Voor de bougiekabels kun je kiezen uit:
-1- Origineel
-2- Magnecor Blauw
-3- Magnecor Rood
-4- Wellicht iets nieuws wat nog niemand heeft en je dus zelf ervaring mag opdoen en je zeker geen garantie hebt
Origineel, vooral de kabels uit de beginjaren hadden een relatief korte levensduur van maximaal 4-5 jaar.
Magnecors zijn specifieke kabels voor een goede vonk, afkomstig uit de autosport. Rood is een dikkere en beter geleidende kabel dan Blauw, raar maar waar, Rood is ook duurder.
De laatste optie, dat spreekt voor zichzelf (als dat bestaat)
Heeft het zin om een duurdere, dus betere kabel te monteren: laat ik het zo zeggen: mijn ervaringen zijn uit de vroege jaren ik ken de problemen van de vroege OEM's dus en ben nu aan mijn 3e set toe, Nu al een aantal jaren Magencor blauw.
Merk je er iets van, van een MGF heb ik het nog nooit gehoord, maar een standaard kabel op een klassieker met een aftermarket elektronische ontsteking geeft gegarandeerd lekstromen na 2 a 3 jaar. (en dat voel je, auw!)
[reclame]Met Magnecors is dit probleem zo opgelost.[/reclame]