dicht achter me te rijden ik hem hoogstpersoonlijk van zijn stageplek afhelp.
    Eventuele boetes voor door roodlicht rijden hou ik in van zijn stagevergoeding. En het kost hem minimaal een flinke vlaai met slagroom.
    Sindsdien komt hij me drie keer per dag koffie brengen. :lol:
    Ik denk dat ik hem nog even in de waan laat dat ik echt pissig ben.
    Wat is het leven toch mooi :D




    Mister Evil :devil-(
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten