BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Lekke koppakking ??
  • Rene Ramone
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 22
    GeregistreerdCOLON zo jan 02, 2005 5:34 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Holland

    Lekke koppakking ??

    door Rene Ramone » zo mei 01, 2005 11:10 pm

    Ik zag vandaag bij het sleutelen dat er rond de koppakking op het blok wat olie ligt. Houdt dit in dat de pakking lekt?
    Ik heb 3 maanden geleden de riemen laten vervangen en sindsdien
    (5000 km verder) geen olie verbruikt. Ook het koelwaterreservoir is niet leeg...

    Iemand een id?
    MGF VVC 1997 amaranth. airco, 52mmtb, K&N, Rollbar,rood leer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo mei 01, 2005 11:22 pm

    Dikwijls is het olie van het bijvullen, waarbij een beetje werd gemorst.
    Als je geen olie hebt moeten bijvullen zou ik er dus niet wakker van liggen, maar als je wel olie bij kan vullen zou ik eerst checken dat de bouten van het kleppendeksel niet wat kunnen bijgedraaid worden, ook de bourages van de nokkenassen kunnen al eens lekkages vertonen, maar aangezien je net nieuwe distributieriemen hebt gekregen, denk ik dat ze die ineens mee vervangen hebben, als ze slecht zouden zijn geweest. Maar er zijn nog mogelijkheden natuurlijk...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma mei 02, 2005 6:04 pm

    lijkt mij ook eerder het kleppendeksel, bij mij heb ik dat ook wel en de garagist (garagehouder voor de noorderburen :) ) ziet er ook niet echt een probleem in.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di mei 03, 2005 4:26 pm

    Dat heb ik zelf ook gehad, het is vrij goedkoop om dat te vervangen. Maar denk eraan dat je de bouten niet té strak aandraait, anders kun je het plaatje gemakkelijk weer kapot maken. (heb ik ook al gehad, naja, heeft de garage verkeerd gedaan :) )
    Lotus Elise S2 111s
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten