Vannacht met een goede maat van mee een flinke nachtelijke tour gemaakt door de regio (geen sneeuw en gladheid, dus het was wel ideaal!). De laatste tijd houd ik het toerental onder 3000TPM, totdat de koelvloeistof temperatuur en de olie temperatuur op normale hoogte zitten (in mijn geval is dat koelvloeistof temperatuur meter op de helft en de olie temperatuur meter op iets onder de 120 graden Celcius). Daarna pas rijd ik er wat feller mee (wat ook nog meevalt
De flinke nachtelijke tour heeft zeker van ongeveer half 1 tot 4 uur geduurd, dus genoeg tijd om helemaal opgewarmd te zijn.
Nu het probleem. Ik merkte dat wanneer ik het gaspedaal los liet en het toerental boven de ~4200TPM zat, dat de motor dan een soort van stotterde, rond de ~4000TPM stopte dit en liep het toerental weer geleidelijk af. Het was vooral goed merkbaar in z'n 3 en 4. In z'n 5 wat minder.
Wat zou hier de mogelijke oorzaak van kunnen zijn? Bougie(s) die aan vervanging toe zijn misschien? In februari moet hij opnieuw gekeurd worden, maar ik weet niet in hoeverre het verstandig is om er mee te wachten.




